Pilsmout

Gestart door dwbrouw, 10-04-2007 20:17 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caspar

100% pilsmout 1090 - 1020, klinkt een beetje als een Grolsch Kanon met een bovengist... ik heb ooit een Kanon gezopen op kamertemperatuur en dat was wel een ervaring moet ik zeggen Hoppie samenvol.

Maar goed even serieus... Ik zou wel verder gaan dan 30 IBU, maak er maar 60 van. Persoonlijk vind ik speciaalmouten een extra dimensie geven aan het bier... 100% pilsmout is niet voor deze jongen weggelegd (tenzij ik een pils of (sterke) blonde brouw).

Groet Caspar


dwbrouw

Citaat van: Hoppie op 11-04-2007  20:08 uZo'n bier drink je niet koud.
Met koude verknal je het hele smaakpallet.

Ik bedoel ook niet ijskoud, maar ik ben zeker geen liefhebber van lauw, of warm bier. Ik drink speciale bieren ook altijd iets kouder dan de meesten zouden doen.  ;D Dat is een afwijking van mij denk ik.  ::)  Maar ik waak meestal wel voor smaakbehoud. ;) Weet iemand waar ik die gist die mo adviseerde kan krijgen? :degroeten:




MO

Bestellen bij forumlid Siris.

dwbrouw

Dank je, was ik inmiddels ook mee begonnen, ik dacht er ineens aan  :idea:, ik ga jouw receptje inderdaad proberen :degroeten:.

RobinB

Citaat van: dwbrouw op 12-04-2007  11:53 uWeet iemand waar ik die gist die mo adviseerde kan krijgen? :degroeten:

Als je deze bedoeld:
Citaat van: MO op 11-04-2007  16:11 uDan zou ik voor de T58 gaan, die kan het best tegen veel alcohol en vergist redelijk uit. Mijn barley wine van vorig jaar (3e prijs klasse D) was ermee vergist.

Kan je die bij de meeste bierbrouwzaken wel krijgen voor € 1,50 of zo :) (Brouwland, en van der Kooy in ieder geval wel)

dwbrouw

Ik heb al een berichtje naar Siris gestuurd, wacht nog even op antwoord op mijn vragen. :biersmile: En dan kan ik bestellen.  :degroeten:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.