Profielwerkstuk,...

Gestart door der Tinus, 06-09-2007 19:58 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

der Tinus

Ahoy mensen,
Ik ben maarten en heb me hier aangemeld vanwege mijn profielwerkstuk (bierbrouwen).
Ik heb nog nooit zelf bier gebrouwen en ben ook niet van plan gewoon een stroopje te gaan opwarmen, ik heb geaccepteerd dat mijn eerste serie een flesjes waarschijnlijk naar papier gaat smaken.

Nu een vraagje, misschien kunnen jullie me helpen;
Alleen bierbrouwen vond mijn Biologie lerares niet genoeg, ik moest er nog een soort van onderzoeksvraag bij hebben.
Ik heb er een paar maar die zijn niet echt klassen.
 - Wat is het ultieme maischschema (als je naar de werking van enzymen kijkt)?
 - Vroeger werd hop gebruikt om bier te conserveren, wat zou buiten hop de beste manier zijn om bier te conserveren
    de smaak te behouden.

Als jullie goede vragen hebben waar je vaak tegen aan loopt met het brouwen, ik hoor ze erg graag.

Bedankt, Maarten

oranjeboombiertje

Hoi Maarten,

Welkom op het forum DE plaats voor bierbrouwen.

Vorig jaar heb ik ook mijn profielwerkstuk gedaan over brouwen. Mijn onderzoeksvraag was of het mogelijk is thuis een bier te brouwen wat in kwaliteit niet onderdoet voor een commercieel bier. Misschien kan je daar iets mee.

 :degroeten:
Wesley

RobinB

Gezien het educatieve element van een dergelijk werkstuk, lijkt me het beter dat je zelf onderzoek gaat doen en eerst met (goed onderbouwde) antwoorden op deze vragen komt!
En als je die hier in de groep gooit, komt er vast een leerzame (voor ons allemaal) discussie van!

Succes!

 :D ;D

[edit]
Hmmm... volgens mij bedoel je dit ook, snapte je TS niet in 1x...  :)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.