Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Nieuwe ouwe brouwer (Johan)  (gelezen 2424 keer)

Offline bob

• Senior lid
  • Land: nl
Nieuwe ouwe brouwer (Johan)
« Gepost op: 29-07-2007 20:12 u »
Hallo,

Ik ben Johan Splinter, 42 jaar, woon in Meppel samen met Alietje en 2 dochters.
Ik werk als assistent bedrijfsleider bij een bouwmarkt.  Begin jaren negentig raakte ik wat meer ge´nteresseerd in ander bier dan die eeuwige "pilsies" en heb mijn eerste biertje gemaakt met behulp van zo'n blik.
Na diverse blikbrouwsels overgestapt op echt brouwen en in de loop der tijd van alles verzameld en gemaakt (met dank aan jullie hier op het forum) zoals hevelfilter,koeler(platenwisselaar) elektr. weckketel,beluchtingspompje voor giststarters etc.
Na veel geklooi waar ook wel vaak wat goeds uit kwam ben ik momenteel aan het experimenteren met een licht zomerbiertje (onder dwang van mijn vriendin, want die wil ook wel eens wakker blijven na het drinken van een  :slaperig: homebrew) Vandaag ook weer dit lichte zomerbiertje gebrouwen en ook wat foto's gemaakt.
die ik ook even zal plaatsen. 
Dit forum is wel een geweldige bron van inspiratie want ik zit hier al heel lang rond te koekeloeren en heb al veel van jullie geleerd vooral wat betreft voorkomen oxidatie en gistmanagement.

groetjes

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
Re: nieuwe ouwe brouwer
« Reactie #1 Gepost op: 29-07-2007 20:36 u »
Hee je bent de eerste BOB hier op het form. Welkom hier !!!

Al eens gekeken bij http://www.wortketel.nl/ Volgens mij zitten die wel redelijk bij jou in de buurt...

:proost2:

Offline korek

• Super lid
  • Pint lid
« Reactie #2 Gepost op: 29-07-2007 23:00 u »
Welkom BOB, wat ouwe brouwer, ik ben bijna zestig en nog niet eens de oudste brouwer op dit forum. Wat voor installatie heb je? Ik heb vandaag een Blondje gebrouwen met het oog op mijn aanstaande zestigste verjaardag, waarbij een aantal fervente bierdrinkers aanwezig zullen zijn.

Offline bob

• Senior lid
« Reactie #3 Gepost op: 30-07-2007 09:02 u »
Hallo Oscar, de wortketel ben ik 1 keer geweest en ga daar zeker lid van worden.

Korek, op onderstaande link kun je wat foto's vinden van mijn simpele installatie.

http://www.mijnalbum.nl/Album=LIMAOG6K

Groetjes

Offline stoker

• Vol lid
  • Land: 00
« Reactie #4 Gepost op: 30-07-2007 09:04 u »
brouwfoto's zijn altijd leuk om te bekijken  :hoera:

wat doet dat plastic deksel in je pot?

Offline bob

• Senior lid
« Reactie #5 Gepost op: 30-07-2007 09:17 u »
Hallo Stoker,
Dat deksel is om het spoelwater op te gieten zodat het filterbed niet word verstoord.
Groetjes

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
« Reactie #6 Gepost op: 30-07-2007 09:37 u »
Johan,

zo te zien heb je je spulletjes prima voor elkaar

Offline Drents Hopbier

• Super lid
« Reactie #7 Gepost op: 30-07-2007 10:00 u »
Hallo Oscar, de wortketel ben ik 1 keer geweest en ga daar zeker lid van worden.

Mooi om te lezen. Ik zie je woensdag.

Hopbier

Offline bob

• Senior lid
Re: Nieuwe ouwe brouwer (Johan)
« Reactie #8 Gepost op: 30-07-2007 22:23 u »
Hallo Hopbier, zal ik nog wat salmo gold meenemen die is nu meer op dronk, die was vorige maand nogal bitter maar dat is al aardig weggetrokken.
Groetjes

Offline Drents Hopbier

• Super lid
« Reactie #9 Gepost op: 30-07-2007 23:37 u »
Hallo Hopbier, zal ik nog wat salmo gold meenemen die is nu meer op dronk, die was vorige maand nogal bitter maar dat is al aardig weggetrokken.

Altijd goed. Het thema is vrij bier.

Mijn bier is nog nooit door iemand geproefd (ook ik niet). Ik ben wel nieuwsgierig.

Hopbier

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
« Reactie #10 Gepost op: 30-07-2007 23:50 u »
Mijn bier is nog nooit door iemand geproefd (ook ik niet). Ik ben wel nieuwsgierig.

Durf je je eigen bier niet te drinken ? Je moet natuurlijk wel het eerste flesje zelf open. Anders kun je niet instaan voor de schade die je bij anderen aanricht.. :D :D

Offline Drents Hopbier

• Super lid
« Reactie #11 Gepost op: 03-08-2007 21:12 u »
Durf je je eigen bier niet te drinken ?

Durven wel. Ik maakte het door Alfa Stong (9.2 vol.%) te mengen met Spa rood in zo'n verhouding dat het 5 vol.% werd.

Geur en kleur waren mooi, smaak viel wat tegen (leeg, dun).

Hopbier

Offline bob

• Senior lid
« Reactie #12 Gepost op: 03-08-2007 22:31 u »
Dat was wel een leuk experiment, ik dacht eerst dat je malt bier(alcoholvrij) met whisky of zo iets zou mengen.

Tags: