Barry intro...

Gestart door Dr. Zoidberg, 28-03-2007 00:25 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dr. Zoidberg

Hoi,

Ik ben Barry uit Amersfoort - nou eigenlijk uit Londen maar de laaste 7 jaar uit Amersfoort.

Ik ben begonnen met brouwen omdat ik de bieren uit Engeland mis en er is nergens zoiets in Nederland te vinden - het is wel leuk om iets te brouwen die smaakt zoals de bieren in de Engelse kroegen  :beersmiley:

Ik hou ook van veel Belgische bieren dus mijn brouwvat bevat zo vaak een abdij bier als een Young's kloon.

Gr., Barry.

MO

Barry, heb jij ervaring met de Wyeast london ale gisten?

Caspar

Kijk, een Amersfoorter die van Engelse bieren houdt... dat biedt (ruil) mogelijkheden.  :proost:

Welkom op het forum!

Groet Caspar

Dr. Zoidberg

Citaat van: MO op 28-03-2007  07:39 uBarry, heb jij ervaring met de Wyeast london ale gisten?

Nee, alleen met #1098 British Ale yeast - maar ik ben wel van plan een paar van de andere Engelse gisten te proberen.

Dr. Zoidberg

Citaat van: Caspar op 28-03-2007  09:05 uKijk, een Amersfoorter die van Engelse bieren houdt... dat biedt (ruil) mogelijkheden  :proost:.

Helaas is de enige bier die al klaar is niet te drinken (ik hoop dat hij over een paar maanden beter wordt maar ik heb twijfels). Gelukkig is mijn tweede poging meer belovende maar tot nu alleen drie dagen in de fles. Er gaat ook een Ierse stout de flessen in a.s. weekend. :lekkerbier:

MO

Kun je omschrijven wat er aan het bier scheelt?

Dr. Zoidberg

Citaat van: MO op 29-03-2007  08:46 uKun je omschrijven wat er aan het bier scheelt?

Meestal is het een veel te bittere nasmaak. Het is van een Munton's kit gemaakt dus ik heb niet te veel hoppen gebruikt - maar de kit was wel 15 maanden over zijn THT datum - ik denk dat het daar aan ligt
:stom: (bedankt biermaken.nl).

Ik heb het ook te vroeg in de flessen gestopt denk ik - en het heeft dus te veel kooldioxide.

Maar tja - de volgende drie bieren lijken veel beter te zijn dus ik heb wel bier genoeg.  :proost2:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.