Even voorstellen, Joost

Gestart door joostdw, 03-06-2007 09:17 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joostdw

Hallo allemaal.

Mijn naam is dus Joost en ik woon in Noord Limburg, in het gehucht Veulen. Ik ben 38 jaren jong en woon met vrouw en 3 zonen op een boerderij. Ik werk parttime als hartfunctielaborant in een ziekenhuis in Veldhoven. Verder ben ik huisman. Zelf bier brouwen is helemaal nieuw voor mij.
Ik ben enthousiast geraakt na het bezoek aan de brouwerij in Horst. Samen met mijn vader maak ik wel eens in de paar jaar een heleboel wijn die we dan gezellig samen destilleren tot sterkers. (alleen voor eigen gebruik natuurlijk)
Ik ben dus een volkomen leek op bierbrouwgebied en ben in de oriënterende fase. Heb dus ook nog geen apparatuur. (behalve dan een destilleeerkolom maar daar heb je niet zoveel aan.)
Het spreekt voor zich dat ik dus een biergenieter ben. Ik heb een voorkeur voor de lichtere bieren en pilseners.

Dat wilde ik dus even kwijt.

Groeten Joost

Amberbock

Joost,
Welkom op dit forum. Als je regelmatig de berichten leest of de artikelen op de website zal je niet lang een leek blijven.
Groetjes,
Amberbock

Jos Groen

Je zou kunnen proberen dit http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//boeken.marktplaats.nl/overige-boeken-en-tijdschriften/81002109-het-groot-zelf-bierbrouw-boek.html aan te schaffen tweede hands. Geeft vooral voor je eerste brouwsel een goed gevoel om mee te beginnen, nadeel is dat het boek al snel niet meer veel gebruikt wordt.

En dat brouwen van bier is leuk, Als je er eenmaal aan begint en het is een geslaagd bier dan "Maar ik verander water in bier" gevoel.

joostdw

Dank jullie wel.
Jos, Het boek had ik eergisteren besteld bij Brouwland.com. Stom, ik had eerst even beter moeten zoeken.

Groeten Joost

korek

Ook welkom Joost, heb je al enig idee wat voor een installatie je wilt gaan maken?

joostdw