Recepten > Discussie over recepten

Holtrop Tripel

<< < (2/10) > >>

Herman:
Gisteren even een SG monster genomen, SG 1040. Het waterslot bubbelde eens in de 8/9 seconden.

Een deel van het bier zat in een aparte emmer, omdat de fles anders te vol was. Tot mijn schrik kwam hier nu een zurige lucht af. Ik zal dit brouwsel dus maar niet toevoegen aan de rest, wat ik eerst van plan was. Het bier zelf ruikt overigens niet echt zuur. Zou lullig zijn als ik een infectie heb, heb er tot nu toe nog maar eentje gehad in mijn brouwverleden.

Herman

Herman:
Gisteren had ik tijd en zin om over te hevelen. De grote fles was prima, ca 17 liter Tripel van SG 1030. Smaak was lekker hoppig en die typische Westmalle smaakjes.

De emmer is helaas inderdaad geinfecteerd  :huilen:
Ik heb toch gekozen om dit bier over te hevelen, een smaakproef leverde nog niet direct medicinale smaken af. Ik hoop dat het dan ook alleen een melkzuurinfectie is. Al doen de zwarte schimmels die erop dreven  :P het ergste vermoeden. Toch zonde, het betreft hier ca 5 l bier SG 1032.

Herman

Edwin:
Hé Herman  :proost:

Jammer dat 1/3 deel als mislukt te boek staat. Een SG van 1030 is toch nog niet heel 'diep'. Was het bier niet te zoet? Verder is het inderdaad een lekker recept hè?

Edwin

Herman:
Hoi Edwin,

Tja, inderdaad jammer. Volgende keer gebruik ik alleen maar glas..... Al kan het ook aan wat anders gelegen hebben.

Het bier is nog niet uitgegist, ik hoop dan ook dat het nog wat lager wordt.

Overigens is een 1/4 en niet 1/3 mislukt.

Herman

Edwin:
:-X euh  :-[

Ja, je hebt natuurlijk weer gelijk. Ik zat met 10 liter in mijn hoofd, maar dat was 17 liter. Geluk bij een ongeluk.

Edwin

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie