De bokken van 2007

Gestart door oranjeboombiertje, 18-09-2007 19:15 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

oranjeboombiertje

Het is er weer helemaal tijd voor, de bokken natuurlijk! Met dit jaar de grote nieuwkomer: Chouffe. Vandaag ben ik wat slijterijen en supermarkten af gegaan en heb tot nu toe 9 verschillende bokken gevonden:
- Amstel bok
- Heineken bok
- Albert heijn bok
- Gulpener herfstbok
- Alfa bok
- Hertog jan bok
- Grolsch bok
- La trappe bok
- Bavaria Hooghe bok.

Vorig jaar vond ik de Bavaria het lekkerste dus ik heb hiervan hooghe verwachtingen :D
Binnenkort heb waarschijnlijk ook een chouffe bokje >:D Dus later meer daarover.

Natuurlijk is er ook een Pelgrim bok, 3 verschillende om precies te zijn hierover ook later meer.

Vanavond heb ik de eerste ook vast op, de hertog jan bok. Deze vond ik niet beter dan vorig jaar en dat is dus niet erg lekker.

Ik ben erg nieuwsgierig naar de bevindingen van anderen van de bokken dit jaar :lekkerbier:

 :degroeten:
Wesley

Hopmans


Drents Hopbier

Citaat van: Mr.Yeast op 18-09-2007  20:04 u

Lever daar s.v.p. een jachtgeweer bij.

Hopbier

Hopmans


Mijn slijter heeft 40 bokmerken besteld.
misschien deze week binnen.  :)

 :lekkerbier:

oranjeboombiertje

Hier in de buurt is er ook een slijter die er 40 heeft binnenkort (week of 3 nog) dus dat gaat ook leuk worden.

Meestal probeer ik toch zoveel mogelijk bokjes te proeven elk jaar om eens te zien of er nog duidelijke verschillen zijn, vind ik wel interessant.

 :degroeten:
Wesley

Hopmans


Ik ga wel voor de speciaaltjes.
De grote merken geloof ik wel.
Er moet wel een laagje depot in de fles.  :biersmile:

 :degroeten:

Gerb

Die Chouffe bok is niet nieuw hoor. Hij is een paar jaar niet jaar niet gebrouwen. Ik heb hem een aantal jaar geleden gehad. Was wel OK geloof ik, maar niet super.

JeroenCV

Citaat van: Oranjeboombiertje op 18-09-2007  20:24 uHier in de buurt is er ook een slijter die er 40 heeft binnenkort (week of 3 nog) dus dat gaat ook leuk worden.

Meestal probeer ik toch zoveel mogelijk bokjes te proeven elk jaar om eens te zien of er nog duidelijke verschillen zijn, vind ik wel interessant.

 :degroeten:
Wesley

Welke slijter is dat Wesley?

pincopallino


MO

40 bokken? Wauw! Hoppie, denk je dat die vrijdag/zaterdag al binnen zijn. Ik ben dit weekeinde in Noord-Holland, en ik wil er wel 40! Heb je (nogmaals) de gegevens van die slijter van jou, dan zal ik ze eens bellen.

Hopmans


Ik weet niet zeker of ze deze week al binnen zijn, maar ze komen eraan.
Vraag me ook niet welke merken.

  http://www.slijterijwijnhuiszeewijck.nl/

 :degroeten:


oranjeboombiertje

Citaat van: JeroenCV op 19-09-2007  07:48 uWelke slijter is dat Wesley?

De naam weet ik niet Jeroen maar hij zit op de kleiweg in Rotterdam.

 :degroeten:
Wesley

JeroenCV

Is dat?

Drankomart Vinifrance BV
Kleiweg 32
3051 GS  ROTTERDAM
tel.  010-4611922


j.steen

Citaat van: Mr.Yeast op 19-09-2007  08:21 uVraag me ook niet welke merken.

Als Barbar er maar bij is, toch, Mr. Yeast?

Hopmans


Oscar

Goed het eerste sixpacktje Grolsch bok is er bij mij al bijna door. Uiteraard is ie zoet, maar net als vorig jaar hebben ze de karamel samenstelling wat gewijzigd waardoor deze een iets meer gebrande indruk geeft.

Nog geen tijd voor de slijter gehad, maar zaterdag weer even een ritje naar Duitsland (Trinkgut) maken. Kijken of ze daar nog bokken hebben.

oranjeboombiertje

Citaat van: JeroenCV op 19-09-2007  13:13 uIs dat?

Drankomart Vinifrance bijvoorbeeld
Kleiweg 32
3051 GS  ROTTERDAM
tel.  010-4611922



Klopt. Gisteren is mij verteld dat het nog 3 weken duurt voordat de bokken er zijn. En als je toch in Rotterdam bent kan je hier ook nog wat lekker bier drinken ;D

 :degroeten:
Wesley

RobinB

Ik heb alleen nog de Herfstbok van de Aldi gehad, was wel OK eigenlijk!
Niet te zoet, wel wat suikerig, maar ook een lekker bittertje.
Alleen rook hij wat minder lekker, iets zwaveilig(?) ipv caramelmoutig.

:)

MO

Oscar, je weet toch wel dat in het Duitsland het bockbier geen seizoenskarakter heeft?

Oscar

Dat klopt, maar daar hoef ik mij toch niet aan te houden  :D :D :D Ik ga toevallig ff naar Duitsland komend weekend, en wat bokjes is dan meegenomen.  :proost:

oranjeboombiertje

Vandaag nog een paar bokjes open getrokken.

Albert heijn bok: Niet slecht maar erg vlak. Smaak naar caramelkleurstof en is erg zoet. Ook proef ik volgens mij maïs erin (wordt ook gebruikt volgens het etiket).

Heineken: :ziek: enorm zoet en leeg.

Amstel: Goed te drinken hij smaakt wat gebrand en droog en ik proef zelfs, heel ver weg, een bittertje.

Grolsch: Goed, opnieuw niet meer zo extreem zoet. Hij smaakt wat gebrand en behoorlijk zoet maar deze zou ik zeker nog wel eens nemen.

Voorlopig dus nog niks spectaculairs tegengekomen tussen de bokjes. Hopelijk komt dat binnenkort nog van de kleinere brouwerijen.

 :degroeten:
Wesley

Hopmans

Ja, halo, wat had je dan verwacht van deze commerciële reuzen.  :weetniet:

De Ezelenbok van SNAB is bijvoorbeeld een goede.
Die lust jij wel denk ik.

 :degroeten:

oranjeboombiertje

Niks bijzonders, maar toch moet ik het even proberen hè anders kan je er ook niks van zeggen ;)

Ik ben erg nieuwsgierig naar die bok die jij noemt hop. Hopelijk kan ik die nog eens proberen dit seizoen.

 :degroeten:
Wesley

j.steen

Gisteren naar mijn slijter geweest. Hij houdt het dit jaar bij de grote brouwerijen - op een enkele uitzondering na dan - Het liep vorig jaar niet zo, zei hij. Toen had ie lekker veel verschillende. 

Supermarkt bij ons komt meestal niet verder dan vier à vijf soorten en alleen per six-pack. Ze maken het de liefhebbers ook niet makkelijk.

Hoppies adres maar eens proberen.


RobinB

Je kan ze natuurlijk ook gewoon uit de sixpack halen he? ;)

[edit]
Heb net een Amstel herfstbok op en ben er niet ontevreden over. Niet te zoet, licht bittertje, naar mijn smaak had er wel wat meer hoparoma's in emogen, maar dat hoort niet zo in een Hollandse Bok denk ik ;)
Wel vond ik em wat weinig body hebben. Op naar de volgende!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.