Het magische 2,4 grams lepeltje

Gestart door Hoppie, 05-04-2007 22:35 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oscar

Citaat van: WalterdeBrouwer op 01-10-2007  18:49 uIk vraag me ook af of je de smaak niet verdund van je bier door er nog eens extra water aan toe te voegen?

Hmm.. 200 ml op 10 liter = een verdunningsfactor van 0,98 = 2 % verdunning wat denk je zelf...(Ik denk van niet).

Hopmans


Het gaat om het principe Oscar.  :)

 :degroeten:

Oscar

Citaat van: Mr.Yeast op 01-10-2007  19:18 uHet gaat om het principe Oscar.  :)

Oke, in principe verdun je dus haast niet  :D :D :D

Walter

Daarom vraag ik het me ook af. Ik loste altijd de suiker op in een deel van bier door die lichtjes te verwarmen. Daarna dit laten afkoelen en de rest van het bier erbij. Natuurlijk kan dit opwarmen geen goed doen aan je bier  :weetniet:

Het lepeltje was echter wel een eenvoudig middeltje om zonder veel poespas aan de slag te gaan. Eenvoud siert, en dat is hiermee zeker het geval.  ;D

Gerb

Dit begint zo langzamerhand een herhaling van voor -en nadelen te worden. De een zweert bij het gebruik van een lepeltje en de ander voegt een suikeroplossing toe. Ik doe het laatste, maar kan me ook voorstellen dat mensen met een lepeltje zitten te pielen. Elke methode heeft z'n voor -en nadelen.

Walter

Och, wij Belgen zijn eindeloze onderhandelingen toch al gewend  >:D

Maar je hebt een punt. Het lepeltje heeft z'n pro's en contra's net als het vullen met suikeroplossing. Waar het gulden middelpunt ligt, heeft iedereen het raden naar. Belangrijkst is dat je je als brouwer zelf comfortabel voelt bij de werkwijze die je hanteert.  :proost2:


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.