Kastanjes

Gestart door Amberbock, 12-08-2007 18:54 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lange Möpper

Citaat van: seed7 op 13-09-2017  10:08 uIk heb de kastanjes in de schil gedroogd, in de oven bij een graad of 140, daarna gepeld en in brokjes gehakt. Vervolgens een deel geroosterd bij een graad of 150-180, weet het niet meer exact. Wel het geheel verstijfseld. Ik ben voor de kastanjes uitgegaan van een potentieel rendement van 70%. Het totale rendement van het brouwsel lag ook op 70%.

Misschien is echt poffen en niet drogen van de kastanjes beter, ga ik dit jaar proberen,

Ingo

Hallo Ingo,

Ik ga zaterdag aan de gang met de kastanjes.  Hoe kan ik deze invoeren in BrouwHulp? oid?

Bedankt voor je antwoord.

tdp

Je kunt zelf grondstoffen toevoegen in BrouwHulp / BrouwVisie. BrouwVisie weet ik even niet uit mijn hoofd, BrouwHulp bij ik meen vergistbare ingrediënten. Je zult moeten 'gokken' wat de juiste waarden zijn, of even een zoektochtje doen op internet. (Zelf zou ik in deze 70% nemen daar Ingo dit ook gebruikt ;))

Dees Dubbel

Citaat van: seed7 op 12-09-2017  23:31 u~40% gedroogde en deels geroosterde tamme kastanjes met de rest pale mout gaf bij mij een zeer subtiele kastanje smaak.

Ingo

Je bedoelt gewone pilsmout? Lijkt me wel wat. Dan komt de kastanjesmaak beter tot uiting? Mijn voorkeurbier is sowieso al hoppig; Bruin kastanjebier (met veel gebrande mout) spreekt me daarom minder aan, maar proefnotities van beiden, blond en bruin, zouden in ieder geval welkom zijn.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.