Nieuwe ouwe brouwer (Johan)

Gestart door bob, 29-07-2007 20:12 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bob

Hallo,

Ik ben Johan Splinter, 42 jaar, woon in Meppel samen met Alietje en 2 dochters.
Ik werk als assistent bedrijfsleider bij een bouwmarkt.  Begin jaren negentig raakte ik wat meer geïnteresseerd in ander bier dan die eeuwige "pilsies" en heb mijn eerste biertje gemaakt met behulp van zo'n blik.
Na diverse blikbrouwsels overgestapt op echt brouwen en in de loop der tijd van alles verzameld en gemaakt (met dank aan jullie hier op het forum) zoals hevelfilter,koeler(platenwisselaar) elektr. weckketel,beluchtingspompje voor giststarters etc.
Na veel geklooi waar ook wel vaak wat goeds uit kwam ben ik momenteel aan het experimenteren met een licht zomerbiertje (onder dwang van mijn vriendin, want die wil ook wel eens wakker blijven na het drinken van een  :slaperig: homebrew) Vandaag ook weer dit lichte zomerbiertje gebrouwen en ook wat foto's gemaakt.
die ik ook even zal plaatsen. 
Dit forum is wel een geweldige bron van inspiratie want ik zit hier al heel lang rond te koekeloeren en heb al veel van jullie geleerd vooral wat betreft voorkomen oxidatie en gistmanagement.

groetjes




Oscar

Hee je bent de eerste BOB hier op het form. Welkom hier !!!

Al eens gekeken bij http://www.wortketel.nl/ Volgens mij zitten die wel redelijk bij jou in de buurt...

 :proost2:

korek

Welkom BOB, wat ouwe brouwer, ik ben bijna zestig en nog niet eens de oudste brouwer op dit forum. Wat voor installatie heb je? Ik heb vandaag een Blondje gebrouwen met het oog op mijn aanstaande zestigste verjaardag, waarbij een aantal fervente bierdrinkers aanwezig zullen zijn.

bob

Hallo Oscar, de wortketel ben ik 1 keer geweest en ga daar zeker lid van worden.

Korek, op onderstaande link kun je wat foto's vinden van mijn simpele installatie.

http://www.mijnalbum.nl/Album=LIMAOG6K

Groetjes

stoker

brouwfoto's zijn altijd leuk om te bekijken  :hoera:

wat doet dat plastic deksel in je pot?

bob

Hallo Stoker,
Dat deksel is om het spoelwater op te gieten zodat het filterbed niet word verstoord.
Groetjes

Oscar

Johan,

zo te zien heb je je spulletjes prima voor elkaar

Drents Hopbier

Citaat van: bob op 30-07-2007  09:02 uHallo Oscar, de wortketel ben ik 1 keer geweest en ga daar zeker lid van worden.

Mooi om te lezen. Ik zie je woensdag.

Hopbier

bob

Hallo Hopbier, zal ik nog wat salmo gold meenemen die is nu meer op dronk, die was vorige maand nogal bitter maar dat is al aardig weggetrokken.
Groetjes

Drents Hopbier

Citaat van: bob op 30-07-2007  22:23 uHallo Hopbier, zal ik nog wat salmo gold meenemen die is nu meer op dronk, die was vorige maand nogal bitter maar dat is al aardig weggetrokken.

Altijd goed. Het thema is vrij bier.

Mijn bier is nog nooit door iemand geproefd (ook ik niet). Ik ben wel nieuwsgierig.

Hopbier

Oscar

Citaat van: Drents Hopbier op 30-07-2007  23:37 uMijn bier is nog nooit door iemand geproefd (ook ik niet). Ik ben wel nieuwsgierig.

Durf je je eigen bier niet te drinken ? Je moet natuurlijk wel het eerste flesje zelf open. Anders kun je niet instaan voor de schade die je bij anderen aanricht.. :D :D

Drents Hopbier

Citaat van: Oscar op 30-07-2007  23:50 uDurf je je eigen bier niet te drinken ?

Durven wel. Ik maakte het door Alfa Stong (9.2 vol.%) te mengen met Spa rood in zo'n verhouding dat het 5 vol.% werd.

Geur en kleur waren mooi, smaak viel wat tegen (leeg, dun).

Hopbier

bob

Dat was wel een leuk experiment, ik dacht eerst dat je malt bier(alcoholvrij) met whisky of zo iets zou mengen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.