Aantal liter bier...

Gestart door der Tinus, 10-09-2007 15:01 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

der Tinus

Ahoy mensen,  :shelp:

Ik houd een profielwerkstuk over het brouwen van bier en we wilden een onderzoekvraag verzinnen die betrekking heeft op de hoofdvergisting. Nu moeten wij nog weten hoeveel liter bier je per sessie kan brouwen, we willen dan namelijk zo min mogelijk bier per sessie. Hangt dit af van de verhoudingen of zit hier niet echt een grens aan? Zo ja, wat zijn de nadelen?

Bedankt , Maarten & Boris  :proost2:

Oscar

Heren,

Feitenlijk kun je ieder volume nemen, maar een minimaal volume lijkt mij 5 liter, veel kleiner moet je niet gaan denk ik.

Caspar

Hoe wil je exact gaan brouwen, met extract neem ik aan?

Oscar

Citaat van: Caspar op 10-09-2007  15:37 umet extract neem ik aan?

Duw ze nu niet de verkeerde richting in  :neenee: Gewoon 5 liter maken met een kiloo'tje mout en een paar grammetjes hop.

Edwin

Welke verkeerde richting?

Als ze onderzoek willen doen aan de hoofdvergisting, dan zie ik juist alleen maar voordelen om met moutextract te beginnen. Er wordt immers geen onderzoek gedaan aan het schroten, maischen enz. Caspar heeft het toch niet over een brouwblik? En bovendien: voor de onderzoeksrichting (=de hoofdvergisting) maakt het gebruik van een brouwblik ook niet uit.

Als antwoord op jullie vragen: je kunt in principe zo klein brouwen als je zelf wilt. Ik zou echter niet te weinig brouwen. 5 liter is mooi, 3 ook.

Edwin

Oscar

Citaat van: Edwin op 12-09-2007  14:35 uAls ze onderzoek willen doen aan de hoofdvergisting,

Ja, daar las ik even overheen. Dan gewoon niet moelijk doen en desnoods een blik gebruiken en die portie in 3 batches verdelen. Dat gaat sneller.

Wat zijn de variabelen in jullie onderzoek?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.