Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Maar het verschil blijft wel, rietsuiker vs bietsuiker (kristalsuiker) : dit geeft volgens mij een serieus waarneembaar verschil.
Aha, maar candico (of andere kandijsuiker) wordt niet gemaakt van rietsuiker maar van kristalsuiker. Vandaar het smaakverschil waarschijnlijk. Maar toch een leuke tip voor diegenen onder ons die geen fortuinen willen uitgeven aan candico of "speciale kandij" van bij de Brouwland.
Walter,Volgens mij wordt Candico wel gemaakt van rietsuiker. Kijk eens op www.candico.be
@Walt: Dan bedoel je vast de on/minder geraffineerde rietsuiker (lichtbruin), dat heeft wel een subtiel ander smaakje. Echter zou je zoals Hans zegt volledig geraffineerde rietsuiker nemen, dan heb je gewoon sucrose net als met bietsuiker.
Is ook veel goedkoper dan rietsuiker, die wij moeten importeren.
Deze lijkt me trouwens wel lekker in een brouwseltje als kruidige toets... Zal ik eens moeten proberen...