Nieuwe ouwe brouwer (Johan)

Gestart door bob, 29-07-2007 20:12 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bob

Hallo,

Ik ben Johan Splinter, 42 jaar, woon in Meppel samen met Alietje en 2 dochters.
Ik werk als assistent bedrijfsleider bij een bouwmarkt.  Begin jaren negentig raakte ik wat meer geïnteresseerd in ander bier dan die eeuwige "pilsies" en heb mijn eerste biertje gemaakt met behulp van zo'n blik.
Na diverse blikbrouwsels overgestapt op echt brouwen en in de loop der tijd van alles verzameld en gemaakt (met dank aan jullie hier op het forum) zoals hevelfilter,koeler(platenwisselaar) elektr. weckketel,beluchtingspompje voor giststarters etc.
Na veel geklooi waar ook wel vaak wat goeds uit kwam ben ik momenteel aan het experimenteren met een licht zomerbiertje (onder dwang van mijn vriendin, want die wil ook wel eens wakker blijven na het drinken van een  :slaperig: homebrew) Vandaag ook weer dit lichte zomerbiertje gebrouwen en ook wat foto's gemaakt.
die ik ook even zal plaatsen. 
Dit forum is wel een geweldige bron van inspiratie want ik zit hier al heel lang rond te koekeloeren en heb al veel van jullie geleerd vooral wat betreft voorkomen oxidatie en gistmanagement.

groetjes




Oscar

Hee je bent de eerste BOB hier op het form. Welkom hier !!!

Al eens gekeken bij http://www.wortketel.nl/ Volgens mij zitten die wel redelijk bij jou in de buurt...

 :proost2:

korek

Welkom BOB, wat ouwe brouwer, ik ben bijna zestig en nog niet eens de oudste brouwer op dit forum. Wat voor installatie heb je? Ik heb vandaag een Blondje gebrouwen met het oog op mijn aanstaande zestigste verjaardag, waarbij een aantal fervente bierdrinkers aanwezig zullen zijn.

bob

Hallo Oscar, de wortketel ben ik 1 keer geweest en ga daar zeker lid van worden.

Korek, op onderstaande link kun je wat foto's vinden van mijn simpele installatie.

http://www.mijnalbum.nl/Album=LIMAOG6K

Groetjes

stoker

brouwfoto's zijn altijd leuk om te bekijken  :hoera: