Voortgang Ontwikkeling BrouwVisie

Gestart door Oscar, 25-09-2007 10:55 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Celocelava


broeder

hallo ontwikkelaars van "BrouwVisie"....

Ik werk met Apple / systeem MacOs 9.2....
Jullie snappen de vraag al?  Is "BrouwVisie" ook geschikt te maken voor de Mac?
Mij zullen daar ontzettend gelukkig mee maken en waarschijnlijk nog meer Mac-cers.

Ik hoor wel
Groetjes Willem

Oscar

Citaat van: broeder op 02-05-2008  19:53 uIs "BrouwVisie" ook geschikt te maken voor de Mac?

Tenzij er voor de Mac een windows emulator is waardoor je windows software kunt draaien is het antwoordt op dit moment nog : Nee, helaas niet.

Oscar

Soms hoor ik wel eens van gebruikers dat ze tijdens het gebruik (invoeren van gegevens) wel eens vastlopen en daarna er niet meer uit komen. Wat er dan precies gebeurd is mij volledig onduidelijk. Sommige mensen gaan dan over tot een herinstallatie of eerst het programma verwijderen en dan opnieuw installeren.

Ter info: dat opnieuw installeren heeft dan vrij weinig nut, want een volgende keer, bij gelijke manier van handeling, loop je weer vast. Er zit dan wellicht een bug in het programma, want ik probeer met alles rekening te houden, maar dat lukt niet altijd. Laat mij dit dan weten via dit forum of per mail, dan kan dit in een volgende versie verbeterd worden.

 :degroeten:

broeder

Jammer dat het niet draait op en Mac.
Moet ik toch zo'n oud peeceetje op de kop zien te tikken...
Bedankt in ieder geval.

Groet, broeder :verbergen:

broeder

Hallo...
Ik ben even op mijn werk achter een pc gekropen
en wil graag de BrouwVisie downloaden...
Maar hoe?
Ben ik blind... dom... of....
Ik weet niet waar of hoe.

Helluppie... hellupie
broeder

Jacques


De-Geert

Ook als je BrouwVisie in google intypt krijg je www.BrouwVisie.nl als eerste resultaat.

broeder


Oscar

Zo ff hier wat plaatjes posten van nieuwe features in de volgende versie :


Reclame met plaatje mogelijk..(optioneel natuurlijk, zal niet continue zijn. Denk dan ook aan reclame voor ONK,BONK,ALTFestijn  ;D, forum uitjes...


Knoppenbalk voor meest gebruikte funtie's


Optie om een recept te splitsen voor gist/dryhop experimenten


Aantal batches kun je zelf eenmalig instellen


Via deze optie kun je deze gegevens dan benaderen


Via dit extra scherm kun je dan de gegevens per batch bijhouden


En promash recepten kun je direct importeren..

 :degroeten:

Drents Hopbier

Citaat van: Oscar op 31-05-2008  18:06 uZo ff hier wat plaatjes posten van nieuwe features in de volgende versie :

Oscar, waarom zet je in de eerst verschijnende menubalk niet instellingen naast bestanden? Dit is toch het eerste wat je gaat invullen als je het programma hebt gedownload? Volgens mij vroeg Adrie hier destijds ook om.

Hopbier

Jacques

Rechtstreeks ProMash recepten importeren, dat is een hele mooie optie!

Reclame maken voor een evenement, daar kunnen we het morgen wel eens over hebben.

Edgar

Ziet er steeds beter uit, Oscar.  :duimop: Zelfs Promash import... cool! Doe je dat via de html- of tekstbestanden van Promash of de rec?

Oscar

Citaat van: Edgar op 31-05-2008  18:27 uof de rec?

Deze dus  :weetbeter:  Met dank aan Adrie  :groots:

Oscar

Citaat van: Drents Hopbier op 31-05-2008  18:22 uOscar, waarom zet je in de eerst verschijnende menubalk niet instellingen naast bestanden?


Zodan...

Hopmans


CiteerReclame maken voor een evenement, daar kunnen we het morgen wel eens over hebben.

Oops.

 ::)

Hopmans


Citeerof de rec?

Deze dus    Met dank aan Adrie

Hoe heb je dat geflikt Adrie?
Op hexadecimaal niveau?
 :weetniet:

Oscar

het bestand bit voor bit uitlezen en kijken wat je krijgt.... en daar heeft ie een "compenentje" van gemaakt... :duimop:


Werkt alleen niet onder windows 2000 (op mijn pc)  >:(

Hopmans

Citeerhet bestand bit voor bit uitlezen en kijken wat je krijgt
Pfoey, dat zal een klusje geweest zijn.  :pan:

 :degroeten:

Adrie

Citaat van: Hopmans op 31-05-2008  19:07 uHoe heb je dat geflikt Adrie?
Op hexadecimaal niveau?
 :weetniet:

Het is gelukt dankzij het werk dat al gedaan was voor een importroutine voor Strangebrew, een Canadees brouwpakket via een tip van William.

Deze routine klopte niet helemaal, een aantal velden misten of werden niet goed geïmporteerd, maar met wat inspanning kwam het allemaal dik in orde.

De-Geert

Ziet er weer goed uit Oscar, vooral het splitsen vind ik een goede functie!  :duimop:

Hoe zit het met andere wensen, zoals:
- invoeren van gewenste watersamenstelling (van bekende steden )
- corrigeren van Hydrometer (voor temperatuur)
- sorteren van recepten (op bv brouwdatum)
- makkelijker door gebrouwen recepten "wandelen"

De-Geert

Nog een:
- de mogelijkheid om de infusie-maischmethode door te rekenen. In BrouwHulp kan dat al.


Hopmans

Citeer- de mogelijkheid om de infusie-maischmethode door te rekenen.
Hoe bedoel je?
 :weetniet:

De-Geert

Nou, bijvoorbeeld de 1e maischstap is 50 graden. Om naar de volgende stap te gaan voeg je kokend water toe ipv directe verwarming.

Hoeveel water heb je nodig om de juiste temperatuur te bereiken.


Hopmans

OK, op die manier.
Dat is de wet van black.
Maar hoe die ook alweer ging?
 :pan:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.