Hoe tap jij je bier?

Gestart door Johannes, 28-06-2007 22:28 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heb je een tapinstallatie, zoja welke.

Beertender
7 (11.3%)
Perfectdraft
5 (8.1%)
Wunderbar
16 (25.8%)
Soda keg systeem
13 (21%)
Party vat (5 l)
18 (29%)
Conventioneel (zoals in de kroeg)
10 (16.1%)
Heineken thuistap
4 (6.5%)
Anders
13 (21%)

Totaal aantal stemmen: 62

Johannes

Naar aanleiding van het Wunderbar topic: hoeveel tappers zijn hier op het forum en met welke installatie. Er zijn meerdere keuzes mogelijk.

gr. Johannes

Oscar

Ik mis de optie : Heineken thuis tap

Johannes

Dat werkt toch volgens het conventionele tap-principe? De vaatjes zijn weliswaar kleiner maar het systeem is hetzelfde. Desalniettemin, ik zet 'm erbij kun jij ook stemmen.  ;) Ben ik nog iets vergeten?

Oscar

Alles staat er nu bij!

Jos Groen

We doen het niet gek met onze Wunderbar, nu nog bier in dat apparaat , anders dan we al kennen :S
iemand nog tips over die (150) verschillende soorten bier

Jaap

Ik gebruik de Biermaxx   5 l vaatjes, koeling en koolzuur slechts 90 euri. Je moet alleen wel steeds koolzuurpatronen kopen.

oranjeboombiertje

Ik heb een "echte" tap (zoals in cafés) Hierbij gebruik ik 10 liter fusten van Heineken. Ook heb ik 5 liter vaatjes en een beerking tapje hiervoor. Toch gaat 90% van het bier bij mij nog in flessen. Dat is voornamelijk omdat ik houd van afwisseling en dus bijna nooit 2 dezelfde biertjes na elkaar neem.

 :degroeten:
Wesley

Hopmans


JeroenCV

Ik heb op mijn huwelijk (al bijna 2 jaar geleden) een perfect draft gekregen.

MO

Ik heb een volledig tapsysteem maar ik heb hem nog maar 1 keer gebruikt.

korek

Citaat van: Mr.Green op 28-06-2007  23:19 uWe doen het niet gek met onze Wunderbar, nu nog bier in dat apparaat , anders dan we al kennen :S
iemand nog tips over die (150) verschillende soorten bier

Ik heb 3 lege Perfect Draft vaatjes voor de Wunderbar gekocht bij de supermarkt voor 5 euro per stuk. Gisteravond heb ik ze schoongespoeld en gevuld met zelf gebrouwen bier. Toegevoegd 7gr/liter moutextract. Ik ben benieuwd hoe het wordt.

thibolleke

Ik gebruik partyvaatjes+ beerking. Mijn eerste 2 vaatjes staan nu gevuld te hergisten.
Als het resultaat mij bevalt ga ik hier op verder. Anders terug alles op fles. Ik vind het vooral handig omdat er veel avonden zijn waar er een bak door gaat. Zo'n 5 liter vatje is dan een ideaale hoeveelheid. En het scheelt dan weer in bottelwerk.


 :degroeten:

RobinB

Party vaatjes + beerking, al was dit met mijn eerste vaatje voornamelijk een schuimfestijn...

Ik ga pas over op de Wunderbar als hij er is met CO2 denk ik.
Alhoewel er bij onze supermarkt nu ook Leffe Blond op de perfect draft te krijgen is, dus een vaatje leegdrinken om een vaatje is niet meer zo'n ramp... (vind het best OK, Leffe blond :))

Maarja, ik heb wel al 5 5 L drukvaatjes, dus die zou ik ook wel willen gebruiken...

Lastig nu ze zo goedkoop zijn...

Henielma

Je kan ook lege Beertender en PerfectDraft vaatjes vragen bij de supermarkt. Dan hoef je ze niet leeg te drinken. Tegen statiegeld van EUR 5,--  kan je ze meekrijgen als je het vriendelijk vraagt.

Caspar

Ik drink alleen maar speciaalbier en dat is niet in vaatjes te krijgen. Eigen brouwsels drink ik wel uit een flesje, bederft het ook niet zo snel :proost:.

Groet Caspar

Sjaak

Citaat van: RobinB op 29-06-2007  14:03 uAlhoewel er bij onze supermarkt nu ook Leffe Blond op de perfect draft te krijgen is, dus een vaatje leegdrinken om een vaatje is niet meer zo'n ramp... (vind het best OK, Leffe blond :))

Heb net de Leffe blond gehaald en aangesloten op de bijgeleverde aansluitstukken, vanavond zit ik aan de Leffe.. jahoe :proost:

Adrie

Ik heb net een Affligem blond gehaald. Wat me trouwens opviel: ook voor vaatjes geldt dat het niet meevalt verse exemplaren te vinden. Op de site van de beertender staat dat de brand urtyp alleen in de winter verkrijgbaar is, maar in de slijterij hier in de buurt staan er nog een paar. Die zijn dus al veel te oud om nog hoparoma's te hebben.

Jos Groen

Citaat van: Adrie op 29-06-2007  16:39 uIk heb net een Affligem blond gehaald. Wat me trouwens opviel: ook voor vaatjes geldt dat het niet meevalt verse exemplaren te vinden. Op de site van de beertender staat dat de brand urtyp alleen in de winter verkrijgbaar is, maar in de slijterij hier in de buurt staan er nog een paar. Die zijn dus al veel te oud om nog hoparoma's te hebben.

Ik heb  Affligem blond  eens in mijn Beertender gehad, wat een hoofdpijn geeft dat ... Kan ook de hoeveelheid zijn geweest.

Tis ook op passen soms zijn de fustjes voor de Beertender beschadigd.

Ik ben zo benieuwd naar alle andere bieren die niet in een Perfectdraft of Beertender kunnen.

Johannes

Citaat van: Adrie op 29-06-2007  16:39 uOp de site van de beertender staat dat de brand urtyp alleen in de winter verkrijgbaar is, maar in de slijterij hier in de buurt staan er nog een paar.

In de winter ??? Vandaar dat ze het bij de Jumbo niet hadden. Ik had graag zo'n fustje gehad. Niet echt een typisch winterbier of zo, eerder een zomerbier! Toch wel 1 van de toppers van Nederland, al schreeuwt al dat hoparoma om een paar extra IBU-tjes.

Johannes

Citaat van: Mr.Green op 29-06-2007  23:44 uIk ben zo benieuwd naar alle andere bieren die niet in een perfectdraft of beertender kunnen.

Jos;

 U vraagt, wij draaien:  ;D

Aecht Schlenkerla rauchbier
 Akinbier,
 Alpirsbacher Klosterbr�u Pils,
 Alpirsbacher Klosterbr�u Weissbier,
 Alpirsbacher Klosterbr�u Spezial,
 Amstel,
 Ballermann 6 Sangria, Bayreuther Zwickel,
 Beck's USA,
 Bellheimer Lord Pils,
 Berliner B�rgerbr�u Pilsner,
 Berliner Kindl Premium Pils,
 Binding Millenium,
 Bischofshof Jubil�umsbier,
 Brauhaus Schillerbad,
 Brauhaus Schweinfurt fest M�rzen,
 Brauhaus Schweinfurt Lager,
 Brauhaus Schweinfurt Pilsner Premium,
 Brauhaus Torgau,
 Brauhaus zum L�wen,
 Brinkhoffs No.1, Calwer Eck Br�u,
 Commerzienrat Riegele,
 DAB Hansa Pils,
 DAB Original German Beer,
 DAB Pilsner,
 Diebels Premium Alt,
 Dinkelacker CD-Pils,
 Domhof,
 Dom-K�lsch,
 Eichbaum Export,
 Eichbaum Hefe,
 Eichbaum Pilsner,
 Eichbaum Ureich Pils,
 Einbecker Brauherren Pils,
 Einbecker Pilsner,
 Einbecker Mai-Urbock,
 EKU-Pils,
 Erzquell Pils,
 Eschweger Kloster Pils,
 Extra Dry pilsner,
 Feldschl�sschen Pils,
 Felsgold, Frankenheim Blue,
 Frankenheim Alt,
 Franziskaner Weissbier,
 Freiberger Premium Pils,
 F�rstenberg Pilsner,
 Gampertbr�u,
 Ganter Privat Pils,
 Gold Ochsen Original,
 Grolsch Pilsner,
 Grolsch USA,
 Hacklberg Urhell,
 Hagenbr�u,
 Haller L�wenbr�u Edel Pils,
 Haller L�wenbr�u Weizenbier,
 Heineken,
 Herforder Pils,
 Hertog Jan Pils,
 Haubacher Albfels Pilsner,
 Hochstift Br�u,
 Holsten Pilsner,
Kapuziner Weissbier,
 Karlsberg Ur-Pils,
 Karlsbr�u,
 Kirner Pils,
 Kulmbacher Angermann Pils,
 Kulmbacher premium Pils,
 Landskron Premium Pils,
 Licher Radler,
 Licher Premium Pils,
 Lokalbier Brauerei,
 L�wenbr�u Hell,
 L�wenbr�u Oktoberfestbier,
 L�bzer Pils, Maisel's Weisse,
 Martini Schwarzbier,
Martins Br�u,
 Mittenwalder Bier,
 M�nchshof Schwarzbier,
 Nedensdorfer Landbier,
 Oktoberfestbier,
Oktoberfestbier USA,
 Ottenheimer B�renbr�u,
 Palmbr�u Hefeweizen,
 Paulaner Oktoberfestbier,
 Palmbr�u hefeweizen,
 Paulaner oktoberfestbier,
 Palmbr�u Premium Pils,
 Palmbrau Rezent,
 Paulaner Weissbier,
 Pfungst�dter Premium Pils,
 Puntigammer,
 Radeberger Pilsner,
 Ratskeller Pils,
 Rechenberger Erzgebirgs-Weihnacht,
 Riegeler Export,
 Riegeler Felsen Pils,
 R�ssel Export,
 R�ssel Pils,
 Roth Bier,
 Rothhaus Pils,
 Rothhaus Hefeweizen,
 Schederndorfer Bier,
 Schederndorfer Weissbier,
 Scherdel Pilsner,
 Schultheiss Pilsner,
 Spalter pils,
 Spaten M�nchner Hell,
 Staffelbergbr�u,
 Sternquell Pils,
Stralsunder Bier,
 Stuttgarter Hofbr�u,
 Ulmer Export,
 Ulmer Maibock,
 Ulmer Pilsner,
 Unser B�rgerbr�u,
 Ustersbacher Edel Export,
 Ustersbacher Hefeweizen,
 Waldhaus Diplom Pils,
 Weismainer,
 Weltenburger Klosterbier,
 Willinger Landbier,
 Woinemer,
 Wolferstetter Hefe Weizen,
 Wolferstetter Vollbier,
 Wuppertaler Brauhaus,
 Zipfer Urtyp,
 Zunft K�lsch,
 Zwickl Pils

Jos Groen

Citaat van: Johannes op 30-06-2007  00:00 uJos;

 U vraagt, wij draaien:  ;D
...

Hahaha thanx ... waar ze verkrijgbaar zijn natuurlijk suffie

Johannes

Verdorie, weet je hoe vaak ik op enter heb moeten drukken om dit mooi onder elkaar te krijgen?  :echtboos:  ;D Nou ja, bij de Trinkgut bijvoorbeeld. Misschien rij ik er binnenkort wel even langs. Het merendeel zal zoals Herman al zei waarschijnlijk in de 5 liter party fusten zitten.

Jos Groen

Citaat van: Johannes op 30-06-2007  00:37 uVerdorie, weet je hoe vaak ik op enter heb moeten drukken om dit mooi onder elkaar te krijgen?  :echtboos:
 
Maar dan heb je ook wat  :lekkerbier:

Citaat van: Johannes op 30-06-2007  00:37 u;D Nou ja, bij de Trinkgut bijvoorbeeld. Misschien rij ik er binnenkort wel even langs. Het merendeel zal zoals Herman al zei waarschijnlijk in de 5 liter party fusten zitten.
Wie weet kan je wat leuke foto's maken en gewoon lekker de toerist uithangen!!!

Oscar

Jos,

Zo'n hele lijst citeren (of beter gezegd een volledig bericht) is natuurlijk ook weer niet nodig...zit ik potverdsorie 2x zo'n lijst door te lezen...

Wokman

Is er iemand met een biercarre systeem?
http://www.biercarre.nl/

SeekingBeer

Het lijkt mij stug dat er hobbybrouwers zijn met zo'n carre systeem zonder fusten. Citaat van jou link:

CiteerBierCarré bestaat uit een biercarbonator waarop u dozen (Ja: dozen!) bier aansluit. Het principe is zó eenvoudig: in de dozen zit 'plat' Ankerbrau bier, waaraan tijdens het tappen exact de juiste hoeveelheid koolzuur wordt toegevoegd. Het belangrijkste resultaat is een heerlijk schuimend bier van topkwaliteit. Vergelijk dat maar eens met bier uit fusten.

Ze stoppen hun bier liever in stevige fusten dan in met plastic bekleede dozen (of in grote plastic zakken die in een doos gaan).

RobinB

Citaat van: SeekingBeer op 18-08-2010  22:07 u(of in grote plastic zakken die in een doos gaan).

Laat dat nu net het systeem van/bij de biercarree zijn; een soort bag in box als bij wijnen, maar dan gekoppeld aan een inline-carbonisator. Ziet eruit als een elegant systeem, maar je zit (voor zover ik het zie) wel vast aan de bieren van Ankerbrau...

Wokman

Het lijk mij stug dat je vast zit aan een brouwerij, beertender vaatjes worden ook hergebruikt. Je moet enkel zorgen dat je met 99% plat bier werkt.

RobinB

Oke, maar hoe wil jij het carbonisatie-systeem kopen zonder een leveringscontract van Ankerbrau?
Op zich is het bag-in-box systeem wel verkrijgbaar bij Brouwland (voor wijn dan), maar dat moet ook net passen.

Beertender-vaatjes hebben wel druk in het vat en werken niet met zo'n carbonisator.

Wokman

Volgens mij is alles te koop, en bij mij weten is het niet meer van de brouwerij maar heb een drankengroothandel de verkoop in handen (coolcarre)

Wokman

En sorry dat ik dit niet duidelijk gemaakt heb, het lijk mij makkelijker om zeg 10 liter bax in box af te vullen dan 35 flesjes, ook ben je dan van de gisting op fles af.

RobinB

Citaat van: Wokman op 19-08-2010  22:12 uVolgens mij is alles te koop, en bij mij weten is het niet meer van de brouwerij maar heb een drankengroothandel de verkoop in handen (coolcarre)

Kijk, dán wordt het natuurlijk wél interessant!
Als je dat nog ff verder uitzoekt?

Citaat van: Wokman op 19-08-2010  22:15 uEn sorry dat ik dit niet duidelijk gemaakt heb, het lijk mij makkelijker om zeg 10 liter bax in box af te vullen dan 35 flesjes, ook ben je dan van de gisting op fles af.
Das logisch, maar ook het voordeel van elk tapsysteem met enig volume. Niet specifiek voor dit systeem.
Ditt systeem is wel heel elegant en spreekt mij daarom zeker aan. Als de kosten enigszins meevallen...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.