Trappist

Gestart door Amberbock, 28-05-2007 07:27 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Welke trappist vind jij het lekkerst?

Achel Blond
Achel Bruin
Chimay Blauw
Chimay Rood
Chimay Wit
Orval
Rochefort 6
Rochefort 8
Rochefort 10
Westmalle Dubbel
Westmalle Tripel
Westvleteren Blond
Westvleteren 8
Westvleteren 12
La Trappe blond
La Trappe dubbel
La Trappe tripel
La Trappe quadrupel
La Trappe bockbier
De witte trappist

De-Geert

Toch opvallend dat een aantal lieden zich persoonlijk aangevallen voelt als je aan "hun" trappisten, en "hun" biercultuur komt. Realiteit is dat commercie een belangrijke rol speelt! Ook (of zeker!) in Belgie.






thibolleke

Citaat van: Sharky op 17-12-2007  07:31 uJe laat jezelf weer meeslepen.  ;D

Dan heb ik aan jouw te danken. ;)

Citaat van: Sharky op 17-12-2007  07:31 uDit is inderdaad een bier met body, maar ik hou niet zo van die gist.
Zie dat vind ik dus ook, ik hou ook niet van die gist. Ik dacht dat ik de enige was...

Alhoewel, ik heb met die gist toch al eens een lekker biertje gebrouwen.


Hopmans


CiteerAlhoewel, ik heb met die gist toch al eens een lekker biertje gebrouwen.
Er gaat niets boven een zelfbrouw.

Er zijn nog wel goede bieren, alleen het wordt steeds schaarser.

Dit is bijvoorbeeld nog een lekker potje bier.
Er zal ook wel de nodige suiker inzitten, maar het bier is in ballans.
http://www.vicaris.be/

Ook in Belgie moet je het meer bij de kleine brouwerijtjes gaan zoeken.

 :biersmile:

Oscar

Citaat van: Sharky op 17-12-2007  11:35 uOok in Belgie moet je het meer bij de kleine brouwerijtjes gaan zoeken.

Dat ik jou nog niet op zythos heb gespot verbaast mij, als je ergens bieren van kleine brouwerijtjes kunt ontdekken is het daar wel.  :proost2:  Bier van die brouwerij heeft daar vorig jaar een prijs gewonnen.

Caspar

Als het Zythosfestival in IJmuiden werd gehouden was hij wel van de partij ;).

RobinB

Citaat van: Sharky op 17-12-2007  11:35 uOok in België moet je het meer bij de kleine brouwerijtjes gaan zoeken.

 :biersmile:

Ik ben toevallig deze zomer langs vele kleine brouwerijen gefietst in België, maar om nu te zeggen dat die beter zijn?   
Nee!

Vaak had ik het idee dat er bij al die bieren gewoon de standaard Brewferm bovengist wordt gebruikt; een complex gistprofiel was ver te zoeken.
De Rochefort (10) is dan wel heel wat anders! Tuurlijk moet je die gist lekker vinden, maar die staat wel als een huis!

Onder de trappisten heb je dan nog Orval, mijns inziens ook nog steeds goed!
Chimay is qua gist interessant, qua bier minder (te weinig body).
Van La Trappe vind ik alleen de Quadrupel lekker, en die vind ik dan ook zeker een goed bier.
Achel blond is lekker, Westvleteren 12 ook een goed bier en de Westmalle Tripel een lekkere doordrinker.

Ik weet niet precies wat je verwachtingen zijn, Hoppie, maar misschien moet je ze eens blind gaan proeven zonder vooroordelen?
Je verwacht dat Trappisten zich aan een soort van Reinheitsgebot moeten houden, en nu je weet dat dit niet zo is vind je het bezwaarlijk?
 :denken:

Hopmans

Citeeren nu je weet dat dit niet zo is vind je het bezwaarlijk...?
Ik vind niets bezwaarlijk.
Wat ze doen mogen ze helemaal zelf weten.
Ik koop het alleen niet meer.
Het leven is te kort om een slecht bier te drinken.
Ik wil met volle teugen genieten van een bier.

 :biersmile:

den_organolept

Deze week nog de mc Chouffe geproefd, stiekem geserveerd tijdens een "blinde" trappistenproeverij.

Ik moet zeggen dat die (nog) erg smakelijk is  :duimop:, datzelfde kan ik helaas niet meer van de blonde Chouffe zeggen.  :duimonder:

Adrie

Net een Chimay Wit op. Dit is toch ook een subliem bier, mannen: lekker bitter, mooi gistprofiel, prachtige hoparoma's. Hmmmm.

René K

Is inderdaad een lekker bier. Mijn favoriete Chimay in elk geval...

De-Geert

Ik wil mijn keuze kunnen veranderen! Ik heb ooit Orval ingevuld, maar daar ben ik een beetje op uitgekeken. Chimay wit vind ik inderdaad subliem, die andere Chimays vind ik dan weer niets aan.




MO

Was vorige week op vakantie in de Ardennen en inderdaad: de Witte Chimay springt er aan alle kanten uit. Wellicht is dit het enige "grote" Belgische bier met een ruime hopdosis. Samen met de Westmalle tripel natuurlijk. Lekker bier.

Johannes

Chimay wit is ook een supertripel. Was deze maar zo makkelijk vers verkrijgbaar als de Westmalle. Van de tap overigens net altijd iets te weinig koolzuur.

René K

Toch heb ik veel liever de Chimay wit dan de Westmalle als ik eerlijk ben.

Edgar

Toch nog een keer proberen, die Chimay wit. Morgen in 't oliebollenbeslag misschien...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.