Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Wat verwacht jij van nieuwe brouwsoftware  (gelezen 8895 keer)

Offline Ronnie

• Reynaert Wijn- en Bier Gilde
  • Super lid
  • Land: be
  • Medewerker Reynaert Wijn-makers & Brouwers Gazet
Re: Wat verwacht jij van nieuwe brouwsoftware
« Reactie #25 Gepost op: 27-08-2007 09:43 u »
Ik dank God op mijn blote knieen dat ik Promash niet hoef te gebruiken. Wat een ballenprogramma.  :degroeten:

Eindelijk iemand die dat durft zeggen!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • Land: nl
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #26 Gepost op: 27-08-2007 09:45 u »
Volgens mij moet dit makkelijk te doen zijn.
De moutstorting zijn records in een receptbestand lijkt me.

Niet helemaal, Er is een recepten bestand en een ingredienten bestand, dus dat bemoeilijkt het geheel ietsje. Maar in de vorm van een soort rapportage functie zie ik wel een mogelijkheid. Ik denk hier al over na. Wordt in een update na de release...

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #27 Gepost op: 27-08-2007 22:49 u »
Niet helemaal, Er is een recepten bestand en een ingrediŽnten bestand, dus dat bemoeilijkt het geheel ietsje. Maar in de vorm van een soort rapportage functie zie ik wel een mogelijkheid. Ik denk hier al over na. word ik een update na de release...

In Bierpro zit het commentaar (de aantekeningen zoals Jacques bedoelt) inderdaad in een recordstructuur. Je kunt juist omdat je vaak op dezelfde manier werkt heel makkelijk alle commentaar automatisch overnemen uit een ander recept.
Dat zou dus in BrouwVisie ook gemakkelijk moeten kunnen.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #28 Gepost op: 27-08-2007 23:01 u »
Verder verander ik regelmatig in mijn manier van werken. Ik kan mij niet voorstellen dat ik daarin alleen sta. Het is dan wel handig om achteraf te kunnen achterhalen hoe je nu precies gewerkt hebt.

In de release van BrouwVisie zit in de recepten module een tabblad voor aantekeningen. Dus voorlopig kun je daar je details kwijt. Indien je hier zelf een bepaalde voorstelling van hebt hoor ik het graag.,..

Nogmaals, het meest jammere vind ik dat je niet kunt zoeken in de recepten om snel bieren terug te vinden waarin een bepaalde mout- of hopsoort gebruikt is.

In de eerste programma-update van BrouwVisie zal dit erin zitten..een leuke uitdaging om te maken.... :bijdrage_forum:

Tags: