Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Complete Herms installatie te koop gevraagd......  (gelezen 1674 keer)

Offline DD

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: de
Complete Herms installatie te koop gevraagd......
« Gepost op: 09-07-2007 20:31 u »
Hallo Medebrouwers.

Ik heb op de plaats , waar in 1867 een brouwerij heeft gestaan, een eigen nieuwe hobbybrouwerij gebouwd en nu ben ik op zoek naar een goedwerkende Hermsinstallatie, om de traditie voort te zetten zullen we maar zeggen. Wie kan mij voorthelpen?

groetjes

DD

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • Land: nl
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
Re: Complete Herms installatie te koop gevraagd......
« Reactie #1 Gepost op: 09-07-2007 20:35 u »
waar in 1867 een brouwerij heeft gestaan,

Hey Doris D  ;D Welke brouwerij heeft daar gestaan? En waar gestaan? En de brouwerij bestaat nu uit alleen een brouwhok?

Offline DD

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: de
Re: Complete Herms installatie te koop gevraagd......
« Reactie #2 Gepost op: 09-07-2007 21:01 u »
Hallo Oscar

De brouwerij heeft gestaan op ons grondstuk, vlak bij de molen in Gildehaus (Duitsland). Het was de privatbrauerei van Dirk Dennemann ( vandaar DD).
Die haalde daar zijn bronwater uit een 10 m diepe bentheimerzandstenen put van 3,50m in doorsnee.
Ik heb geprobeerd weer een brouwerijtje in authentieke staat opt bouwen en daar als hobby weer bier in te gaan brouwen. Ik ben nog maar aspirant lid op deze site, maar als het me lukt zal ik een keer een fotootje plaatsen. Hopelijk heb je zo een beetje een indruk.

groetjes

Tags: