Onderzoeksvraag

Gestart door der Tinus, 12-09-2007 20:04 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

der Tinus

Ahoy bierbrouwers.  :proost2:

Nog erg bedankt voor de reacties op mijn vraag over de hoeveelheden te brouwen bier, ik had eerlijkgezegd verwacht dat het pas goed ging vanaf 20 liter of zo. Nu zitten we met het probleem dat we niet echt zeker weten of we iets met gist moeten gaan doen. We willen heel erg graag bier brouwen voor ons profielwerkstuk, als we alleen het gistproces pakken zou het nuttiger zijn om dit ook te bekijken bij het maken van brood, wijn e.d. Maar wij zijn meer voor het bier.

Dus, Heeft iemand een goede onderzoeksvraag voor ons die betrekking heeft op biologie en waar we wel per se bier voor moeten brouwen? Degene die met een goede komt wordt geprezen tot in de eeuwigheid.

Alvast bedankt,
Boris en maarten.  :degroeten:

Edwin

Tja mannen,

En informatie én je onderzoeksvraag hier bij elkaar zoeken is niet echt des onderzoekers. Maar goed. Als je het vergistingsproces wilt onderzoeken en je wilt je specifiek richten op bier, dan moet je dus gaan onderzoeken of en op welke wijze het vergistingsproces bij bier anders verloopt dan bij bijvoorbeeld suikerwater. Welke elementen zijn van invloed op de vergisting van gerst? Zoiets?
...en nu zelf creatief worden.

Edwin

Caspar

Je kan bijvoorbeeld de vergistbaarheid van moutextract ten opzichte van kristalsuiker onderzoeken... en dan wil je van ons ook nog de antwoorden weten zeker...

Boefjes zijn jullie :weetbeter: ;D!

PS Jullie zien niet de eerste die vragen stellen over profiel-werkstukken, ik zou zeggen zoek en netwerk ;)

der Tinus

Hej Mensen,

Het hoeft niet per se over het gisten te gaan, als het maar betrekking heeft op biologie.  :verbergen:
Maar er zaten al een paar interessante ideeën tussen.

Groeten Maarten,  :biersmile:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.