Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Goede biercafés

Gestart door Menno, 02-07-2007 23:23 u

Vorige topic - Volgende topic

Menno

Misschien ook een idee om een topic te openen om er leuke en vooral goede biercafés te gaan vermelden? Denk aan een ruim en vooral niet gangbaar assortiment, de aankleding, algehele presentatie en vooral de onmisbare kennis van de uitbater! ;)

Hoeveel écht goede kunnen er zijn in Nederland? ;D

oranjeboombiertje

Een paar weken terug ben ik in Delft geweest in biercafé het proeflokaal. Dit is echt een schitterend café met zeker meer dan 100 bieren. Ook hebben ze er cask conditioned real ale :lekkerbier:

:degroeten:
Wesley

JeroenCV

Zo maar uit mijn hoofdje....

De Vlaamse Reus, Wageningen
De Wildeman, Amsterdam
Het Arendsnest, Amsterdam
Haagse Bluf, Rotterdam
De Zotte, Amsterdam
De Preuver, Weert
De Rode Leeuw, Venlo (alleen dan in het Venlo's geschreven, maar dat kan ik niet)

Kijk anders eens op de ABT- website (alliantie van Bier Tapperijen)

O ja natuurlijks Cafe Belgie, Utrecht

Menno

In Amersfoort hebben we Lobbes, deze zit op de Hof. Een vriendelijk café, breed publiek, diverse speciaalbieren op vat (regelmatige wisseling) en een zeer uitgebreide bierkaart met bieren op fles. Een garnituur is ook verkrijgbaar.

Donderdag heb ik er nog een overheerlijke Bon Voeux (van het vat) geproefd. Heerlijk! :groots:

Het café is de moeite waard om te bezoeken. :duimop:

Adrie

Café 't Moortgat in Arnhem mag natuurlijk niet in het lijstje ontbreken. Het enige spijtige aan het café is dat er nogal veel wordt gerookt en de afzuiging is niet sterk genoeg om al die rook te verwijderen. Dat verpest nogal eens de bierbeleving.

Maar 't Moortgat heeft een mooi assortiment bieren en deskundige mensen achter de tap. Helaas, maar onvermijdelijk, zijn niet alle bieren altijd even vers. De tapbieren natuurlijk wel en er zijn een stuk of 10 taps. De cafébazen zijn liefhebbers van Duitse bieren, dus er is altijd Jever en diverse Weizens en soms Schlenkerla Rauchbier. En regelmatig is er een fustje van een niet nader te noemen brouwerij uit de buurt te vinden.

RobinB

In Groningen vind ik de Pintelier wel OK, is trouwens ook een ABT cafe :)

Gerb

Ik ben er al een tijdje niet geweest, maar de Paas in Den Haag is een goede tent. Groot assortiment en een leuke inrichting.

De-Geert

Citaat van: JeroenCV op 03-07-2007  07:46 uZo maar uit mijn hoofdje....

De Vlaamse Reus, Wageningen
De Wildeman, Amsterdam
Het Arendsnest, Amsterdam
Haagse Bluf, Rotterdam
De Zotte, Amsterdam
De Preuver, Weert
De Rode Leeuw, Venlo (alleen dan in het Venlo's geschreven, maar dat kan ik niet)

Kijk anders eens op de ABT- website (alliantie van Bier Tapperijen)

O ja natuurlijks Cafe Belgie, Utrecht

Bovenaan het lijstje, Hoera!
Leuk personeel  ;), best ruim assortiment, en best uniek: een rijtje Samuel Smith bieren. Ook met enige (on-)regelmaat Fullers ESB van het vat.

Moet toch een beetje reclame maken, he!   :biersmile:

JeroenCV

Citaat van: De-Geert op 03-07-2007  13:52 uLeuk personeel  ;),

Grapjas, laatste keer was je er niet!!!

De-Geert

Gelukkig werk ik niet 7 dagen per week inderdaad!

Menno

Misschien wel aardig om indien aanwezig, een link van de site van het café te vermelden? Geeft een leuke eerste indruk! ;) Zal van reeds genoemden even de links (indien gevonden) plaatsen:

Menno

halikidee

Hier nog een paar in Tilburg en omgeving.

café Zomerlust
Kandinsky  (ABT café)
Burgemeester Jansen  '
Het Molentje in Oisterwijk

Zomerlust heeft nog van een aantal bieren verschillende jaargangen in de kelder liggen.
Kandinsky gewoon gezellig met een ruim assortiment aan (nieuw en oud) bier.
Burgemeester Jansen aan de Piushaven heeft een aantal heerlijke Ale's in de koeling en kelder staan.
Het Molentje heeft naast een ruim assortiment ook een ruim assortiment aan single malt whisky's staan, en verder is Toon Coppens ook nog een belevenis om mee te maken.

http://www.biercafe-kandinsky.nl
http://www.burgemeesterjansen.nl/
http://www.molentje.nl

preuver

Altijd leuk als andere je cafe noemen.
Vanaf vrijdag 10-8 hebben we behalve de Oldfoghorn barley wine ale style nog 3 amerikaantjes erbij
Old Scratch Amber Lager 5,3 %
Yeti Imperial stout 9,5%
Blackjack Porter 6,7%

Medio september komen er nog bij
Hercules double ipa
Titan ipa
Snake Dog ipa
Gonzo imperial stout
Doggie Style classic pale ale

Verder word het assorite van de achor brewerie van tijd tot tijd aan gevuld en wisselt de keuze van deze brouwerij

Wij garanderen altijd op voorraad Westvleteren 8 en 12

GR Preuver
Kefee DE Preuveri-j

MO

En de Oldfoghorn barley wine ale is echt een top bier. Veel van alles (alcohol, restsuikers, hop) maar met een geniale balans. En de stout en de IPA's mogen er ook zijn.

Wat kosten deze bieren bij De Preuver, rond de 5 euro? Mmhh, misschien maar eens een reisje Weert plannen.

MO

Ik zie het al. De Amerikaan is best duur, maar de andere prijzen vallen me alleszins mee.

JeroenCV

Citaat van: MO op 02-08-2007  09:53 uMmhh, misschien maar eens een reisje Weert plannen.

forum uitje???

Caspar

Goede zet Preuver :duimop:

Ik vind vooral de Old Foghorn, Imperial Stout en Porter lekker... de rest van de bieren vind ik te aggresief en rauw gehopt, ben benieuwd wat voor koppen je klanten gaan trekken >:D.

Groet Caspar

Adrie

Citaat van: MO op 02-08-2007  09:53 uEn de Oldfoghorn barley wine ale is echt een top bier. Veel van alles (alcohol, restsuikers, hop) maar met een geniale balans. En de stout en de IPA's mogen er ook zijn.

Wat kosten deze bieren bij De Preuver, rond de 5 euro? Mmhh, misschien maar eens een reisje Weert plannen.

Je hoeft toch niet helemaal naar Weert om deze bieren te proeven? Ze worden geïmporteerd door BierenCo, dus ze zijn ook in diverse slijterijen te krijgen.

Lucas

Café de hertog jan proeverij is ook (naar mijn mening) een zeer goed café met vele soorten bieren.

Menno

Citaat van: Lucas op 02-08-2007  18:39 uCafé de hertog jan proeverij is ook (naar mijn mening) een zeer goed café met vele soorten bieren.

Je bedoelt deze?

JeroenCV

Nog eentje... iets verder weg. Ik ben er aanstaande maandag avond. http://www.whitehorsesw6.com/

Caspar

Ik denk dat ik voor de Grolsch ga Jeroen ;).

JeroenCV

Citaat van: Caspar op 03-08-2007  12:08 uIk denk dat ik voor de Grolsch ga Jeroen ;).

Ach iedereen zijn eigen voorkeur  ;D

Lucas

Citaat van: Menno op 03-08-2007  11:45 uJe bedoeld deze?

Ja, die bedoel ik ja.

Vergelijkbare Topics (3)

1961

Reacties: 264
Gelezen: 151523

16664

Reacties: 2
Gelezen: 2829

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.