Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Muntons Premium Lager en Wyeast  (gelezen 1836 keer)

Offline Bieker

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
Muntons Premium Lager en Wyeast
« Gepost op: 30-03-2007 14:44 u »
Beste forumleden,
Jullie hebben al eerder suggesties gegeven voor het vervangen van de korrelgist van een Brewferm Tarwebier kit. Dat is me erg goed bevallen.
Ik heb nog staan een Munton Premium Lager:

Typical analyses when canned

Colour (EBC Units) 8 - 12
Bitterness (EBU's) 25 - 35
Solids (by refractometer) 80% - 82%
Acidity (as lactic) 1% max
pH 5 - 6
Free Amino Nitrogen 0.15%

Nog een suggestie voor het vervangen van de korrelgist door een Wyeast bijvoorbeeld?
Bij voorbaat dank.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline JeroenCV

• Super lid
  • Land: nl
  • Brouwen = verslavend
    • PINT
Re: Muntons Premium Lager en Wyeast
« Reactie #1 Gepost op: 30-03-2007 14:48 u »
Dit is toch een lager bier? Dus een ondergister? Ik heb nog die Heineken gist staan. Als je wilt moet even langs komen. Je weet het adres. Je moet er dan wel een starter van maken (als daar eventueel extract voor nodig hebt, dat heb ik ook nog wel staan).

Tags: