Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Hoe uitbutsen.  (gelezen 1523 keer)

Offline Plezierbiermaker

• Vol lid
  • Land: be
  • bier maakt het brouwen aantrekkelijk
Hoe uitbutsen.
« Gepost op: 20-10-2007 15:45 u »
Tijdens het verplaatsen van mijn brouwstel heeft een van mijn ketels de buitenwand geblutst.
Mijn gammele zou ik graag mooi hebben.
Dus bij deze vraag ik of jullie weten hoe ik de buitenwand kan uitbutsen.
ook zou ik jullie willen vragen hoe ik mijn binnenketels zeer schoon kan krijgen.
Spic en span dus.
Zonder de kwalitijd van mijn bier aan te tasten.
 :degroeten:
plezierbiermaker.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline korek

• Super lid
  • Land: nl
  • Pint lid
Re: Hoe uitbutsen.
« Reactie #1 Gepost op: 20-10-2007 16:30 u »
Uitbutsen of uitdeuken is denk ik bijna niet te doen, dan zou je de binnenketel los moeten maken van de buitenketel. De binnenketels maak ik altijd schoon met natriumhydroxyde oftewel gootsteenontstopper, zelfs aangebrande kookresten krijg je hiermee weg, daarna goed spoelen met koud water.

Offline klaas

• -
  • Vol lid
« Reactie #2 Gepost op: 20-10-2007 16:56 u »
Gaatje boren in de deuk ,hierin een schroef draaien en dan met een slagtrekker(speciaal uitdeuk gereedschap) de deuk er uit trekken. :proost2:

Offline korek

• Super lid
  • Land: nl
  • Pint lid
« Reactie #3 Gepost op: 20-10-2007 20:16 u »
Ha die Klaas, dit is de vakman aan het woord. Het probleem kan zijn dat niet ieder zo'n stuk gereedschap tot zij beschikking heeft, zijn er nog andere manieren?

Tags: