12-05-2007 Meibokfestival Amsterdam

Gestart door Sybbor, 28-03-2007 15:26 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sybbor


JeroenCV

Even beetje reclame maken.

10e Meibockfestival 2007
Kom ook langs op 12 mei!
Hoewel in elk geval op het moment dat ik dit schrijf de seizoenen nogal op elkaar zijn gaan lijken weten we één ding zeker: in de lente komen de  voorjaarsbieren. Dus wordt het weer tijd om ze te proeven en waar kun je dat nu beter doen dan op een festival dat gewijd is aan deze bieren en aan Meibocken in het bijzonder. We hebben het dan natuurlijk over het Meibockfestival van PINT regio Noord-Holland, dat we ook dit jaar weer organiseren in samenwerking met brouwerij de Prael.
Aangezien het dit jaar de tiende keer is dat het festival gehouden wordt kun je verwachten dat we met iets speciaals komen, dus pak vooral vast je agenda en houd die gereed, zodat je de datum vast kunt noteren en alle andere afspraken voor die dag kunt afzeggen. Daarbij kun je dan ook nog weer eens genieten van onze altijd weer eigenzinnig aanbod van Meibocken en andere voorjaarsbieren uit binnen- en buitenland.
Evenals vorige jaren schenken we ook dit jaar ons bier weer in glazen met een inhoud van 15cl, zodat je in de gelegenheid bent een glaasje meer te proeven. Verder zijn er voor de mensen met trek ook de nodige happen te krijgen en hebben we voor de mensen die nog moeten rijden of om een andere reden helder moeten blijven de nodige alcoholvrije consumpties. Voor iedereen reden genoeg om op ons festival te komen natuurlijk, vooral als je bedenkt dat we het betaalbaar houden door de prijzen niet te verhogen.
Kortom: houd 12 mei vrij voor het tiende Meibockfestival en kom die dag naar Brouwerij de Prael voor een echt stukje bierbeleving.

Het tiende Meibockfestival van PINT regio Noord-Holland
Datum: 12 mei 2007
Tijdstip: 13:00 uur - 20:00 uur
Plaats: Brouwerij de Prael, Helicopterstraat 13-15 (1e); 1059 CE Amsterdam
Toegang: EUR 5,-- inclusief EUR 2,-- statiegeld voor het glas.
Consumpties (15 cl): EUR 1,50 of 7 voor EUR 10,--

Ook dit jaar zullen er vanaf de diverse metrostations en tram- en bushaltes weer wegwijzers naar het festival staan

MO

Even zeuren: volgens mij is dit het enige festival waar entree wordt geheven, of is dat op het grote bockbier festival ook het geval?

JeroenCV

Ook bij het Bockbierfestival, het Zythos, het Winterbierfestival. Vaak is het zo dat je een glas als entree betaald, en dan een deel terug krijgt als je het glas inleverd.


Oscar

Citaat van: JeroenCV op 09-05-2007  10:05 uOok bij het Bockbierfestival, het Zythos,

 :neenee: :neenee: Op zythos wordt geen entree gevraagd en op het Bockbier festival vorig jaar ook niet.

JeroenCV

Ok, dan is dat een foutje van mij. Sorry.

Menno

Citaat van: MO op 09-05-2007  09:58 uEven zeuren: volgens mij is dit het enige festival waar entree wordt geheven, of is dat op het grote bockbier festival ook het geval?

Het jaarlijks bierfeest van Burg (1e zaterdag van augustus) kent ook een 'verkapte' entree: voor een x bedrag koop je een glas en 'n consumptie! ;)

Maar het is inderdaad jammer dat er entree geheven wordt, Martin! ;D

Zal wel als reden hebben dat het een superfestival is! :biersmile:

Jacques

Gisteren heb ik met het PINT proefpanel bieren gekeurd op het Meibokfestival. Onze opdracht was te kijken naar smaakafwijkingen.

We hebben 17 bieren gekeurd. Er zat er geen echte uitschieter naar boven bij. Meer over de proeverij kun je lezen in het komende blad van PINT. Als je nog geen lid bent van PINT dan wordt het hoog tijd dat je dat wel wordt.



Een paar foto's van het festival


Achter de jassen zaten we te keuren in het kantoortje van de brouwerij. (Op de foto Marco Lauret en Theo Flissebaalje.)





Derek Walsh kijkt nog wat gegevens na van bieren in zijn mini-computer.













Voor een diapresentatie van alle foto's die ik gemaakt heb klik hier.



Jan,

Zou je de foto die je gemaakt hebt terwijl wij aan het keuren waren hier willen posten?

Drents Hopbier

Citaat van: Jacques op 13-05-2007  15:21 uGisteren heb ik met het PINT proefpanel bieren gekeurd op het Meibokfestival. Onze opdracht was te kijken naar smaakafwijkingen.

Jacques, het lijkt wel of er meer buitenlands bier was dan Nederlands. Klopt dat? Ik zie (denk ik): St. Sylvestre, Fantome, Bink, e.a.
Dat zijn toch eerder Lentebieren dan Meibokken?

Hopbier

Cambrinus

Hier de slideshow: http://img521.imageshack.us/slideshow/player.php?id=img521/948/11790665815iq.smil.

En hier de foto's (in de hoop dat het goed is gegaan...):






En JeroenCV, genoten van de meibokken?

Cambrinus

Gisteren ben ik op pad geweest met Bierbrouwersgilde De Amervallei. We hebben eerst Brouwerij De Bekeerde Suster bezocht en zijn daarne naar het Meibokfestival gegaan bij Brouwerij De Prael.

Meer foto's: http://www.cambrinus.nl/meibokfestival/.

Oscar

Citaat van: Jacques op 13-05-2007  15:21 u

Wie zijn die 2 forummers die in het raam zitten ?


Jacques

Citaat van: Drents Hopbier op 13-05-2007  16:20 uJacques, het lijkt wel of er meer buitenlands bier was dan Nederlands. Klopt dat? Ik zie (denk ik): St. Sylvestre, Fantome, Bink, e.a.
Dat zijn toch eerder Lentebieren dan Meibokken?

Hans,

Het merendeel van de bieren was toch wel Nederlands. Wij hebben ons beperkt tot de bieren van het vat. De buitenlandse bieren die wij op hebben zaten allemaal op het vat. Van één bier vonden we dat het zeker geen meibok was qua smaak en uiterlijk en dat was het Bock Beer van Anchor Steam. Een ander bier dat veel te donker was (en ook behoorlijk geoxideerd en een metaalsmaak had) was Bloesem Bink. Maar nogmaals voor het volledige verslag moet je wachten tot PINT-nieuws uitkomt.

Klik hier als je bierlijst zoals die op het internet gepubliceerd is, wilt bekijken.

Cambrinus

Oscar, de medewerkers waren allemaal voorzien van gele sweaters, edoch niet van Hobbybrouwen-sweaters. Wellicht kan Jacques voor volgend jaar een deel maken?!   :biersmile:

Drents Hopbier

Citaat van: Cambrinus op 13-05-2007  16:58 uWe hebben eerst Brouwerij De Bekeerde Suster bezocht

Zo zie ik toch nog wat van mijn investering (Amsterdams Brouwhuis Maximiliaan).

Hopbier

Cambrinus

Op speciaal verzoek de leden van het proefpanel (zie eerste foto):

Marco Lauret
Theo Flissebaalje
Jacques Bertens
Jos Brouwer
Derek Walsh
Eugene Straver

Jan

MO

Boesem blink heeft - naar mijn immer bescheiden mening - natuurlijk helemaal niets met het wat atypische fenomeen Meibock te maken. Het is een Belgisch bitter blondje en daarbij niet meer dan. Maar dat je geen uitschieters proeft terwijl tussen de bieren wel de Jever Maibock te proeven was (of begrijp ik dit nu verkeerd) - daar kan ik niet veel begrip voor opbrengen.

Jacques

Jever Maibock was niet van het vat. Wij hebben alleen vatbieren gedronken en dan ook nog niet allemaal. De bieren werden blind aangeleverd door de organisatie.
Je kunt op een festival met 36 bieren nu eenmaal niet alle bieren proeven met een proefpanel.

JeroenCV

Citaat van: Cambrinus link=topic=6106.msg71224#msg71224En JeroenCV, genoten van de meibokken?


Ja, sommige waren erg lekker, niet allemaal. Ik had een bloemenbier van de proefbrouwerij, waar DMS in zat.

JeroenCV

Citaat van: Oscar op 13-05-2007  17:04 uWie zijn die 2 forummers die in het raam zitten ?

Dat zijn de medewerkers van het festival, die hadden een geel t-shirt aan. Deze twee op de foto zijn leden van bestuur van PINT regio Zuid-Holland, die staan achter de tap bij eem-bitter en eh.....dat weet ik niet meer.

Gerb

Hoe was de aankleding en de sfeer? Het ziet eruit alsof je op dat zeer troosteloze industrieterrein gewoon op de weg moest staan.

Hopmans

Ik word ook depri bij het aanschouwen van de foto's.  :-[

 :degroeten:

Jacques

Het was ook in het proeflokaal en in de brouwerij te doen. Daar had het veel sfeer. Maar omdat het daar zo druk was kon ik er niet zo goed foto's maken.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.