Even voorstellen, Teun Moutje

Gestart door Moutje, 28-09-2007 20:26 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Moutje

 :degroeten:  Hallo allemaal,

Mijn naam is Teun (Moutje) ik ben 45 jaar woon in Vlaardingen ik ben automonteur – apk keurmeester van beroep, en ben eigenlijk pas met deze hobby begonnen, ik heb wel eens in het verleden (een jaar of 7 geleden) een pakket met een blik gebruikt (Kriek) van Brewferm en dat was uitstekend gelukt, daarna ben ik uiteindelijk gaan stoken voor een jaar of 2, een zelfbouw ketel gemaakt van een oude koperen boiler van 60 liter en een kolom van 1,50 meter hoog, na een verhuizing had ik daar geen ruimte meer voor, ik heb sinds kort een garagebox onder mijn flat gehuurd en kan daar weer het een en ander kwijt ik heb tenslotte alle spullen nog staan, het bier brouwen gaat nu nog op het gasfornuis in de keuken. :pan:

Ik heb ondertussen al veel geleerd op deze site en Forum en steeds zie ik weer wat nieuws.
Mijn brouwerij bestaat uit zijn 2 X 30 liter pannen, hevelfilter, moutmolen en nog een paar meetmiddelen, en een paar mandflessen, maximum grote is een brouwsel van 20 liter en dan moet ik alle zeilen bijzetten om dat te consumeren! Het is nog vrij primitief allemaal maar ik wil het ook weer niet te hightech maken, de eerste keer met granen brouwen was trouwens ook een pakket van Brewferm Golden Beverius, en die is alvast goed gelukt, nu staat er een dubbel bokbier te gisten een recept gevonden op internet deze wordt trouwens morgen overgeheveld naar de lagerfles.

Tot zover mijn info en ik hoop dat er nog vele bieren zullen volgen.
De groeten iedereen en veel succes met de hobby.   

Proost.  samenvol

bazje

Citaat van: Moutje op 28-09-2007  20:26 u.....en ik hoop dat er nog vele bieren zullen volgen.
   

Zo te lezen gaat dat wel lukken !

Welkom op het forum Teun !

Jacques

Welkom Teun,

Het meeste leer je door vragen te stellen. Gebruik wel eerst de zoekfunctie, grote kans dat je op die manier het antwoord kunt vinden.

Oscar

En schroom vooral niet om gezellig en leerzaam mee te discussiëren. Een groot deel van de mensen hier op het forum verzuimt dat.

Menno

Welkom!  ;)


Citaat van: Moutje op 28-09-2007  20:26 umaximum grote is een brouwsel van 20 liter en dan moet ik alle zeilen bijzetten om dat te consumeren!
Komt wel goed, hoor!  :lekkerbier:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.