Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Het magische 2,4 grams lepeltje  (gelezen 20433 keer)

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • Land: nl
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
Re: Het magische 2,4 grams lepeltje
« Reactie #75 Gepost op: 01-10-2007 19:16 u »
Ik vraag me ook af of je de smaak niet verdund van je bier door er nog eens extra water aan toe te voegen?

Hmm.. 200 ml op 10 liter = een verdunningsfactor van 0,98 = 2 % verdunning wat denk je zelf...(Ik denk van niet).

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Hopmans

• Super lid
« Reactie #76 Gepost op: 01-10-2007 19:18 u »

Het gaat om het principe Oscar.  :)

:degroeten:

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #77 Gepost op: 01-10-2007 19:32 u »
Het gaat om het principe Oscar.  :)

Oke, in principe verdun je dus haast niet  :D :D :D

Offline Walter

• Super lid
  • Land: be
  • Lid VHF
    • Vlaams Hobbybrouw Forum
« Reactie #78 Gepost op: 01-10-2007 19:55 u »
Daarom vraag ik het me ook af. Ik loste altijd de suiker op in een deel van bier door die lichtjes te verwarmen. Daarna dit laten afkoelen en de rest van het bier erbij. Natuurlijk kan dit opwarmen geen goed doen aan je bier  :weetniet:

Het lepeltje was echter wel een eenvoudig middeltje om zonder veel poespas aan de slag te gaan. Eenvoud siert, en dat is hiermee zeker het geval.  ;D

Offline Gerb

• Super lid
  • Elk bier een experiment
    • http://huisbrouwerij-het-ferment.blogspot.nl/
« Reactie #79 Gepost op: 01-10-2007 20:07 u »
Dit begint zo langzamerhand een herhaling van voor -en nadelen te worden. De een zweert bij het gebruik van een lepeltje en de ander voegt een suikeroplossing toe. Ik doe het laatste, maar kan me ook voorstellen dat mensen met een lepeltje zitten te pielen. Elke methode heeft z'n voor -en nadelen.

Offline Walter

• Super lid
  • Land: be
  • Lid VHF
    • Vlaams Hobbybrouw Forum
« Reactie #80 Gepost op: 02-10-2007 13:03 u »
Och, wij Belgen zijn eindeloze onderhandelingen toch al gewend  >:D

Maar je hebt een punt. Het lepeltje heeft z'n pro's en contra's net als het vullen met suikeroplossing. Waar het gulden middelpunt ligt, heeft iedereen het raden naar. Belangrijkst is dat je je als brouwer zelf comfortabel voelt bij de werkwijze die je hanteert.  :proost2: