Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: 25 cl flessen  (gelezen 4877 keer)

Offline Edgar

• Super lid
  • Land: be
25 cl flessen
« Gepost op: 20-05-2007 22:12 u »
Al vrij lang ben ik op zoek naar wat kleinere flessen. Nu doet het zich voor dat ik 350 biertjes moet brouwen voor een huwelijk, en zou ik toch graag eens 25 cl flesjes kopen i.p.v. de bekende 33 cl. 90 liter brouwen is al flink voor mijn doen, maar 115 is echt veel. Ik heb nog geen nieuwe 25 cl flesjes aangeboden gezien. Iemand van jullie misschien? Op het forum vind ik er niet veel over, en Brouwland heeft schijnbaar alleen grotere flessen.

Trouwens, ik vind het zelf ook wel eens lekker om van een tripel wat minder dan die 33 cl te drinken. 25 is vaak meer dan genoeg. Of het laat in elk geval meer ruimte voor een tweede :)

Merci voor tips. Ik weet dat Hoegaarden e.d. in 25 cl komt, maar voor de gelegenheid heb ik graag nieuwe flessen, en liefst (weinig kans,  ik weet het) model-Duvel. Maar dan kleiner uiteraard.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Herman

• Maischen doe je in een koelbox! (of in een grainfather)
  • Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • www.biergildegroningen.nl
    • Groningsch Bier- en wijnmakersgilde
Re: 25 cl flessen
« Reactie #1 Gepost op: 20-05-2007 22:24 u »
Ik heb helaas geen antwoord, maar wel een vraag: waarom nieuw Edgar? Nieuw zit je veelal vast aan gangbare modellen (Brouwland, Novanorm etc). Je kunt even google-en op flaschen e.d., maar dat geeft vermoedelijk alleen resultaten die je per pallet (lees duizenden) zult moeten aanschaffen. Wellicht leuk voor een gezamenlijke inkoopactie...

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #2 Gepost op: 20-05-2007 22:27 u »
Feestjes aflopen waar men Jupiler schenkt. En daar dan de kratten meenemen. Slijters/supermarkten af om kratten lege Jupilers op te kopen.

Ik heb helaas ook geen adres voor je.

Offline Edgar

• Super lid
« Reactie #3 Gepost op: 20-05-2007 22:32 u »
waarom nieuw Edgar?

Omdat het kadootjes zijn voor gasten op een huwelijk. Zou leuk zijn als het er een beetje knap uitziet. En 350 flesjes van schimmel, Drosophila-poppen, pis en peuken ontdoen zie ik niet echt helemaal zitten.

Feestjes aflopen waar men Jupiler schenkt.

Er zijn grenzen.

Offline Johannes

• Super lid
    • De Brouwketel
« Reactie #4 Gepost op: 20-05-2007 22:40 u »
Omdat het kadootjes zijn voor de gasten op een huwelijk.

350 flessen? Moet je ons iets vertellen?  ;D Tsonge das nog een hele opgave, in betere tijden konden we bij de Maaslandbrouwerij 30 cl flessen halen 12 cent per stuk. Maar dat is helaas ook niet meer mogelijk.

Als je nou 2 batches brouwt hou je er zelf ook nog wat aan over.

Offline Edgar

• Super lid
« Reactie #5 Gepost op: 20-05-2007 22:43 u »
Als je nou 2 batches brouwt hou je er zelf ook nog wat aan over.

Ik moet al in tween, vandaag was batch n. (Blondje met Koninck gist en Glacier hop) Over twee dagen batch 2 bovenop het gistend jongbier.

Offline Herman

• Maischen doe je in een koelbox! (of in een grainfather)
  • Beheerder
  • Super lid
  • www.biergildegroningen.nl
    • Groningsch Bier- en wijnmakersgilde

Offline Menno

• Super lid
  • PINT moet GROTER!
« Reactie #7 Gepost op: 21-05-2007 13:39 u »
Feestjes aflopen waar men Jupiler schenkt.

Er zijn grenzen.

Hoezo? Is een prima oplossing: je hoeft zelf niet de flessen leeg te slobberen! ;D

Het schoonmaken zal wat extra aandacht vereisen. Meer niet. ;)

Maar 350 flessen ad. 25cl. p/stuk? Dat is ruim 58 kratten (*)! :pan:   Of mis ik nu ergens een regeltje... :weetniet:

(*) Mr als MO op voorraad heeft, dat kan toch niet??!? :denken:

oranjeboombiertje

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 21-05-2007 13:43 u »
Maar 350 flessen ad. 25cl. p/stuk? Dat is ruim 58 kratten (*)! :pan:   Of mis ik nu ergens een regeltje... :weetniet:

Bij mij zitten er meestal 24 flessen in een krat: 350/24= 14.58 kratten :lessmile:

:degroeten:
Wesley

Offline Menno

• Super lid
  • PINT moet GROTER!
« Reactie #9 Gepost op: 21-05-2007 13:45 u »
Yep, gemist! :verbergen:

Offline Brouwerken

• Junior lid
  • **
« Reactie #10 Gepost op: 21-05-2007 17:45 u »
15 bakken aan 4,5 euro. Iets minder dan 70 euro en je hebt uw flesjes. In Belgi is het 4,5 euro leeggoed.

Tags: flessen