Pincopallino

Gestart door pincopallino, 15-07-2007 16:37 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pincopallino

 Op verzoek van Jeroen CV zal ik mij voorstellen :
 geboren in Italie 66 jaren geleden en sinds 1965 woonachtig ik in Nederland.
 Getrouwd, twee dochters,drie kleine kinderen.
 Veertig jaren  gewerkt bij de Droste/Dutch fabrieken als (in stappen) : operator-afd.chef-productieleider-cacao technoloog.
 Mijn eerste brouw dateert van c.a 1975.
 Brouwen is niet mijn enige hobby, Schilderen, ( www. kunstzinn...niet verder.. anders zou kunnen gaan lijken op een advertentie... ), computertechniek. 
 Jaren lang heb ik continu  gebrouwd maar tegenwoordig doe ik maar een paar keer per jaar. ( tijd verdeling i.v.m..)
 Ik ben geen drinker maar  wel een proever.

Oscar

Citaat van: pincopallino op 15-07-2007  16:37 uIk ben geen drinker maar  wel een proever.

Dat zijn we allemaal hier... :D :D ;)

Verder leuk te lezen dat jij al brouwde toen er nog geen amateurbrouw verenigingen waren (En ik nog in mijn luiers poepte  :-[). rond 1984 zijn de verenigingen pas uit de grond gekomen. Waar was jij toen ?  ;)

Jos Groen

Citaat van: Oscar op 15-07-2007  19:29 uEn ik nog in mijn luiers poepte  :-[

@off-topic: Als die luiers net zo snel om je bips zat als jij je tent opzette.... dan heb jij waarschijnlijk vaak met een poepluier gelopen.

pincopallino

 Ja Oscar,
 het leven is te kort,
 je maakt keuzen en je stelt prioriteiten,
 in 1984 was ik bezig: met mijn "werkcarriere " met mijn sport ( noordholland kampioen tafeltennis ) het verwerken van opdrachten ( kunstschilderen)
 ik begon toen wijn te maken en destilleren,
 een vrouw en twee pubers,
 ja Oscar het leven is te kort !! 

Hopmans


CiteerDat zijn we allemaal hier...

Nee hoor, ik heb net een krat op.

 :proost:

JeroenCV

Dus precies wat ik dacht iemand met jaren ervaring. Je brouwde al voor ik geboren was. Ik denk dat wel best wel wat van je kunnen leren hier.

pincopallino

Citaat van: JeroenCV op 16-07-2007  07:23 uDus precies wat ik dacht iemand met jaren ervaring. Je brouwde al voor ik geboren was. Ik denk dat wel best wel wat van je kunnen leren hier.
"Ik denk dat wel best wel wat van je kunnen leren hier" 
   leuk om te horen.. maar je moet mij niet overschatten !!

Jos Groen

Kun je eens wat foto's plaatsen van je installatie of hoe je dat doet.

pincopallino

Citaat van: Molen Brouwer op 24-07-2007  21:58 uKun je eens wat foto's plaatsen van je installatie of hoe je dat doet.
OK.

Jos Groen


korek

Ik ben 10 jaar later beginnen te brouwen. Leuk dat er nog meer 'oudjes' brouwen. Overigens leren van ons 'oudjes' valt tegen want er is heel veel veranderd vergeleken met 20 - 30 jaar geleden.

Oscar

Citaat van: Molen Brouwer op 24-07-2007  22:30 uwanneer ?

Niet zo ongeduldig josje.... ;)

pincopallino

Citaat van: Molen Brouwer op 24-07-2007  21:58 uKun je eens wat foto's plaatsen van je installatie of hoe je dat doet.

 Jos ik heb foto gemaakt van mijn zeer bescheiden brouwinstallatie volgens de instructie van MO via ImageShack. Ik ga nu verzenden maar weet niet of het gelukt is.

Sjaak

mooie ketel, zien we je volgend jaar bij het ONK of in Oss?
 :degroeten:
Sjaak

pincopallino

Citaat van: Sjaak op 25-07-2007  09:12 umooie ketel, zien we je volgend jaar bij het ONK of in Oss?
 :degroeten:
Sjaak
Wie weet ?! groet.Gino

pincopallino

Citaat van: korek op 24-07-2007  23:06 uIk ben 10 jaar later beginnen te brouwen. Leuk dat er nog meer 'oudjes' brouwen. Overigens leren van ons 'oudjes' valt tegen want er is heel veel veranderd vergeleken met 20 - 30 jaar geleden.
Als jong van geest bent, en je kennis bijspijkert  tot de huidige digitale technologie,dan is "oud " zijn toch een voordeel.

korek

Helemaal mee eens, ik ben bijna zestig, maar mijn kinderen en kleinkinderen houden mij jong. Bovendien ben ik gelukkig nog helemaal gezond.

pincopallino

Citaat van: Molen Brouwer op 24-07-2007  21:58 uKun je eens wat foto's plaatsen van je installatie of hoe je dat doet.
Het belangrijkste had ik vergeten...

bazje

Volgens mij is de file van het fotootje niet helemaal in orde .. .. ..
Ik mis wat aan de onderkant.

Wel interssant zo'n etiket op een 5-liter vaatje. Hoe maak je die ?

oh ja,
Je moet de kozijnen schilderen !!  ;D

MO

En een nieuw kitrandje zou ook geen kwaad kunnen....

 :lekkerbier:

pincopallino

Citaat van: bazje op 26-07-2007  13:22 uVolgens mij is de file van het fotootje niet helemaal in orde .. .. ..
Ik mis wat aan de onderkant.

Wel interssant zo'n etiket op een 5-liter vaatje. Hoe maak je die ?

oh ja,
Je moet de kozijnen schilderen !!  ;D
De grootte van de foto was 1,45 mb. Het programma van ImageShach laat toe 1,5 mb...dus niet !  de onderkant is weg geknipt en niet door mijzelf.Vanavond heb ik opnieuw geprobeerd ( foto resolutie verandert naar een grootte van 923 Kb maar ik kreeg geen verbinding met ImageShach).
Hoe maak je een etiket? Zo als volgt:
je gewenste afbeelding scannen en/of fotograferen, daarna met een fotoprogramma bewerken ( kleur optimaliseren/bijsnijden en zo vort...) daarna met etiketten/programma alle gewenste teksten er op zetten .
Geen zout op de wonden strooien !! het is niet mijn eigen huis en ik ben samen met de buurtbewoners oorloog aan het voeren tegen de Woonmaatschappij, in afwachting tot de een vredig afloop.... een beetje bier brouwen.

Sjaak

Citaat van: MO op 26-07-2007  13:44 uEn een nieuw kitrandje zou ook geen kwaad kunnen....

 :lekkerbier:

Maar dan wel afstrijken,want dit ziet er ook niet uit. :P

Henielma

Een mooi eigen etiket op je tapvat.  :duimop:

En bij de foto van je installatie zie ik O2 staan. Voor de beluchting neem ik aan.

pincopallino

Citaat van: Henielma op 30-07-2007  14:05 uEen mooi eigen etiket op je tapvat.  :duimop:

En bij de foto van je installatie zie ik O2 staan. Voor de beluchting neem ik aan.
Goed gezien Henielma.

Jos Groen

De foto's die ik vanmiddag heb gemaakt zet ik hier maar even neer.. wat heb jij een super mooi keteltje.


bedankt voor de gastvrijheid... en laat me even wanneer we gaan proeven.

en volgende keer een tripel brouwen bij mij ?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.