Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Gezocht: Gistingsfles 10 L tot 16 L, ergens tussen Amersfoort en Arnhem  (gelezen 2935 keer)

Offline Remco

• Junior lid
  • **
    • www.brouwlog.nl
Hoi,
Mijn tweede bierbrouwsel staat nu op de gistingsfles. Ik kan 10 L brouwen in mijn rvs pan en ik heb een 16 L fles om de hoofdvergisting in te laten plaatsvinden. Maar omdat ik tussen de hoofdvergisting en het bottelen graag wil hevelen om de helderheid te bevorderen zoek ik nog een gistingsfles van tussen de 10 L en 16 L. Ik werk in Amersfoort en woon in Oosterbeek bij Arnhem.

Dus...
Concreet: ik zoek een gistingsfles tussen de 10 L en 16 L.
Ik kan deze afhalen tussen Amersfoort en Oosterbeek.

Wellicht heeft iemand deze in de verkoop.

Oh ja, voor mijn vader zoek ik ook een gistingsfles van om en nabij de 20 L voor hetzelfde verhaal, maar dan uiteraard voor en 20 L brouwsessie.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • Land: nl
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
Re: Gezocht: Gistingsfles 10L tot 16L, ergens tussen Amersfoort en Arnhem
« Reactie #1 Gepost op: 29-03-2007 23:10 u »
Moet je niet al te moelijk over doen, gewoon bij Brouwland bestellen. Zoek daarvoor even een verdeler of "dealer" bij jou in de buurt :

Drog. De Gaper
Lange Hezelstraat 4
6511 CJ Nijmegen
Telefoon: 024/322.84.40
Fax: 024/322.93.58

Deze is wel te doen voor Arnhem

Offline Pieter.

• Super lid
  • Huisbrouwerij "Vuurlinie"
Re: Gezocht: Gistingsfles 10L tot 16L, ergens tussen Amersfoort en Arnhem
« Reactie #2 Gepost op: 29-03-2007 23:11 u »
Waarom koop je geen gistemmer van kunststof?, een 30 Liter emmer kost ca de helft van wat een fles kost, bovendien is het gebruikelijk om de hoofdvergisting in een kunststof emmer te laten plaatsvinden en de lagering op fles. Een curver vat is er ook uitermate geschikt voor, alleen even een gat boren voor een rubber plug en een waterslot plaatsen.

Vrg,
Pieter

Offline Remco

• Junior lid
  • **
    • www.brouwlog.nl
hihi Marktplaats en een prikbord als deze vind ik een beetje een sport om iets op te vinden ;)
En ik kan wel plastic nemen maar ik heb liever een fles omdat ik dat -mijns inziens- makkelijker kan schoonmaken.
Anyway... Ik denk dat ik zaterdag Nijmegen eens ga opzoeken.

Offline Johannes

• Super lid
    • De Brouwketel
Ik zou eerst bellen waarschijnlijk is dit niet een bedrijf wat veel op voorraad heeft.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
Het is een drogisterij. Hij zal het er waarschijnlijk bij doen. Anders rij je door tot de Maaslandbrouwrij. :idea: (Wel informeren of ie open is)

Offline Rudie

• Junior lid
  • **
  • The sky is the limit (when you're sober)
Mandflessen van 25 liter hebben ze meestal op voorraad, andere maten weet ik niet.

Offline Remco

• Junior lid
  • **
    • www.brouwlog.nl
Van een vriend van mij heb ik gehoord dat er een zoldertje vol met preutel bier brouw spulletjes staat.
Ik moet naar Nijmegen dus ik ga er gewoon even langs. En anders bestel ik het wel.

@Batavier:
Leuk om van je te horen!
Ik kan je helaas geen PM terugsturen wegens een PM limiet (wat dat ook mag zijn)

Offline Menno

• Super lid
  • PINT moet GROTER!
Burg in Ermelo heeft meestal meerdere stolpen op voorraad, bellen is uiteraard wenselijk! ;)

Kan je je gelijk ff vergapen aan de grote biervoorraad van Burg...

Offline Marcel R

• Junior lid
  • **
  • Bierhuis 't Heilig Huuske
 :pan:
Waarom niet gewoon langs Ede, De Natuurlijke Molen, is een dealer van Brouwland. Goede spullen voor een redelijke prijs.

Is helaas niet alle dagen open. zie de website: www.natuurlijkemolen.nl

Succes met het brouwen 

Tags: