Voortgang Ontwikkeling BrouwVisie

Gestart door Oscar, 25-09-2007 10:55 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RobinB

Kleine textuele correctie:
" De berekening v/h SG tijdens de vergisting wijkt ongeveer 1 SG punt van af t.o.v. een SG meting met een hydrometer! ( . voor ! verwijderen)"

Oscar

Citaat van: RobinB op 20-02-2008  12:09 uKleine textuele correctie:

aangepast  :duimop:

@

Citaat van: Oscar op 10-01-2008  12:00 uHet komt er dus op neer dat ik mensen zoek die er tijd in willen steken om
komende testversie's te testen, en gevonden fouten aan mij door te geven zodat ik deze kan oplossen.

Op deze manier hoop ik dat toekomstige versie's stabieler zullen worden en minder fouten zullen bevatten (ook v.w.b de installatie).

  :degroeten:

Ik wil wel voor je testen.
Maar ik heb wel een afwijkende configuratie. Ik heb alleen maar Linux machines waar ik BrouwVisie op draai.
Als ik je daar mee kan helpen hoor ik het wel.


Adrie

Ach, @, ik draai BrouwVisie ook onder Linux. Een keer onder Wine en een keer in een virtuele windows machine. Onder Wine zijn er wat kleine dingen die niet goed werken, onder een virtuele windows machine (in VirtualBox), werkt het uitstekend.

@

Citaat van: Adrie op 21-02-2008  14:35 uAch, @, ik draai BrouwVisie ook onder Linux. Een keer onder Wine en een keer in een virtuele windows machine. Onder Wine zijn er wat kleine dingen die niet goed werken, onder een virtuele windows machine (in VirtualBox), werkt het uitstekend.

Ik gebruik alleen Wine omdat voor mij een Virtual Machine wat te zwaar is. Ik gebruik maar 1 Windows applicatie namelijk en dat is BrouwVisie. En ik moet zeggen op wat kleine dingetjes na, en die zijn overkomelijk, werkt het hier tot nog toe prima.

Ed.

Oscar

Toch fijn te horen dat het op linux ook goed werkt.... :dansen:

Adrie

Tja, het enige grote probleem dat ik ben tegengekomen is dat de memo-velden niet werken. Als je er iets in invult, wordt het niet bewaard. Alle overige databasevelden gaan wel goed.

Oscar

Citaat van: Adrie op 21-02-2008  16:31 uhet enige grote probleem dat ik ben tegengekomen is dat de memo-velden niet werken.

Wel raar, want dit zijn feitelijk geen memo velden maar string-velden welke groter zijn dan 255 tekens (fijne eigenschap van deze database).

@

Citaat van: Adrie op 21-02-2008  16:31 uTja, het enige grote probleem dat ik ben tegengekomen is dat de memo-velden niet werken. Als je er iets in invult, wordt het niet bewaard. Alle overige databasevelden gaan wel goed.

Klopt. Die memo-velden doen het bij mij ook niet.

Oscar


Menno

In het scherm Basis kan je het recept vergrendelen, maar welke schermen blokkeert BV wél en welke niet? Ik wil dit niet gaan uitproberen, bang dat ik per abuis iets aanpas en achteraf niet goed meer weet wat er ook alwéér stond.

Normaliter ken ik de term in diverse applicaties niet beïnvloedbaar als een al-dan-niet ingevuld grijs vlak, dus duidelijk zichtbaar dat het niet meer aan te passen is. Is dit mogelijk?

Oscar

Citaat van: Menno op 30-03-2008  21:51 uIn het scherm Basis kan je het recept vergrendelen, maar welke schermen blokkeert BV wél en welke niet?

Menno alle recept gegevens worden dan vergrendeld, en worden niet meer gewijzigd. Kun je rustig mee "spelen" doet verder niets aan je getalletjes. Je kunt dan nog wel een proefnotitie invoeren. Normaal gesproken "vergrendel" ik een recept als het volledig is afgerond (bier is gebotteld).

En recept kun je daarna gewoon weer "ontgrendelen".

Alles grijs maken kan natuurlijk wel, maar dat heb ik bewust niet gedaan omdat dat de leesbaarheid niet bevorderd.

Menno

Oscar, is duidelijk. En de leesbaarheid? In het scherm Waterbehandeling zijn ook velden grijs. Deze zijn goed leesbaar, hoor! ;) Met dank aan Hans Anders...  ;D

Trouwens, ik zie nu een duidelijke kleur-onderscheid tussen de recepten d.m.v. actuele status? Mooi!  :duimop:

Oscar


Menno

Op zich wel handig, Oscar!  :duimop: In het verleden is gesproken over een evt. chat-functie op het forum. Indertijd is aangegeven dat dit niet wenselijk was. Hyves bevat dit wél. Want of je elkaar nu telefonisch, persoonlijk of via een chat-functionaliteit spreekt, het kan wel even makkelijk zijn om 'snel' wat kort te sluiten, of om 'gewoon' even slap te kletsen. Iets waar het forum niet voor bedoeld is.

Maar goed, op naar de voortgang van BrouwVisie!  :groots:

Jacques

Even een kleine correctie. Het forum heeft een chat-functie gehad maar die gaf veel problemen met het laden van de pagina's. Daarom is deze weer verwijderd. Achteraf waren er toch niet zo veel leden die behoefte hadden aan een beetje kletsen met elkaar.

Menno

OOPS...  :verbergen:

Bedankt voor de correctie, J... :weetbeter:

Oscar

V.w.b. het testen kunnen we, naar mijn idee, nog wel wat mensen gebruiken. Ik ben al weer bezig met verdere uitbreidingen van het programma. Zodra
er een onderdeel af of deels af is bied ik dit aan aan het testteam. Momenteel zijn dit 2 of 3 personen, die dit ook in hun spaarzame vrije tijd doen. Dus
als er nog mensen zijn die mee willen testen (ik verwacht over een 2-3 tal weken wel weer een test versie), laat dit ff weten...(ook de testers die wel
in het "BrouwVisie team" zitten, maar hieraan nog geen bijdrage hebben geleverd..) :bijdrage_forum:

 :degroeten:

Menno

Bij het maken van een backup wordt deze weggezet in (bijv.) C:\OLMSoft\BrouwVisie\Backup\Databackup_1.zip. :duimop:

Zou je dit niet kunnen aanpassen in (bijv.) C:\OLMSoft\BrouwVisie\Backup\Databackup_20080409.zip? Dus datum verwerkt in bestandsnaam.  ;)

Oscar


glaasjebier

Als ik hier dan ook een kleine suggestie mag doen, in feite is de directory waarin een applicatie wordt geinstalleerd (meestal in c:\program files) niet bedoeld voor bestanden die aan wijzigingen onderhevig zijn of voor het opslaan van bestanden/backups of databases. De statische applicatie bestanden (.exe/.dll/resx/xml configuraties etc.) behoren hierin thuis. Ten eerste zijn voor dit soort data (backups) over het algemeen speciale mappen aanwezig in het operating system, daarnaast is het soms wijs om dit soort data op een andere harde schijf op te slaan (oftewel, misschien is het handig als de locatie van de backups configureerbaar is).

Windows bijvoorbeeld heeft al mappen gereserveerd die wel speciaal hiervoor bedoeld zijn, de zogenaamde 'applicatie data' folders, te vinden onder bijvoorbeeld 'C:\Documents and Settings\All Users\Application Data' en 'C:\Documents and Settings\[jouw username]\Application Data' (verborgen folders). In de hogere programmeertalen (o.a. .NET) zijn deze folders meestal makkelijk aan het operating system op te vragen. Nu zag ik ook dat er mensen met Wine werken (soort van windows emulator onder linux), en in dit geval bestaan de zojuist genoemde directories niet dunkt mij.

Een ander mooi voorbeeld is dat indien je een c: schijf hebt en een d: dat ik prefereer om alle variabele data op te slaan op d: en alle statische applicatie data op c:. Soms heb je een virus te pakken of stopt je Windows er mee of is er niet veel meer mee aan te vangen. Even je c: schijf formatteren, software opnieuw installeren en je kan weer doorgaan, omdat al je persoonlijke data, backups, word documenten en dergelijke niet op c stonden maar op een speciaal daarvoor bedoelde locatie (bijvoorbeeld de d: schijf). Hier gaat het verhaal van de 'applicatie data' folders in windows niet op natuurlijk, omdat deze ook op de c schijf staan, maar al met al vind ik het altijd fijn indien de data zoals een backup op een configureerbare locatie terecht komt, of in de hiervoor bedoelde mappen. Het grootste probleem bij gecrashte computers en data recovery is het uitzoeken waar alle programma's de verschillende data opslaan zodat je dit terug kunt halen.

Zo dat is even een groter verhaal geworden als gepland... Overigens weet ik niet zeker of deze locatie configureerbaar is of niet, maar te zien aan voorgaande post is dit niet het geval.


Hopmans

Te veel leeswerk.
Op naar de volgende topic.
 :brouwen:

Oscar

Citaat van: glaasjebier op 09-04-2008  16:25 uin feite is de directory waarin een applicatie wordt geinstalleerd (meestal in c:\program files) niet bedoeld voor bestanden die aan wijzigingen onderhevig zijn

Tijdens de installatie kun je zelf een mapje kiezen waarin jij het wilt installeren. Deze discussie is al eens gevoerd...

Citaat van: glaasjebier op 09-04-2008  16:25 uoftewel, misschien is het handig als de locatie van de backups configureerbaar is

Zeker nog niet goed gekeken hoe het programma werkt ( Instellingen --> Programma instellingen).  :weetbeter:

Citaat van: glaasjebier op 09-04-2008  16:25 udat ik prefereer om alle variabele data op te slaan op d: en alle statische applicatie data op c:.

ikke over het algemeen ook. Dus jij ben geen outlook gebruiker... ;D

Moraal : Jij bepaald zelf vanwaaruit je BrouwVisie gebruikt. Het programma is nergens van afhankelijk. Dus sleep de map BrouwVisie naar D:\ en start 'm op. Klaar is klara !

 :degroeten:

EBC

Haha, als je windows nu gewoon zo instelt dat de 'Documents and Settings' map op D:\ staat. Dan kan je gewoon werken met MyDocuments. Precies zoals windows bedoeld is. En dan gaat alles perfect.
En natuurlijk sleep je dan BrouwVisie daarheen.

Ik zal eens kijken of je ProMash ook zomaar kan verslepen...  ;D

Oscar

Voor het testteam is er weer een testversie beschikbaar gesteld. Echter is het testteam wat dunnetjes (qua aantallen  ;D). Dus we kunnen wel wat extra testers gebruiken....

Laat ff weten als je wel mee wilt testen  :bijdrage_forum:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.