Inderdaad een spannend onderwerp...
300 liter, ik schrok ook behoorlijk, dat is echt veel! Ik kan me voorstellen dat overheden daar een probleem mee hebben. Een confrontatie met dat soort instanties kun je dan ook beter voorkomen denk ik.
Als je weet om welke buren het gaat die klachten hadden, is het wellicht een goed idee om ze op de koffie te vragen, en dan toch wat verder door te vragen wat precies het probleem is. Als je dan samen met hen een oplossing bedenkt, zullen ze niet bij het eerste geurtje gaan klagen. Ook is dan de kans kleiner dat zij aandringen bij overheden om stappen te ondernemen.
Ik kan me voorstellen dat een schuurtje eromheen zetten al bergen helpt. Is het misschien niet een volledige oplossing, het is zeker een goed gebaar, en als zij weten dat je dat speciaal voor hen hebt gedaan, vinden ze dat vast fijn.
Overigens is stankoverlast bij het hevelen natuurlijk gelul, dat zijn bij mij niet de momenten dat de meeste geur vrijkomt. Als deze mensen wel willen klagen, maar niet aan met jou willen overleggen, zijn het zeikerds die het om het zeiken an sich doen, en dan heb je het wellicht slecht getroffen (maar dan is het voor je eigen gemoedsrust makkelijker te verkopen om ze in hun eigen sop gaar te laten koken).
In elk geval sterkte!