1870

Gestart door BIERKURKJE, 25-08-2007 00:39 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BIERKURKJE

Wie kan mij helpen aan een recept voor amstel 1870?

Oscar

Een dergelijke vraag is al eens eerder gesteld hier op het forum. Feitelijk kan alleen Amstel jou aan het recept helpen. Maar als je wilt gaan klonen zul je zelf toch echt met een opzetje moeten komen. Om je een hint te geven. Amstel 1870 is gewoon een pilsener. Dus probeer eens 100% Pilsmout of 100% Munchener mout of een mooie combi van beiden.


BIERKURKJE

Maare, welke hop kan je dan het beste gebruiken. Ik ben eigenlijk nog maar net van de blikken af en nu staat mijn tweede brouwsel te gisten dus de ervaring ontbreekt een beetje :leren: :leren: :leren: :degroeten: :degroeten:

Oscar

Citaat van: BIERKURKJE op 25-08-2007  01:14 udus de ervaring ontbreekt een beetje :leren: :leren: :leren: :degroeten: :degroeten:

Dan zou ik eerst maar eens wat ervaring opdoen met bovengisters voordat je een pils gaat brouwen.

oranjeboombiertje

Bij Heineken, en dus ook Amstel, wordt gewerkt met hopextracten. Je zult dus ook met zo'n extract moeten werken als je dezelfde hop wilt hebben. Ook heb je dezelfde gist nodig als het bier maar enigszins er op moet gaan lijken.

Een ondergister kan je best mee beginnen. Je moet dan alleen wel wat extra werken aan de temperatuursbeheersing tijdens de gisten. Een koelkast is dus eigenlijk een vereiste, en een thermostaat eigenlijk ook.

 :degroeten:
Wesley

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.