Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Nieuwe ouwe brouwer (Johan)  (gelezen 2424 keer)

Offline bob

• Senior lid
  • Land: nl
Nieuwe ouwe brouwer (Johan)
« Gepost op: 29-07-2007 20:12 u »
Hallo,

Ik ben Johan Splinter, 42 jaar, woon in Meppel samen met Alietje en 2 dochters.
Ik werk als assistent bedrijfsleider bij een bouwmarkt.  Begin jaren negentig raakte ik wat meer ge´nteresseerd in ander bier dan die eeuwige "pilsies" en heb mijn eerste biertje gemaakt met behulp van zo'n blik.
Na diverse blikbrouwsels overgestapt op echt brouwen en in de loop der tijd van alles verzameld en gemaakt (met dank aan jullie hier op het forum) zoals hevelfilter,koeler(platenwisselaar) elektr. weckketel,beluchtingspompje voor giststarters etc.
Na veel geklooi waar ook wel vaak wat goeds uit kwam ben ik momenteel aan het experimenteren met een licht zomerbiertje (onder dwang van mijn vriendin, want die wil ook wel eens wakker blijven na het drinken van een  :slaperig: homebrew) Vandaag ook weer dit lichte zomerbiertje gebrouwen en ook wat foto's gemaakt.
die ik ook even zal plaatsen. 
Dit forum is wel een geweldige bron van inspiratie want ik zit hier al heel lang rond te koekeloeren en heb al veel van jullie geleerd vooral wat betreft voorkomen oxidatie en gistmanagement.

groetjes

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
Re: nieuwe ouwe brouwer