Voortgang Ontwikkeling BrouwVisie

Gestart door Oscar, 25-09-2007 10:55 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hansHalberstadt

Ik denk niet dat je alle gevolgde werkwijzen kunt vatten in 1 zo'n lijstje. Deze is volgens mij niet flexibel genoeg.

Vik75

Nice Oscar,

Het zal misschien niet voor iedereen werken maar ik ben er blij mee.
En wat niet op de checklist staat schrijf ik er dan wel bij.


Oscar

Citaat van: hansHalberstadt op 26-03-2019  07:46 uIk denk niet dat je alle gevolgde werkwijzen kunt vatten in 1 zo'n lijstje.

Klopt, het is ook een geheugensteuntje...  Geen uitgebreide handleiding voor een werkwijze... ;)

Oscar

En vanaf heden is er ook een Engelse versie  ^-^  ^-^  De tabellen zijn nog niet allemaal vertaald...maar de software zelf is nu ook in Engels te downloaden...

Voor hier natuurlijk niet zo interessant... ;)

Jacques

Citaat van: Oscar op 21-03-2020  22:53 uEn vanaf heden is er ook een Engelse versie  ^-^  ^-^  De tabellen zijn nog niet allemaal vertaald...maar de software zelf is nu ook in Engels te downloaden...

Voor hier natuurlijk niet zo interessant... ;)

Is er door anderen gecontroleerd op spelling...  :D

Oscar

Citaat van: Jacques op 21-03-2020  23:00 uIs er door anderen gecontroleerd op spelling...  :D

Nee... En ook nog soms Google translate gebruikt... :nut:

Oscar

Vanaf nu zal ik, indien er verbeteringen plaats vinden wat vaker updates uitbrengen. Deze updates bevatten dan veelal minor bugfixes en kleine aanpassingen in functionaliteiten...maar op deze manier blijf je als gebruiker altijd up to date van de beste versie van BrouwVisie !!!  Updates vinden maximaal 1x per week plaats.

Ik probeer BrouwVisie continue (indien ik daar tijd voor heb) te verbeteren... Dwz bugs oplossen en handige functies toevoegen. Ben jij een gebruiker en mis jij nog een functionaliteit (thuisbrouwers versie of de Pro versie)? Laat het weten...dan kan ik kijken of ik het in kan bouwen..  :brouwen:

Voor de liefhebbers, in het vervolg staan de release notes op de website :  Link naar Release Notes

 :degroeten:

Larsje40

Ik had een vraagje betreffende BrouwVisie.

Ik vroeg me af of de bierdatabase ook wordt geupdate?
Want als ik nu bv bij een Weizen kijk dan staat daar Alcohol: 5,0% tot 5,6%. kijk ik in de biertypengids van BKG van 2019 dan staat daar alcohol: van 4,5% tot 5,9%
Ook de kleur beschrijving van-tot komt niet overeen met de BKG lijst 2019.

Bij witbier zie ik ook verschillen.

Wordt dit jaarlijks aangepast door het BKG? En wordt dit dan ook aangepast in BrouwVisie?

Bedankt alvast.

Gr.

Lars

Oscar

Citaat van: Larsje40 op 20-10-2020  18:47 uIk vroeg me af of de bierdatabase ook wordt geupdate?

Tot op heden niet, biertypen wijzigen niet... Er komen er wel bij. Wat dat betreft: zodra ik specs heb van nieuwe biertypen zal ik deze toevoegen. Maar je kunt in die tabel de waarden ook zelf aanpassen, deze wordt bij een update niet vervangen...  ^-^

Larsje40

Citaat van: Oscar op 20-10-2020  18:53 uTot op heden niet, biertypen wijzigen niet... Er komen er wel bij. Wat dat betreft: zodra ik specs heb van nieuwe biertypen zal ik deze toevoegen. Maar je kunt in die tabel de waarden ook zelf aanpassen, deze wordt bij een update niet vervangen...  ^-^

Ok duidelijk verhaal. Vroeg het me af omdat ik bij de weizen en het witbier dus zag dat die niet overeenkwamen met de BKG biertypenlijst. Ik ben nog niet zo lang bezig en wist dus ook niet dat die niet gewijzigd worden die uitersten als bv alcohol percentage enz.

Ja wist dat ik het zelf kon wijzigen, maar dacht als dit bv ieder jaar gecontroleerd zou worden dat dit dan wellicht met een update mee zou komen.

Ga ik het zelf aanpassen.

THNX.

Gr.

Oscar

Citaat van: Larsje40 op 20-10-2020  19:08 uJa wist dat ik het zelf kon wijzigen, maar dacht als dit bv ieder jaar gecontroleerd zou worden dat dit dan wellicht met een update mee zou komen.

En als het met een update meekomt, merk je dat vanzelf  :)

Oscar

Allereerst voor iedereen een geweldig en gezond nieuwjaar gewenst (Mag het nog ? ) !! 

BrouwVisie gaat alweer zijn 13e jaar in! #trots

Vanaf nu staat de nieuwe versie van BrouwVisie voor de thuisgebruikers online!

Voor de meeste gaat dit automatisch bij het opstarten van BrouwVisie, anders kun je de nieuwe versie downloaden vanaf de website. Lees het wat de vernieuwingen zijn : http://www.brouwvisie.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=16&Itemid=179

Veel plezier met deze versie... Altijd weer spannend zo'n update!

Larsje40

Hallo Oscar. Uiteraard ook nog de bete wensen (kan nog net hahaha)

Als ik BrouwVisie nu opstart, dan krijg ik de melding dat er een update is, zeg ik dan ok update maar, dan krijg ik iedere keer een foutmelding en sluit hij het programma. Ligt dit aan mij of hebben anderen hier ook last van?

gr.

Remy

Citaat van: Oscar op 10-01-2021  17:13 uAllereerst voor iedereen een geweldig en gezond nieuwjaar gewenst (Mag het nog ? ) !! 

BrouwVisie gaat alweer zijn 13e jaar in! #trots

Vanaf nu staat de nieuwe versie van BrouwVisie voor de thuisgebruikers online!

Voor de meeste gaat dit automatisch bij het opstarten van BrouwVisie, anders kun je de nieuwe versie downloaden vanaf de website. Lees het wat de vernieuwingen zijn : http://www.brouwvisie.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=16&Itemid=179

Veel plezier met deze versie... Altijd weer spannend zo'n update!

de Machtige Wil

Hoi Remy,

bij mij is de update zonder problemen geïnstalleerd. Wat is de melding die je krijgt?

Misschien helpt het als je de applicatie als administrator uitvoert?

Oscar

Citaat van: Larsje40 op 16-01-2021  16:10 uzeg ik dan ok update maar, dan krijg ik iedere keer een foutmelding en sluit hij het programma. ligt dit aan mij of hebben anderen hier ook last van?

Dus hij download de update niet? Dat ligt dan toch echt bij jou denk ik... :nut: :weetniet:

Jeroen76

Bij mij loopt na de update het receptendeel vast. Kan dan niks meer aanpassen en moet het hele programma opnieuw opstarten. Uiteindelijk gelukt.

Update was wel zonder problemen hier.

Gr. Jeroen


Larsje40

Probleem is dat hij de update niet ophaalt, hij geeft dan meteen een foutmelding en gaat dan het programma sluiten.
Onderstaande foutmelding krijg ik dan uiteindelijk na rapportage aan microsoft.

Exception EldHTTPProtocolException in module BrouwVisie.exe at 0002851A. HTTP/1.1 302 Found

Dus geen idee waar het aan ligt.
En ja ik start het programma op in administrator mode, dus dat is het probleem niet.

Anders zal ik binnenkort het programma eens verwijderen en opnieuw installeren misschien dat dat wat helpt.

Dus hij download de update niet. nadat ik op ja heb geklikt op de vraag of ik wil updaten, dan geeft hij een foutmelding en gaat hij dit melden bij microsoft en dan komt dus bovengenoemde foutmelding.

Gr.

Remy

Oscar

Citaat van: Larsje40 op 17-01-2021  14:15 uProbleem is dat hij de update niet ophaalt, hij geeft dan meteen een foutmelding en gaat dan het programma sluiten.

Dan is er iets niet lekker met jou pc... :-[  Maar je kunt de nieuwe versie ook vanaf de website downloaden.. alleen de exe updaten is voldoende !! (Dus dan niet de databases installeren)...

Succes!


Berend Postema


hansHalberstadt

Citaat van: Oscar op 17-01-2021  19:01 uDan is er iets niet lekker met jou pc...

Begrijp je de fout en kun je daardoor verklaren dat het aan de PC ligt? Anders is het waarschijnlijk te kort door de bocht.

Larsje40

Met mijn pc is als het goed is alles helemaal goed. Heb hem vorige week nog eens helemaal opnieuw geïnstalleerd, dus weet niet of het daar aan ligt.

En zie dat iemand anders ook nog hetzelfde probleem heeft. maar zal de nieuwe versie ff van de website downloaden en installeren.

gr.

Jeroen76

Ik vind Windows ondertussen een hel van een besturingssysteem. Alle pop-ups van Windows 10 maken mij af en toe knettergek. Ze slaan de plank voor mij volledig mis met dat One Drive, rete irritant en heeft mij een desktop opgeleverd vol rode kruisjes en popups die maar blijven komen zelfs nadat ik ze uit heb gezet.

Wat betreft BrouwVisie liggen de problemen voor mij denk ik eerder bij Windows dan bij BrouwVisie. Heb BrouwVisie nu probleemloos aan de praat dus lijkt het mij ook niet dat het bij jou aan BV ligt.

Heb wel wat andere vraagjes over BrouwVisie maar zal die pas stellen als jouw probleem is verholpen om het zo overzichtelijk te houden.

Gr. Jeroen


Larsje40

Mijn probleem is verholpen, ik heb de update gedownload via de website van BrouwVisie en geinstalleerd, hij werkt gewoon. (Vorige versie werkte ook gewoon alleen de update deed het niet.

THNX.

M Lammers

Is er een manier in BrouwVisie om dry hops in te voeren, ik mis dit stukje bij lagering/vergisting. Het zou ook handig zijn ivm het bijhouden van de hop voorraad.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.