Hop van Morris Hanbury

Gestart door Johannes, 30-03-2007 21:00 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johannes

Ik heb de (wellicht verkeerde) indruk dat niet veel mensen deze hop kennen/gebruiken. Vandaar dat ik het hier even onder de aandacht wil brengen. Ten opzichte van de vacuumverpakte grijze (Brewferm?) pakken vind ik deze hop vaak verser/beter ruiken. Ook is deze hop vrij lang houdbaar omdat het onder grote druk is samengeperst.

Welke hop gebruiken jullie het liefst?

Hier even wat foto's:


Johannes

Ok, pc liep zo goed als vast, bij deze:



Een bonk hop:


Oscar

Ken ik inderdaad niet, lijkt mij een grotere versie van de hoplugs. Al mee gebrouwen ??

Caspar

Ik heb ze wel gezien, Van der Kooy heeft ook meer exotische hoppen in het assortiment, maar zoals ik al aangaf, mijn Brewferm hop (Styrian) was ook weel kleveriger en aromatischer dan normaal!

Groet Caspar

Johannes

Citaat van: Oscar op 30-03-2007  21:13 uAl mee gebrouwen ??

Ik doe bijna niet anders, al jaren. Zijn hopplugs ook samengeperste hopbellen? (Deze zijn niet vermalen o.i.d. alleen geperst)

Caspar

Correct hopplugs zijn geperste bloemen in mooie plugs van X gram.

Oscar

Citaat van: Johannes op 30-03-2007  21:18 uZijn hopplugs ook samengeperste hopbellen?

IPA verhaal van EBC niet gevolgd ?  ;D ;D hij had uit Amerika wat hopplugs meegenomen. Zelfde principe, alleen wat kleiner, volgens mij zo'n 25 - 35 gram per stuk. dat is net iets makkelijker doseerbaar. Hoe makkelijk breekbaar/verdeelbaar zijn die plakken van jou Johannes?

Caspar

Ik kon er ff niet op komen 1 oz??

-Edit ik dacht eerst 10 oz  :o

Johannes

Citaat van: Oscar op 30-03-2007  21:45 uIPA verhaal van EBC niet gevolgd ?

Jawel, ik wist alleen niet meer precies wat dat nou was. Opgezocht: 14 g/stuk

CiteerHoe makkelijk breekbaar/verdeelbaar zijn die plakken van jou Johannes ?

Heel goed, 't is wel even trekken, maar op de gram doseerbaar.

Hopmans

Hier brouw ik ook soms mee.
Inderdaad Kooy & Jubbega.

Goed spul.

 :degroeten:

Gerb

Johannes, heb je het idee dat er aan deze hop ook meer aroma zit t.o.v. de Brouwland hop? Ik heb deze hop nog nooit gezien of van gehoord.


Johannes

Citeerheb je het idee dat er aan deze hop ook meer aroma zit t.o.v. de Brouwland hop?

Ja, deze hop ruikt gewoon verser (dus meer aroma) heb ik het idee.

MO

Nog wat vragen: het zijn dus geen pellets maar min of meer onbewerkte (alleen samengeperste) hopbellen? Wat zijn de prijzen? Zijn er veel varieteiten verkrijgbaar? Zwellen ze weer op tot bellen bij brouwen? Hoe lang is de houdbaarheid schat je?

Jaap

Citeerhet zijn dus geen pellets maar min of meer onbewerkte (alleen samengeperste) hopbellen?
Ja.

CiteerWat zijn de prijzen?
4,30 euro/125 gram (v/d Kooy)

CiteerZijn er veel varieteiten verkrijgbaar?
Ik tel er 16 bij v/d kooy, zullen er wel meer zijn.

CiteerZwellen ze weer op tot bellen bij brouwen?
Yep.

CiteerHoe lang is de houdbaarheid schat je?
Ik denk lang, maar er staat geen houdbaarheidsdatum op (onbeperkt? ;D )

Jacques

Citaat van: Johannes op 30-03-2007  20:13 uGeen idee, deze hop zag er ook erg vers uit. Sowieso ben ik erg te spreken over de hoppen van Morris Hanbury. Adrie kende het niet, en volgens mij velen hier niet. Dit is de hop die van der Kooy Jubbega levert. De bellen zijn onder hoge druk geperst wat er voor zorgt dat de hop beter houdbaar is. Ik heb sterk de indruk dat deze hop doorgaans van betere kwaliteit is dan die zilverkleurige vacuumgezogen zakken van Brouwland.

Ik maak nog wel een foto van de verpakking.



Voor de foto en verdere discussie zie  dit draadje.

Ik ken deze hop ook niet. Het lijkt er op dat deze hop alleen bekend is bij degenen die naar Jubbega rijden.

Overigens was de invoering van de zilverkleurige vacuumverpakking bij Brouwland een gigantische verbetering. Daarvoor was veel hop in gewone plastic zakken verpakt met alle dramatische gevolgen voor het hoparoma van dien.

Herman

Dit is al jaren hetgeen ik gebruik en naar mijn (bescheiden) mening inderdaad lekkerder dan die foliepakken van Brouwland. Door navraag te doen weet van der Kooy er vaak nog wel meer in zijn assortiment op te nemen dan hij al heeft.

korek

Ik bestel tegenwoordig ook bijna alles bij van der Kooy, prima service en je hoeft niet vooruit te betalen.

NonDrip

Wat is ongeveer de afmeting van zoon pakje (de inhoud dus niet het hele folie)  :weetniet:

Johannes


NonDrip

En de dikte. klopt dat wel op het scherm meet 3,5 bij 7 dus een 5 bij 10 lijkt mij iets meer in de richting of niet  :weetbeter:

ivm de brievenbus  :clownsmile:


Johannes

Citaat van: NonDrip op 26-04-2007  21:07 uin verband met de brievenbus  :clownsmile:

Ik vond het al zo'n rare vraag; 3*5.5*11

NonDrip

een paar pakjes in een A4 enveloppe is goedkoper dan pakket post  :idea:
100-250 g.   1,76
 
250-500 g.   2,20
 
500 gr.-3 kg.   2,64
 
pakketje tot 10kg is al €6,20

Bedankt Johannes  :duimop:


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.