Die Jacbier toch...

Gestart door MO, 09-08-2007 21:21 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MO

Vandaag las ik in de PINT dat Jacbier alias ons allen Jacques Bertens voorgedragen is voor de gouden PINT. Hij staat met 14 anderen op de longlist voor deze tweejaarlijkse prijs. Begin september wordt deze longlist beperkt tot een shortlist met 3-5 gegadigden. De shortlist zal in oktober worden gepubliceerd. De prijsuitreiking is op het bockbierfestival eind oktober in de Beurs van Berlage in Amsterdam.


Ik citeer: "Met deze prijzen wil PINT waardevolle bijdragen aan de ontwikkeling van de biercultuur in Nederland belonen en onder de aandacht brengen van een breed publiek."

Peter van der Arend heeft in 2005 de eerste gouden pint gewonnen.

Jacques, van harte gefeliciteerd met je nominatie. Van mij mag je winnen.

Caspar

Ik ga zo de plastic van mijn pint af scheuren en voor Jacques stemmen. Deze man heeft het echt verdiend :duimop:.

MO

Overigens, voor de mensen die dit forum nog niet zo lang bezoeken: Jacbier was voorheen de forum-alias van Jacques. Geen idee waarom PINT hem nog zo noemt, Jacques noemt zichzelf op het forum al een jaartje (of zo) Jacques.

MO

Er valt niets meer te stemmen, een commissie bepaalt wie er wint.

Caspar

OK, na het plastic scheuren moeten we ook nog echt lezen ;).

oranjeboombiertje

Ook namens mij mag je winnen Jacques. Jouw inzet en dit forum zijn een verbetering/uitbreiding van de Nederlandse biercultuur :duimop:

 :degroeten:
Wesley

korek

Ik sluit me aan bij de vorige schrijvers met als aanvulling dat voor hobbybrouwers dit forum onmisbaar is.

Jacques

Dank jullie wel voor jullie complimenten.

Hobbybrouwen is denk wel het bekendste waar ik bij betrokken ben. Toch wordt er in het artikeltje in PINT-nieuws mijn inziens ten onrechte geen melding gemaakt van mijn betrokkenheid bij De Roerstok en het feit ik vele jaren als schrijver verbonden was aan Proost, het inmiddels ter ziele gegane blad voor de amateur wijnmaker en bierbrouwer. Maar ja, dat zijn dan ook oude koeien.

RobinB

Yep!
Zonder dit forum was ik blijven steken op mijn Brewfermblik. Dit Forum is een zee aan informatie! :D

William

Jacques,

Dit is al een felicitatie waard! Nu op naar de short-list en dan....

gr
William

Menno

Proficiat, Jacques!  :hoera:

Zijn er trouwens 'ernstige bedreigingen in de concurrentie'? ;D

Johannes

Citaat van: Jacques op 09-08-2007  22:58 uMaar ja, dat zijn dan ook oude koeien.

Nou en, het gaat toch om de bijdrage aan de Nederlandse biercultuur? Gefeliciteerd in elk geval met deze terechte nominatie!

gelfling


Adrie

Jacques, van harte gefeliciteerd met de nominatie. Geheel terecht dat jij genomineerd bent. En nu maar duimen...

pincopallino

Jacques Bertens en Jan van Schaik sono due autorita'nel campo della birra fatta in casa. ( in Olanda e Belgio naturalmente) La domanda iniziale era se la serpentina di rame fosse nociva alla salute. Assolutamente no ! e la documentazione a riguardo mi sembra abbastanza chiara.
 Ik had een discussie op een Italiaanse bier forum, zo denk ik over JACBIER.

MO

Jan is inderdaad ook genomineerd. Op de PINT site staan alle genomineerden (link). Pas maar op voor nominees als Hans Glandorf (?), Bert, Kees, Titus (?) en vooral: VVV Apeldoorn evenementencommissie

korek

Citaat van: pincopallino op 10-08-2007  09:27 uJacques Bertens en Jan van Schaik sono due autorita'nel campo della birra fatta in casa. ( in Olanda e Belgio naturalmente) La domanda iniziale era se la serpentina di rame fosse nociva alla salute. Assolutamente no ! e la documentazione a riguardo mi sembra abbastanza chiara.

Mijn Italiaans is een beetje roestig, dus kun je het misschien vertalen?

Johannes

Stem op Jacques SMS NU Jacbier naar 4040!!!



 ;)

Ronnie

Proficiat Jacques!
Dank zij u is het forum degelijk uitgegroeid tot wat het nu is.

Je beseft maar pas hoe moeilijk het is om iets uit de grond te stampen als je iets gelijkaardig probeert te doen. Probeer maar eens aan degelijke artikels te geraken voor een clubtijdschrift. Het zijn steeds dezelfde die zich hiervoor opofferen.

Dat merken we hier, op dit forum nu ook. Er blijkt zelfs een goede sfeer te hangen op het forum: de medewerkers en moderators antwoorden met degelijke argumentaties op vragen. Men haakt niet af, men probeert elkaar te helpen en alzo  de kennis te vergroten, elk voor zijn specialiteit en voorkeur, met respect voor elkaar.

Dus: naast Jacques ook een proficiat aan de moderators, administrators, scheikundigen en behulpzamen.

bazje

Jaques,

Proficiat met je nominatie !
Op naar de short-list, alhoewel ik begrijp dat dit nog moeilijk gaat worden.?
Maarja, die anderen kunnen ook gewoon de PINT Stimuleringsprijs of de PINT voor bijzondere verdiensten krijgen.
Toch ?

Drents Hopbier

Citaat van: Johannes op 10-08-2007  09:52 uStem op Jacques SMS NU Jacbier naar 4040!!!

Is dat een nummer waar JIJ wat aan verdiend?

Hopbier

Hans (Lagos)

Citaat van: korek op 10-08-2007  09:44 uMijn Italiaans is een beetje roestig, dus kun je het misschien vertalen?

Door mijn Spaans is het Italiaans van Pincopallino voor mij geen probleem, hij vindt Jacques en van Schaik de leidinggevende manen op het gebied van het thuis brouwen in België en Nederland. Ik zie alleen niet het verband met de discussie of een koperen ketel nu wel of niet ongezond is?

Verder mijn dank aan Jacques, zonder dit/zijn forum had ik nooit zoveel kunnen leren in ruim een brouwjaar, met als resultaat een 80 punten Meibock op het ONK 2007.  :biersmile:

pincopallino

Citaat van: korek op 10-08-2007  09:44 uMijn Italiaans is een beetje roestig, dus kun je het misschien vertalen?
Het was een discussie over het gebruik van koper, ( in Italie verboden ).Ik geef als voorbeeld een eerder gepubliceerd art.van J.B ( en J.B Palmer,J.B Copper)  Ik noem J.B samen met J.V.S een autoriteit op het gebied van homebrewing.

hansvdm

Hoewel dit het forum is van hobbybrouwen, denk ik dat de professionele brouwer hier ook heel veel kan leren (en misschien wel leert?)!

Een van mijn eerste verslagen schreef ik over bierbrouwen en wel met de informatie die beschikbaar was via de site van Jacbier (home.pi.net) of wel Jacques Bertens.

Kortom! gefeliciteerd met deze terechte nominatie!

 :proost2:

MO

Ridicule shortlist.

Grolsch Bierbrouwerij Nederland B.V.
Stichting de Gekroonde Valk
Hans Glandorf
Brouwerij Sint Servattumus
Kees Volkers

Hans is voorzitter ABT en eigenaar van een cafe. Nou nou.

Kees heeft een boekje geschreven over Utrechtse biergeschiedenis. Tsjonge jonge.

De Gekroonde Valk heeft Vollenhoven stout opnieuw op de markt gebracht. Nou, nou, nergens gezien dat bier en oud bier lijkt me niets vernieuwends.

Wat een absolute onzin prijs met deze nominaties.

(link)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.