Hoppie, ik kan me voorstellen dat je het niet lekker vindt, maar om nu meteen te zeggen chemische troep?

Toch heb ik stom toevallig afgelopen donderdag nog een kasteelbier geproefd. Inmiddels heb ik sinds de start van deze tread al heel wat biertjes mogen proeven, dus ik denk nu toch wat meer te kunnen beoordelen als voorheen.
Allereerst: mijn glazuur zit er nog op. De extreme zoetheid is wel aanwezig (geen zoetstof), maar kan in combinatie met de juiste gerechten/amuses goed in balans gebracht worden. Ook de volgorde waarin je bieren proeft, geeft behoorlijk invloed op de smaak. Proef je voor het kasteelbier een zoete triple, zal het kasteelbier zelf niet exorbitant eruit springen.
Nogmaals: bij de goede gelegenheid een super bier. Ook voor de niet-bierdrinkers is dit een bier waardoor de deur richting speciaalbier geopend kan worden. Zo heeft elk bier zijn eigen karakter. En dat is maar goed ook. Dit is overigens niet alleen mijn mening, maar de mening van 14 anderen die meegedaan hebben aan de bier-amuse avond.
@Caspar: ik ben benieuwd wat voor recept je gebruikt hebt, en welke gist. Ik wil me toch nog eens gaan wagen aan een vergelijkbaar bier. En wat de koolzuur betreft: er zijn meerdere wegen die naar koolzuur leiden....