Mag een keurmeester nog meedoen aan wedstrijden?

Gestart door Oscar, 11-06-2007 14:45 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mag een keurmeester nog meedoen aan een wedstrijd ?

Ja
37 (61.7%)
Nee
23 (38.3%)

Totaal aantal stemmen: 58

De-Geert

Volgens mij heeft MO prima gelezen in ging zijn opmerking over:
Citaat van: Peter_van_den_Hurk op 18-06-2007  19:35 uJammer genoeg heeft dit in het verleden er toe geleid dat er keurmeesters toch wilde inzenden en dus niet beschikbaar waren voor de keuring

Oscar

Nog even een leuke :

Mag een keurmeester inleveradres zijn ?  ??? :denken:

Schaepekop

Waarom niet?
Alles valt of staat met de integriteit van de keurmeester!
Of dit nu bij deelnamen aan een wedstrijd is of als inleveradres.
Mensen die het niet eens zijn met een uitslag zal je altijd blijven houden.

Jos Groen

Ik zou zeggen liever niet maar als het niet kan...

Want als tie al begint te keuren voor de wedstrijd is begonnen...

Hopmans


CiteerMag een keurmeester nog meedoen aan wedstrijden?
Nee.

CiteerMag een keurmeester inleveradres zijn ?
Nee.

Heel simpel heren.

 :biersmile:

Schaepekop

Bij zo een stevig antwoord, denk ik niet dat ik mij nog inschrijf voor een applicatiecursus, zodat ik weer kan gaan keuren.

Menno

Citaat van: Oscar op 16-09-2007  15:51 uMag een keurmeester inleveradres zijn ?  ??? :denken:
Ik denk van niet. Het ingeleverde bier wordt toch gelijk gecodeerd?  ???  Voorkennis...  :-\ ??!?

En Louis, ik denk dat een keurmeester wel degelijk mee kan doen. Keuren is iets anders als brouwen!  :lessmile: Deze discussie is al geweest, herhaling is mijns inziens onnodig. Tenzij er nieuwe items aan bod komen!  :idea:

Dus, Schaepekop, denk er nog maar rustig over na.  ;)

Hopmans


Inderdaad is herhaling onnodig.
Ik was het toen oneens.

 :biersmile:

EtP

Citaat van: Oscar op 16-09-2007  15:51 uMag een keurmeester inleveradres zijn ? 

Van mij mag een keurmeester wel inleveradres zijn. Als hij op de plaats der keuring aankomt en er komen nog honderde flessen bij die er bijna identiek uitzien weet hij toch niet meer welke van wie komt.

Mvg Edwin  :proost:

Jacques

Natuurlijk mag een keurmeester nooit fungeren als inleveradres. De flessen hebben al nummers. Het is een koud kunstje om deze op te schrijven.

Nogmaals als het om wedstrijden gaat moet elke schijn van partijdigheid worden voorkomen. Dus geen inleveradres en als het aan mij ligt ook geen deelname.

bazje

wordt een beetje zinloos deze discussie  :slaperig:

Jos Groen


Hopmans


ik vind ook dat keurmeesters een IP-ban moeten krijgen op dit forum.  >:D  :P

Hey Peter een Belgische bok in de vrije klasse.
Maar dat is toch dat brouwsel van Mr. Yeast?
Geef maar minder punten Willem, en kijk meteen even of hij die lambiek ook nog heeft ingeleverd, dan
kan je die gelijk ook minder punten geven.
Dan zingt Mr. Yeast in het vervolg wel een toontje lager.


Dit kan een mogelijk scenario zijn.  :-\
Vergezocht, maar toch.

 :degroeten:

Oscar

Citaat van: Mr.Yeast op 18-09-2007  12:48 uik vind ook dat keurmeesters een IP-ban moeten krijgen op dit forum.  >:D  :P

 :neenee: :police: :D

Drents Hopbier

Citaat van: Jacques op 17-09-2007  19:50 uDus geen inleveradres en als het aan mij ligt ook geen deelname.

Zijn de meningen binnen het BKG hier dan over verdeeld?

Hopbier

j.steen

Ik dacht dat we het er wel over eens waren dat we het er niet over eens waren maar dat het nu wel eens over was met deze discussie.  ;)

Eduard

Wij van het Noorse Norbrygg zijn een vrij kleine groep. Daarom hebben we besloten dat de bierkeurders ook zelf brouwsels mogen inleveren voor de open Noorse kampioenschappen thuisbrouwen. Het is wel zo dat als een bierkeurmeester een brouwsel in een bepaalde categorie inlevert, dat hij dan niet de bieren in diezelfde categorie mag keuren. Oftewel, de bierkeurmeester zal nooit zijn eigen bier tijdens een keuring te proeven krijgen.

Wat betreft welke mensen er mogen meedoen: semiprofessionele brouwers mogen ook meedoen. Dus ook ik mag meedingen. Voorwaarde is wel dat het bier is gebrouwen met een hobbyinstallatie en niet bijv. bij een (micro)brouwerij. Dus mout schroten bij de microbrouwerij, dat kan nog nèt, maar de rest moet maar gewoon thuis of bij een hobbybrouwvereniging gebeuren.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.