Algemeen > Stel je voor

Even voorstellen: Douwe

(1/3) > >>

dwbrouw:
Hallo allemaal,

Ik ben Douwe en brouw nu al ongeveer een jaar mijn eigen bier. Ik ben begonnen met kits, maar daar was ik snel klaar mee. Daarna ben ik gelijk begonnen met gerst malen en daarmee brouwen. Mijn eerste brouwsel heb ik gemaakt met een wasmachine en ik moet zeggen, dat lukte wonderwel. Alleen had dit bier een licht branderige smaak, dit is ook gelijk de laatste keer geweest dus. Toen gewoon back to basic gegaan, en dus een grote pan gehaald. Nu ben ik met mijn maat een braumeister idee aan het nabouwen, nou ja hij moet het werk doen, aangezien ik op dat gebied absoluut geen hoogvlieger ben. Maar als het apparaat naar behoren gaat werken, heeft hij daar uiteraard ook profijt van  ;D Dus dat moet helemaal goed gaan komen. Tot zover mijn persoon, ik vind overigens de site hobbybrouwen een topsite!

Groetjes :degroeten:.

JeroenCV:
Hoi Douwe, hartelijk welkom hier!

Ik ben wel benieuwd hoe je brouwt met een wasmachine, heb je foto's of een beschrijving?

Succes met bouwen van de braumeister en veel plezier hier!

korek:
Hallo Douwe, ook welkom. Ik heb wel eens gelezen over een Duitse dominee die in een wasmachine zijn bier brouwt, maar een braumeister installatie lijkt mij ook beter.

dwbrouw:
Hallo,Korek en Jeroen cv,

Nee, ik heb daar geen foto of iets dergelijks meer van maar het principe is eigenlijk heel eenvoudig.
Je koppelt de pomp apart en laat hem gewoon constant het wort in de machine teug pompen. Zodoende wordt het wort continu rondgepompt. Maar toch was het enigszins aan het verwarmingselement aangekoekt, vandaar de smaak. :lessmile:

Bieker:
Welkom op dit zeer leerzame forum. Dat van die wasmachine had ik nog niet gehoord.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie