Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Arnoud en Erwin´s etiket!  (gelezen 4282 keer)

Offline Arnoud en Erwin

• Boven 10 berichten
  • *
Arnoud en Erwin´s etiket!
« Gepost op: 03-04-2007 14:31 u »
Hier is ie dan, ons eerste officiele etiket! Zoals je kunt lezen, is dit bier "speciaal voor de zeilrace gebrouwen". In samenwerking met een striptekenaar en een grafisch ontwerpster zijn wij tot dit resultaat gekomen. Afgevuld in 0,75 liter flessen.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline gelfling

• Super lid
  • Land: 00
  • Drink niet meer dan goed is voor je omgeving.
    • Gilde Dionysos
Re: Arnoud en Erwin´s etiket!
« Reactie #1 Gepost op: 03-04-2007 15:15 u »
Mooi etiket! Vooral de achtergrond/papierkeuze sluit goed aan! Super!

Offline Arnoud en Erwin

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 03-04-2007 20:33 u »
Dank je gelfling, maar de tekst is bij mij heel klein. Misschien moet ik hem nog een keertje inscannen en vergroten?

Offline William

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • Land: nl
  • kloek, kloek, kloek en gezondheid!
    • Kloekus
« Reactie #3 Gepost op: 03-04-2007 21:47 u »
Dank je gelfling, maar de tekst is bij mij heel klein. Misschien moet ik hem nog een keertje inscannen en vergroten?

De volgende link geeft bij mij een wat beter formaat zodat in ieder geval de tekst leesbaar is, vooral als je nog even zoomt : http://img87.imageshack.us/img87/9529/afbeeldingdv3.jpg.
Klikken op jullie plaatje leidt bij mij tot fouten.

Trouwens: ik kom zelf oorspronkelijk uit de omgeving van Kampen (Kamperveen) en heb op de middelbare school ooit geschiedenisles gehad van een zeer fanatiek bierbrouwer - hij probeerde zelfs in zijn lessen reclame te maken voor thuisbrouwen. En dan heb ik het over 1977! Ik wou dat ik toen beter had opgelet!

Is dit niet toevallig een familielid van een van jullie?

Offline Arnoud en Erwin

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 04-04-2007 21:17 u »
Ja Ja, ik denk dat ik die leraar wel ken! De appel valt niet ver de boom zeggen ze wel eens, maar in dit geval is het wel erg van toepassing... het is mijn (Arnoud) vader. Dus van kinds af aan tussen de pannen, vaten, brouwgeuren opgegroeid en sinds een jaar of 5 zelf fanatiek bezig. Mijn vader brouwt overigens nog steeds en zal ook aan het ONK meedoen, misschien kom je hem daar nog tegen! Bierbrouwen promoten tijdens de geschiedenisles....erg goed!

Offline William

• Super lid
    • Kloekus
« Reactie #5 Gepost op: 04-04-2007 21:56 u »
Mijn vader brouwt overigens nog steeds en zal ook aan het ONK meedoen, misschien kom je hem daar nog tegen! Bierbrouwen promoten tijdens de geschiedenisles....erg goed!

Ik ben van de partij op het ONK en zal hem daar dan waarschijnlijk wel zien en spreken. Leuk!

Door de promotie tijdens de geschiedenisles dacht ik al snel dat het maar een oubollige, historische hobby was om je eigen bier te brouwen. Ik weet inmiddels beter!

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #6 Gepost op: 04-04-2007 23:11 u »
Ja Ja, ik denk dat ik die leraar wel ken! De appel valt niet ver de boom zeggen ze wel eens, maar in dit geval is het wel erg van toepassing... het is mijn (Arnoud) vader. Dus van kinds af aan tussen de pannen, vaten, brouwgeuren opgegroeid en sinds een jaar of 5 zelf fanatiek bezig. Mijn vader brouwt overigens nog steeds en zal ook aan het ONK meedoen, misschien kom je hem daar nog tegen! Bierbrouwen promoten tijdens de geschiedenisles....erg goed!

Hebben we het hier toevallig over Harry Pijpker van het St. Petri Gilde?

Offline William

• Super lid
    • Kloekus
« Reactie #7 Gepost op: 05-04-2007 19:42 u »
Hebben we het hier toevallig over Harry Pijpker van het St. Petri Gilde?

Goh, dat was nou mijn geschiedenisleraar in de brugklas  ;D

Offline Arnoud en Erwin

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 05-04-2007 21:05 u »
Dat misterie ook weer opgelost  :police: Ik heb begrepen dat hij ook geen onbekende van jou is Jacques? Pioniers van het brouwen in Nederland....

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #9 Gepost op: 05-04-2007 21:18 u »
Harry en ik kennen elkaar inderdaad al heel wat jaren. Ik wist dat zijn zoon ook brouwt. Welkom op dit forum Arnoud.
Er rust natuurlijk een zware last op jouw schouders. Harry heeft heel wat prijzen gewonnen in de eerste jaren dat het ONK werd gehouden.

Offline Arnoud en Erwin

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 05-04-2007 22:39 u »
Je begrijpt wat dit voor rivaliteit opleverd in de familie en de gesprekken gaan doorgaans over 1 ding: bier! Na een voor ons succesvol 2006 zijn de verwachtingen dan ook hooggespannen voor het komende ONK, maar ik moet toegeven dat niet iedereen het geluk heeft zo´n leermeester als vader te hebben  :groots: :groots:

Tags: