Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: RVS filterplaat  (gelezen 7757 keer)

Offline Backheyde

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Het is zonde om slecht bier te drinken
RVS filterplaat
« Gepost op: 18-04-2007 13:13 u »

Ik ben op zoek naar geperforeerde rvs plaat om twee filters van te maken voor mijn HERMS installatie.
Ik zoek een stuk plaat waar ik een filter van rond 560 mm (diameter) en een van rond 330 mm uit kan halen.
Gaatjes: rond met diameter 2 - 2,5 mm.
Gat afstand van ongeveer 3,5 mm. h.o.h.  (30 % doorlaat) of iets wat in de buurt komt.
plaatdikte 1,5 of 2 mm.
Wie heeft er iets liggen of weet er voor een redelijke prijs aan te komen? ???
Alle tips zijn welkom.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

dwbrouw

• Gast
Re: RVS filterplaat
« Reactie #1 Gepost op: 18-04-2007 14:21 u »
Bij van der Kooy in Jubbega liggen ronde rvs platen met gaatjes van de diameter die jij ongeveer zou moeten hebben.  ;)
Misschien moet je daar eens een telefoontje naartoe doen.  :degroeten:

Offline Gerb

• Super lid
  • Elk bier een experiment
    • http://huisbrouwerij-het-ferment.blogspot.nl/
« Reactie #2 Gepost op: 18-04-2007 14:23 u »
Wij hebben wel eens bij een loodgieter/ijzerhandel een RVS plaat gehaald met gaatjes van 3 mm, dikte ongeveer 4 mm. Ik weet het bedrag niet meer uit mijn hoofd, maar weet wel dat het vrij prijzig was, iets van 100 euro de vierkante meter. Misschien kun je het bij een soortgelijk bedrijf proberen.

Offline Harold

• Vol lid
  • Hobbybrouwen, een heerlijke hobby!
« Reactie #3 Gepost op: 18-04-2007 16:19 u »
Kabel Zaandam levert dergelijke platen en kan ze ook netjes op maat rond knippen. Is goedkoper dan kant en klaar van/via Brouwland kopen.

m.vr.gr.

Harold Rozema

Offline Backheyde

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 23-04-2007 17:19 u »
Tot nu toe bij de goedkoopste leverancier: 175 euro ex btw voor een geperforeerde rvs plaat van 1m X 2 m. met aanduiding R2 T3,5  (2 mm gaatjes op een steek van 3,5 mm) 1 mm dit rvs 304
Dit is veel te veel plaat voor mij.
Het kan interessant zijn als er meerder liefhebbers zijn!

Offline Cornelis de Jonge

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #5 Gepost op: 15-06-2007 14:03 u »
Onlangs heb ik voor mijn eigen brouwketels een paar filterplaten gefabriceerd met behulp van geperforeerde rvs plaat, 2 mm dik met 3 mm gaten. Ik heb hierbij gemerkt dat 3 mm gaten eigenlijk te groot zijn.
Tijdens het maisen roer ik het beslag altijd om een homogene suspensie te krijgen / houden. Hierbij zakt teveel mout door de plaat heen. Ik kan ik u de 3 mm gat grootte dus afraden en zou eerder een 1.5 mm gat grootte aanraden.

Momenteel filtreer ik door een vierkant van koperbuis met zaagsneden. Dit bevalt prima. Ik heb de koperbuis met snelkoppelingen in elkaar gezet zodat je hem kan schoonmaken. Dit is een aanrader; bij het doorzagen van mijn oude hevel filter bleek deze vol zitten met oude mout vliesjes.

Mocht u het toch willen proberen met een rvs plaat met 3 mm gaten, dan heb ik hier nog een geperforeerde plaat staan van 50 bij 50 cm, 2mm dik. Deze mag u hebben voor 15 euro.

Jos Groen

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 19-06-2007 08:20 u »
Tot nu toe bij de goedkoopste leverancier: 175 euro ex btw voor een geperforeerde rvs plaat van 1m X 2 m. met aanduiding R2 T3,5  (2 mm gaatjes op een steek van 3,5 mm) 1 mm dit rvs 304
Dit is veel te veel plaat voor mij.
Het kan interessant zijn als er meerder liefhebbers zijn!

Dit ruikt naar een gezamelijke inkoop .. ik doe dan mee.

Offline Batavier

• Senior lid
  • Goede wijn is nog steeds geen bier
« Reactie #7 Gepost op: 19-06-2007 10:17 u »
Ik heb ook belangstelling.

Offline Emile

• Senior lid
  • Brouwerij de Boezem
    • www.vandelogt.nl
« Reactie #8 Gepost op: 19-06-2007 13:57 u »
Ik heb ook belangstelling! 2mm gaatjes vind ik nog redelijk groot hoor, het mooiste zou 1.5 mm zijn. Mijn ketel heeft een diameter van 54 cm.

Wat bedoel je trouwens met "1 mm dit rvs 304"??

Offline Rudie

• Junior lid
  • **
  • The sky is the limit (when you're sober)
« Reactie #9 Gepost op: 20-06-2007 07:48 u »
RVS 304 is "huishoudkwaliteit", RVS 316 is zuurbestendige buitenkwaliteit. De laatste wordt ook vaak in de levensmiddelenindustrie gebruikt, maar is helaas ook een stuk duurder.  :(

Offline Batavier

• Senior lid
  • Goede wijn is nog steeds geen bier
« Reactie #10 Gepost op: 20-06-2007 17:08 u »
Voor onze toepassing is RVS 304 goed genoeg.

Offline Backheyde

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 20-06-2007 17:37 u »
Ik heb ook belangstelling! 2mm gaatjes vind ik nog redelijk groot hoor, het mooiste zou 1.5 mm zijn. Mijn ketel heeft een diameter van 54 cm.

Wat bedoel je trouwens met "1 mm dit rvs 304"??

Ik maakte een tikfout en bedoelde: "1 mm dik RVS 304".

Beter nog is inderdaad 316.
De filters uit  Amerika  hebben ook gaatjes van ongeveer 2 mm volgens mijn info.

Het toeval wil dat ik op het ONK  in Zeeland iemand tegenkwam die mij aan een stuk filterplaat kon helpen.
Deze kwam uit een maisketel van Heiniken. Inmiddels heb ik hem opgehaald. Ik ben hier erg blij mee want Ik kon er net twee filters uit laten snijden. :hoera:  Het materiaal is RVS 316 en is 4,5 mm dik!!. Het kon net met de laser-snijder bij ons op het werk.
De plaat heeft overigens sleufjes van 2 x 20 mm. die naar onder breder uitlopen zodat ze goed te reingen zijn. Het ziet er goed uit.

Het spreekt voor zich dat ik dus voorzien ben en helaas (of eigelijk gelukkig) niet meer mee doe met een gezamelijke inkoop.

Tags: