Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Voortaan geen bier  (gelezen 11091 keer)

Offline RobinB

• Super lid
  • Land: nl
  • Nooit geschroten is altijd mis!
Re: Voortaan geen bier
« Reactie #25 Gepost op: 09-07-2011 23:27 u »
Ik ken iemand die elke carnaval de derde dag in het ziekenhuis ligt omdat zijn alvleesklier het niet bij kan benen.
Dan krijgt hij medicijnen en is het na een paar dagen over.
Is dit bedoeld als een goed advies?? :o

Laatst tijdens een rondleiding bij Bavaria hoorde ik dat Bavaria 0,0% gebrouwen wordt met gemodificeerde gist (van hun eigen cultuur) die wel alle smaakstoffen enzovoorts produceert, maar geen alcohol. Het bier blijft wel wat zoeter. Probeer die gist maar te vinden!

Zie de S. ludwigii:
http://hefebank-weihenstephan.de/staemme.html

Ze maken overigens nooit alle smaken, want alcohol heeft ook smaak. Daarnaast smaakt ook een Bav 0% niet zoals hun eigen pils.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline davadox

• Super lid
  • Land: nl
  • Holland's Next Top Brewer
Re: Voortaan geen bier
« Reactie #26 Gepost op: 09-07-2011 23:34 u »
Nee dit is geen goed advies.
Ik geef alleen aan dat hij het toch maar eens moet overwegen om af en toe een glaasje van je eigen brouwsel te proberen.