Algemeen > Stel je voor

De MeesterBrouwers stellen zich voor!

(1/5) > >>

Meesterbrouwers.nl:
Wij zijn een clubje vrienden uit Den Haag en zijn nu +-2 jaar bezig met bierbrouwen. Wij zijn nog nergens bij aangesloten of dergelijke, maar zouden graag in contact willen komen met andere genootschappen om onze vaardigheden te verbeteren en alle tips& trics op het gebied van bier te leren. Als er ergens bijeenkomsten zijn lijkt het ons leuk om daar bij aanwezig te zijn.

Binnenkort beginnen we aan ons 10de zelf gemaakte biertje, dus we hebben wel enige ervaring op dit gebied. Elke keer leren wij bij en zijn dus nu aangekomen bij de stap van vloeibaar gist. De biertjes die we zelf gemaakt hebben (met uitzondering van nr1 (te bitter) en nr3 (te veel iers mos)) waren goed tot zeer goed te drinken.

Het uiteindelijk doel is om mee te doen met wedstrijden, maar dit heeft geen haast.

voor meer informatie zie:

www.meesterbrouwers.nl    :proost2:

korek:
Welkom hier. Leuk dat jullie jezelf al 'Meesterbrouwers' vinden. Als eenvoudige hobbybrouwer zou ik jullie willen adviseren om het Iers mos weg te gooien, nergens voor nodig en kan alleen maar je bier verpesten. Goeie website hoor.

MO:
Welkom op het forum.

Zomaar wat tips van mijn kant. Doe ermee wat je wilt.

Een tripel met 6 kruidnagels en 30 g koriander voor 20 liter bier? Hoe smaakte dat, het lijkt me veel te veel van het goede.

Wat bedoelen jullie met een standaard bovengist? Brewferm?

Schuimverbeteraar is niet nodig bij gebruikt van verse ingredienten.

Ik zou wat aan jullie maischschema doen. Lees maar eens op het forum. Veel gebruikte maischschema's zijn

40 min 60 C/30 min 70 C/spoelen 78 C

of het alternatief (waarmee ik zonder uitzondering al mijn bieren brouw)

60-90 min 66 C/spoelen 78 C

Gegarandeerd dat je met een van deze maischschema's nog betere bieren bekomt.

Caspar:
Welkom op het forum, er valt hier nog voldoende te leren zoals MO al aangeeft! Over een jaartje staan jullie bieren op het ONK, geloof me ;D.

Mooie site trouwens :duimop:.

Adrie:
Als jullie bieren net zo smaken als jullie website eruit ziet, dan heb ik goede hoop. Welkom, mannen. En ik sluit me aan bij MO voor wat betreft het maischschema. Bijkomend voordeel: je bent sneller klaar met brouwen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie