Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Pilsmout  (gelezen 7765 keer)

Offline Caspar

• Super lid
  • Land: nl
  • Back in business!
Re: Pilsmout
« Reactie #25 Gepost op: 11-04-2007 20:14 u »
100% pilsmout 1090 - 1020, klinkt een beetje als een Grolsch Kanon met een bovengist... ik heb ooit een Kanon gezopen op kamertemperatuur en dat was wel een ervaring moet ik zeggen Hoppie samenvol.

Maar goed even serieus... Ik zou wel verder gaan dan 30 IBU, maak er maar 60 van. Persoonlijk vind ik speciaalmouten een extra dimensie geven aan het bier... 100% pilsmout is niet voor deze jongen weggelegd (tenzij ik een pils of (sterke) blonde brouw).

Groet Caspar

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

dwbrouw

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 12-04-2007 11:53 u »
Zo'n bier drink je niet koud.
Met koude verknal je het hele smaakpallet.

Ik bedoel ook niet ijskoud, maar ik ben zeker geen liefhebber van lauw, of warm bier. Ik drink speciale bieren ook altijd iets kouder dan de meesten zouden doen.  ;D Dat is een afwijking van mij denk ik.  ::)  Maar ik waak meestal wel voor smaakbehoud. ;) Weet iemand waar ik die gist die mo adviseerde kan krijgen? :degroeten:

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #27 Gepost op: 12-04-2007 11:59 u »
Bestellen bij forumlid Siris.

dwbrouw

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 12-04-2007 12:32 u »
Dank je, was ik inmiddels ook mee begonnen, ik dacht er ineens aan  :idea:, ik ga jouw receptje inderdaad proberen :degroeten:.

Offline RobinB

• Super lid
  • Nooit geschroten is altijd mis!
« Reactie #29 Gepost op: 12-04-2007 18:10 u »
Weet iemand waar ik die gist die mo adviseerde kan krijgen? :degroeten:

Als je deze bedoeld:
Dan zou ik voor de T58 gaan, die kan het best tegen veel alcohol en vergist redelijk uit. Mijn barley wine van vorig jaar (3e prijs klasse D) was ermee vergist.

Kan je die bij de meeste bierbrouwzaken wel krijgen voor 1,50 of zo :) (Brouwland, en van der Kooy in ieder geval wel)

dwbrouw

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 12-04-2007 18:54 u »
Ik heb al een berichtje naar Siris gestuurd, wacht nog even op antwoord op mijn vragen. :biersmile: En dan kan ik bestellen.  :degroeten:

Tags: