Voortgang Ontwikkeling BrouwVisie

Gestart door Oscar, 25-09-2007 10:55 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oscar

Citaat van: DLB op 27-02-2019  08:38 uMoet niet zo zijn dat als je even wilt kijken of je eventueel wil splitsen dat je dan nooit meer terug kan.

Dat "kijken of je wilt splitsen" is een beslissing die je neemt zonder de software.... ;)

DLB

Citaat van: Oscar op 27-02-2019  18:47 uDat "kijken of je wilt splitsen" is een beslissing die je neemt zonder de software.... ;)

Pure onzin Oscar. Dit is gemakzucht vanuit jou om dit niet aan te hoeven passen. Als de gebruikers dit willen zou je je wellicht wat behulpzamer op kunnen stellen.

hansHalberstadt

Citaat van: Oscar op 27-02-2019  18:47 uDat "kijken of je wilt splitsen" is een beslissing die je neemt zonder de software.... ;)
Hangt er ook een beetje vanaf denk ik wat voor informatie dat splitsen je geeft. en of je vantervoren kunt overzien wat er gebeurt als je op dat knopje drukt. Soms kun je bij software pas zien wat er gebeurt als je het uitvoert omdat het niet duidelijk is. Als het dan iets doet wat je achteraf toch niet wilt moet je wel terug kunnen.

Scorpionrose

Citaat van: hansHalberstadt op 28-02-2019  13:57 uHangt er ook een beetje vanaf denk ik wat voor informatie dat splitsen je geeft. en of je vantervoren kunt overzien wat er gebeurt als je op dat knopje drukt. Soms kun je bij software pas zien wat er gebeurt als je het uitvoert omdat het niet duidelijk is. als het dan iets doet wat je achteraf toch niet wilt moet je wel terug kunnen.

Lijkt mij ook. je moet de keuze hebben een vinkje te plaatsen maar ook weer om weg te halen zonder dat je alles weer opnieuw in moet voeren.

Jacques

Citaat van: DLB op 28-02-2019  08:16 uPure onzin Oscar.

Hierbij nogmaals het verzoek om het woord "onzin" niet te gebruiken op dit forum. Dat woord is een diskwalificatie van wat een ander zegt. Je bent het niet eens met wat Oscar schrijft. Schrijf dat ook als zodanig. Dat is veel beter dan zeggen dat een ander niet bij zinnen is...

tdp

Citaat van: DLB op 28-02-2019  08:16 uPure onzin Oscar. Dit is gemakzucht vanuit jou om dit niet aan te hoeven passen. Als de gebruikers dit willen zou je je wellicht wat behulpzamer op kunnen stellen.

Oscar heeft uren en dagen in dit stuk software gestoken en jij vindt Oscar gemakzuchtig? Als ik zulke gebruikers had, stopte ik er persoonlijk helemaal geen tijd meer in

hansHalberstadt

Het gaat denk ik vooral om de wrijving die ontstaat omdat Oscar als programmeur vindt dat een 'undo' optie niet nodig is, terwijl de gebruikers dat wel vinden (afgezien van of dit ook daadwerkelijk te realiseren is) . Dan krijg je al snel woorden als 'onzin'. Natuurlijk is dat niet de juiste woordkeuze, maar geeft wel aan wat zich afspeelt. Uiteindelijk wordt een programma juist beter door serieus om te gaan met feedback van gebruikers en die feedback juist niet te bagatelliseren. 

Staple

Citaat van: hansHalberstadt op 01-03-2019  11:20 uUiteindelijk wordt een programma juist beter door serieus om te gaan met feedback van gebruikers en die feedback juist niet te bagatelliseren.

Naast dat het subjectief geen goede reactie kan zijn, is het objectief niet zo slim om zo te reageren. Er is namelijk genoeg literatuur te vinden die stelt dat een undo functie erg belangrijk is voor het goed kunnen gebruiken van software.

Oscar

Citaat van: hansHalberstadt op 01-03-2019  11:20 uHet gaat denk ik vooral om de wrijving die ontstaat omdat Oscar als programmeur vindt dat een 'undo' optie niet nodig is,

Nee, daar gaat het niet om. Het is meer dat als een gebruiker roept dat hij een bepaalde functie wenst dat ik niet meteen roep "ja die gaan we inbouwen". :) Ssoms kun je ook gewoon even discussiëren of zo'n functie wel nodig is. En omdat 1 gebruiker iets roept, wil nog net zeggen dat het nodig/dan wel een gewenste uitbreiding is. Iedere extra functie kan ook weer een extra "bug" opleveren. Het programma is behoorlijk complex, dus zorgvuldigheid is wel noodzakelijk. Dus niet iedere wens wordt zomaar ingewilligd. Dat wil niet zeggen dat ik er niet over nadenk... ;)   

ArnoldvM

Citaat van: Oscar op 01-03-2019  20:03 uNee, daar gaat het niet om. Het is meer dat als een gebruiker roept dat hij een bepaalde functie wenst dat ik niet meteen roep "ja die gaan we inbouwen". :) Ssoms kun je ook gewoon even discussiëren of zo'n functie wel nodig is. En omdat 1 gebruiker iets roept, wil nog net zeggen dat het nodig/dan wel een gewenste uitbreiding is. Iedere extra functie kan ook weer een extra "bug" opleveren. Het programma is behoorlijk complex, dus zorgvuldigheid is wel noodzakelijk. Dus niet iedere wens wordt zomaar ingewilligd. Dat wil niet zeggen dat ik er niet over nadenk... ;)   
Hulde!
Want ik wel een stabiel stukje software waar over is nagedacht zodat ik dat minder hoef te doen.

Oscar

Citaat van: ArnoldvM op 01-03-2019  20:22 uWant ik wel een stabiel stukje software waar over is nagedacht zodat ik dat minder hoef te doen.

BrouwVisie is zeer doordacht opgebouwd en mede door ervaring verder ontwikkeld... :brouwen: :)

Haagse Wouter

Als ik ooit iets gratis wil doen voor het forum, herinner me dan aan dit Oscar :P.
Moet toch niet gekker worden, je maakt een programma. En dan word je nog lui genoemd ook.

PDGRRR

Oscar, ik zag bij het zoeken in dit board al dat er wel wat over het sorteren van de recepten in [receptenbeheer] geschreven is, maar ik merk dat als ik wil sorteren op datum dit nog niet helemaal vlekkeloos verloopt, zie afbeelding.



Is dit een bugje?


Oscar

Citaat van: PDGRRR op 18-03-2019  10:12 uIs dit een bugje?

Zal wellicht liggen aan de tabel of index. Dat sorteren is vanuit de programmeeromgeving gewoon een soort van instelling. Er zit vrijwel geen code achter. Dus als het niet werkt wordt het lastig voor mij om dit op te lossen.

Schijnbaar zijn er heel veel mensen/gebruikers die meer recepten maken, dat dat ze brouwen... :nut: en dat in willekeurige volgorde....

Probeer eens een Databaseonderhoud te doen. Wellicht helpt dit... :)

PDGRRR

Citaat van: Oscar op 18-03-2019  18:15 uProbeer eens een Databaseonderhoud te doen. Wellicht helpt dit... :)

Dat sorteert( ;)) helaas geen effect.

CiteerSchijnbaar zijn er heel veel mensen/gebruikers die meer recepten maken, dat dat ze brouwen... :nut: en dat in willekeurige volgorde...

Zo veel mooie recepten, zo weinig tijd :(

Maar ik ben potdorie wat blij met deze software, want als ik het van mijn handschrift en rondzwervende papiertjes en post-its zou moeten hebben zou ik nooit een geslaagd brouwsel nog een keer kunnen brouwen.

Oscar

Citaat van: PDGRRR op 18-03-2019  20:48 uZo veel mooie recepten, zo weinig tijd :(

Maak een apart profiel aan voor test recepten! Het is er speciaal voor gemaakt.. :)  Via profiel synchronisatie kun je dan een recept van het ene profiel naar het andere kopiëren.  :brouwen:  Werkt een stuk overzichtelijker. In het hoofdprofiel heb je dan alleen de recepten die je gebrouwen hebt... :)

Oscar

Citaat van: Oscar op 18-03-2019  21:17 uMaak een apart profiel aan voor test recepten! Het is er speciaal voor gemaakt.. :)  Via profiel synchronisatie kun je dan een recept van het ene profiel naar het andere kopiëren.  :brouwen:  :)




PDGRRR

Ik zie dat ik eens moet gaan beginnen met handleidingen te lezen. Dank voor de tip!

Oscar

Citaat van: PDGRRR op 18-03-2019  22:37 uIk zie dat ik eens moet gaan beginnen met handleidingen te lezen.

Of de menu's eens ff door lezen....En ff klikken en bedenken wat je er mee kunt... ;)

Oscar

Citaat van: Oscar op 18-03-2019  22:46 uOf de menu's eens ff door lezen....


Roelof

Ik krijg een ander email adres, hoe kan ik dat veranderen in het startscherm?

Oscar

Citaat van: Roelof op 20-03-2019  16:01 uIk krijg een ander email adres, hoe kan ik dat veranderen in het startscherm?

Je bedoelt in je licentie? Dan moet je mij ff een mail sturen... :)

Roelof

Citaat van: Oscar op 20-03-2019  18:56 uJe bedoelt in je licentie? Dan moet je mij ff een mail sturen... :)
Naar info@BrouwVisie.nl ?

Roelof

Citaat van: Roelof op 21-03-2019  15:08 uNaar info@BrouwVisie.nl ?

Gelukt. :) Bedankt Oscar.

Oscar

In het kader van U vraagt....en ik lever...



In de volgende update kun je een controle lijst afdrukken voor je brouwdag... :brouwen:  Voor een ieder die dat prettig vindt

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.