Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: 1870  (gelezen 1644 keer)

Offline BIERKURKJE

• Boven 10 berichten
  • *
1870
« Gepost op: 25-08-2007 00:39 u »
Wie kan mij helpen aan een recept voor amstel 1870?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • Land: nl
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
Re: 1870
« Reactie #1 Gepost op: 25-08-2007 00:45 u »
Een dergelijke vraag is al eens eerder gesteld hier op het forum. Feitelijk kan alleen Amstel jou aan het recept helpen. Maar als je wilt gaan klonen zul je zelf toch echt met een opzetje moeten komen. Om je een hint te geven. Amstel 1870 is gewoon een pilsener. Dus probeer eens 100% Pilsmout of 100% Munchener mout of een mooie combi van beiden.

Offline BIERKURKJE

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 25-08-2007 01:14 u »
Maare, welke hop kan je dan het beste gebruiken. Ik ben eigenlijk nog maar net van de blikken af en nu staat mijn tweede brouwsel te gisten dus de ervaring ontbreekt een beetje :leren: :leren: :leren: :degroeten: :degroeten:

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • Land: nl
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #3 Gepost op: 25-08-2007 01:34 u »
dus de ervaring ontbreekt een beetje :leren: :leren: :leren: :degroeten: :degroeten:

Dan zou ik eerst maar eens wat ervaring opdoen met bovengisters voordat je een pils gaat brouwen.

oranjeboombiertje

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 25-08-2007 13:08 u »
Bij Heineken, en dus ook Amstel, wordt gewerkt met hopextracten. Je zult dus ook met zo'n extract moeten werken als je dezelfde hop wilt hebben. Ook heb je dezelfde gist nodig als het bier maar enigszins er op moet gaan lijken.

Een ondergister kan je best mee beginnen. Je moet dan alleen wel wat extra werken aan de temperatuursbeheersing tijdens de gisten. Een koelkast is dus eigenlijk een vereiste, en een thermostaat eigenlijk ook.

:degroeten:
Wesley

Tags: