Zeverken stelt zich voor

Gestart door zeverken, 28-07-2007 23:05 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zeverken

Hallo allemaal!

Zoals het een goede forumganger betaamt stel ik me even voor met mijn eerste post...

Ik ben een 23 jarige studenten van rond Brussel (geuze jeeeeuuujjj) die wel een biertje lust. Na enige tijd getwijfeld te hebben, heb ik een Brewferm starterskit Deluxe aangeschaft, en een blik pils en grand cru. Hopelijk het begin van een leuke hobby!

Ik ben dan ook na het ontvangen van het materiaal mijn eerste stapjes in de brouwerij beginnen zetten. Het materiaal heb ik gespoeld met het bijgeleverd oxi-middel. Het blik pils zit in de gistingsemmer, en hopelijk wordt het iets drinkbaars. Ik heb op het forum gelezen over heel actieve watersloten die bubbelen, maar ruim 24u later moet ik de eerste bubbel nog zien komen denk ik... Het rode dopje zit niet op mijn waterslot, en de temperatuur van het vat is ongeveer 21.5°. Er stond enkele uren geleden een schuimlaagje op het wort, maar daar blijft nu niet veel van over op het eerste zicht. Is de temperatuur te laag? Is het waterslot niet juist gebruikt? Iemand enige raad?

stoker

Dat klinkt alsof je vat niet goed sluit.
Dat rood dingetje is niet noodzakelijk, en die temperatuur is wel redelijk hoog, maar geen reden om niet te gisten.
Als het binnen een dag niets doet, zal je wel wat verkeerd zijn.
Hoor je het gisten, als je je vat open doet? Of zie je iets bewegen?

Oscar

Zeverkerken,

Allereerst Welkom op HET forum !!

Dat rode dopje er er niet voor niets, dus op je waterslot doen (goed tegen fruitvliegjes).

Met het opkomen van de vergisting moet je denk ik even gedult hebben als beginnen, je zult waarschijnlijk wat Brewferm korrelgist hebben toegevoegd zonder deze eerst in wat wort of appelsap ( ;D) te "weken". hierdoor zal de gist eerst aan het wort  moeten wennen. Je temperatuur is goed.