Platenkoeler eBay

Gestart door Arie, 29-05-2007 21:03 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Citaat van: wilko op 20-01-2009  23:01 uHet werkt inderdaad prima, geen enkele reden om met Paypal etc te gaan knoeien.  Dat kost de verkoper bij eBay behoorlijk geld ook nog.

Het werkt anders wel heel handig in combinatie met e-bay. IBAM en BIC is meer gedoe! Maar Paypal kost de verkoper best wel wat geld, dat klopt.

wilko

Citaat van: Jacques op 20-01-2009  23:10 uHet werkt anders wel heel handig in combinatie met e-bay. IBAM en BIC is meer gedoe! Maar Paypal kost de verkoper best wel wat geld, dat klopt.

Op de min of meer korte termijn krijgen we een Europees bankrekeningnummer en dat maakt het niks meer uit, nationaal of internationaal.  Dan gebruik je dus altijd hetzelfde nummer.

IBAN vind ik prima werken in combinatie met Internet bankieren.  Via eBay.de heb ik al heel veel spul zo verhandeld.  Met name fotospullen overigens, maar dat maakt niet uit uiteraard.

Wilko

Broeder Tuk

Ik heb mijn platenkoeler ook per bank betaald en dat ging prefect. Ik was alleen een beetje bang dat ik een verkeerd nummer in zou voeren want je zult maar naar en verkeerde rekening wat over maken op een vreemde bank. Maar gelukkig ging alles goed.

Henielma

Sinds twee maanden ook al vanalles gekocht via ebay zoals geheugens, temperatuursensor en Brixmeter uit Hongkong, relaisprint uit Bulgarije, magneetroerder uit Duitsland en roerstaafjes uit Engeland.

Als je zo internationaal wil kopen is mij Paypal prima bevallen. Tegenwoordig kan je Paypal koppelen aan je banknummer en heb je dus geen credit card nummer nodig.

Inmiddels ook wat verkocht via ebay met Paypal en van de EUR 6 was er 0,56 cent voor Paypal. Dit is EUR 0,35 + 3,5%.

Toine

Na een speurtocht op Ebay eindelijk een platenkoeler gevonden waarvan ik denk dat hij voldoende capaciteit heeft voor mijn brouwinstallatie.

http://cgi.ebay.nl/Waermetauscher-Plattenwaermetauscher-30-Platten-max62KW-H_W0QQitemZ200314490924QQcmdZViewItemQQptZSolaranlagen?hash=item2ea3ac902c

Wat me echter opvalt is het verschil in dikte van de aansluitingen / koppelingen voor koelwater en wort. In deze draad wordt meerdere keren naar dit type verwezen.
Voordat ik deze ga aanschaffen, zou ik graag het volgende willen weten:

- is de brede of de smalle aansluiting meteen geschikt om er een gardena koppeling op te draaien? (of geen van beide?) :weetniet:
- wat kan ik het beste doen bij de andere aansluiting. Hiervan ook een gardena koppeling maken, zo ja, zijn er dan verloopstukken oid waardoor dit eenvoudig kan? of zijn er alternatieven voor een eenvoudige koppeling?

Alvast bedankt voor je reactie!

Toine. :degroeten:

Sjakie

Gardena koppelingen zijn er in veel verschillende maten.
Er is er altijd wel een die past.

Ik heb er nu ook een en kan gewoon bij bouwmarkt de goede maat halen. Ook voor die hele grote opneningen zijn er speciale aansluitstukken.
Anders even langs een CV boer gaan en daar een verloopje halen.

Jacques

Op de kleine aansluiting past een 1/2" nippel/kraanstuk en op de grote aansluiting een 3/4" nippel/kraanstuk. Deze nippels kun je in elke bouwmarkt kopen.





Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.