Voortgang Ontwikkeling BrouwVisie

Gestart door Oscar, 25-09-2007 10:55 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oscar

Beste forummers, en vooral BrouwVisie gebruikers,

In deze draad wil ik graag melden met welke onderdelen in BrouwVisie ik bezig ben of bezig ga zodat jullie weten wat je in een volgende versie/update kunt verwachten.

Veel discussie hierin is niet nodig lijkt mij daar zijn andere draadjes voor. Dus deze draad is puur voor logging van mijn kant en ter raadpleging van jullie kant.  ;)

 :bijdrage_forum:

Oscar

Voor de volgende update (versie 1.2) wil ik de volgende onderdelen aanpakken (Buiten de bugfixes om):

* Verfijning XML import/export : Van Adrie heb ik een lijst gekregen van gegevens welke nog niet juist geïmporteerd worden. Deze zullen
   aan de import en de export worden toegevoegd.
* Er komt een print mogelijk voor een overzicht van je recepten/brouwsels met daarop : Recept kenmerk (Batch nr), Naam recept, % alcohol, Kleur &
   Bitterheid.

 :degroeten:
   

Oscar

Beste forummers,

Bovenstaande klus is geklaard. De XML Import/Export is nog stukken verbeterd en er zijn weer enkele bugs opgelost. Momenteel nog wat checks uitvoeren en dan een volgende update klaar maken. Ik verwacht deze week nog wel update... Ik schat vrijdag of zo...

 :degroeten:

Oscar

Zo ik meld het maar even in dit topic....

In de volgende versie zit de volledige artikel database van Brouwland. Ik moet nog even kijken of ik de wijnspecifieke produkten er tussen uit filter. Deze database wordt dan 2 keer per jaar ge-update.
Deze "module" is ter voorbereiding op een andere module  die er later nog inkomt....

Soms is plaatjes kijken leuker, maar als je even een prijs van een hop op wilt zoeken of iets anders wat je nodig hebt kun je dit in de toekomst gewoon in BrouwVisie doen....met up to date prijzen  :duimop:

lijsjelorresnor

Ik vind Brouwland altijd nogal aan de prijs, heb je ook idee om die van bv VanderKooy in te voeren?


Dirck

Oscar

Citaat van: lijsjelorresnor op 26-10-2007  21:55 uheb je ook idee om die van bv VanderKooy in te voeren?

Ik heb vander kooi wel gemaild met de vraag om zijn produkten database...maar geen reactie  :(

Hopmans

Friesen hebben een hekel aan saksen, dat weet je toch?

 :degroeten:

Oscar

Oooh zou dat het zijn  :D :D, maar eens een mailtje in het Friesk sturen... ;D

Hopmans

Juist,  :brouwen:

Maar je hebt toch niet hun hele database nodig?
Alleen de gist toch? Of.............. :weetniet:

 :degroeten:

Oscar

Citaat van: Sharky op 26-10-2007  22:36 uAlleen de gist toch? Of.............. :weetniet:

Er zijn ook beginnende brouwers die mijn proggie gebruiken...dus alles bierbrouwspullen moeten er in. Dit voor een inkoopmodule...

Hopmans

Misschien nog een keer proberen.
Misschien dat je gewoon moet bellen of zo.
Dan verbinden ze je door naar iemand die daar over gaat.
Weet je gelijk hoe de vork in de steel zit.

 :degroeten:

Herman

Het zal geen onwil zijn, maar het beheer van de site is wel uitbesteed. Dus dat zal hier wel meespelen.

Oscar

Hier 3 schermprintjes van de nieuwe bestelmodule zoals deze in de volgende versie van BrouwVisie komt te zitten :

De bestelling gegevens :


De bestelregels, ofwel de artikelen


Het geheel is natuurlijk netjes af te drukken tot een eventuele volwaardige bestelling of een handige boodschappenlijst.
Indien je een bestelling geleverd krijgt kun je deze afronden en wordt deze naar een history tabel over geheveld zodat er wordt bijgehouden wat je wanner besteld hebt.

Je bestelgeschiedenis :



 :bijdrage_forum:

Hopmans

Wow, dit staat gewoon in verbinding met de database van de leverancier?  :nut:
Of verstuurd het programma automatisch een mail?

Goed bezig.
Geniaal bezig eigenlijk.

 :)


Oscar

Citaat van: Sharky op 18-12-2007  18:05 uWow, dit staat gewoon in verbinding met de database van de leverancier?  :nut:

haha, dat zou mooi zijn, nee ik krijg deze netjes van Brouwland in een excelfile en verwerk deze dan in de BrouwVisie tabellen. Binnenkort
krijg ik hopelijk hun ge-update artikelbestand.

Citaat van: Sharky op 18-12-2007  18:05 uOf verstuurd het programma automatisch een mail?

Nee, maar ik probeer wel met Brouwland af te spreken dat als iemand vanuit BrouwVisie een bestelling print naar een PDF bestand dat je deze
via de mail kunt versturen en dat dit als een bestelling wordt behandeld.

Citaat van: Sharky op 18-12-2007  18:05 uGoed bezig.
Geniaal bezig eigenlijk.

Thanks..

Oscar

Geprint komt de bestelling er ongeveer zo uit te zien :



Netjes toch ?

Link

Hopmans

CiteerNetjes toch ?

Strak man!

 :duimop:

Oscar

Nog wat nieuwe "features" welke in de nieuwe versie zullen zitten :

Ieder recept krijgt nu een status toegewezen aan de hand van de gegevens die zijn ingevuld. Dit kan handig zijn als je met meerdere bieren bezig bent.


Bij het maischschema kun je aangeven wat je met de pH hebt gedaan, waarmee gecorrigeerd is en hoeveel. Hier wordt niet mee gerekend.
en je kunt opmerkingen voor het maischschema kwijt.


Bij het bottelen kun je voor meerdere flesjes aangeven hoeveel je er van afgevuld hebt. Volume kun je handmatig invullen (dus fusten kun je dan ook kwijt).


Bij je brouwerij constanten kun je je verliezen wat verder uitsplitsen. Het is echter niet verplicht.


En de decoctie formule heb ik er los ingebouwd

Schaepekop

Citaat van: Oscar op 18-12-2007  19:16 uGeprint komt de bestelling er ongeveer zo uit te zien :



Netjes toch ?

Link

Een nette optie.
Kun je dan ook een Brouwland verdeler dit sturen?

Hopmans

CiteerBij je brouwerij constanten kun je je verliezen wat verder uitsplitsen. Het is echter niet verplicht.
Maak je er niet een te grote poppenkast van?
Wat houdt dit voor ons in bij upgraden?
Ik heb nu alles precies goed staan.

 :-\

Oscar

Citaat van: Schaepekop op 30-12-2007  20:05 uKun je dan ook een Brouwland verdeler dit sturen?

Tuurlijk

Citaat van: Hopmans op 30-12-2007  20:30 uWat houdt dit voor ons in bij upgraden?

Dat alles gewoon blijft staan, dus als alles klopt hoef je niets te wijzigen.

Oscar

Beste forummers. Nu met de nieuwe versie blijkt maar weer dat serieuze software maken voor een grote doelgroep absoluut niet makkelijk is.
En dat er bij sommige wel en bij andere geen fouten optreden (lastig). Het valt ook niet mee om alles alleen te doen, dus daarom doen we nog
maar weer eens een poging om een test team samen te stellen. Het komt er dus op neer dat ik mensen zoek die er tijd in willen steken om
komende testversie's te testen, en gevonden fouten aan mij door te geven zodat ik deze kan oplossen.

Op deze manier hoop ik dat toekomstige versie's stabieler zullen worden en minder fouten zullen bevatten (ook v.w.b de installatie).

  :degroeten:

Menno

Oscar, neem dan met name die personen die 'instabiele' of 'afwijkende' systemen hanteren, dan heb je gelijk alles eruit...  ;D

Oscar


Tsjerk

Oscar, super geregeld.  :duimop:

Hoe minder je in het gistvat om hoeft te lepelen hoe beter.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.