Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: JSP Maltmills - tweede bestelling?  (gelezen 4803 keer)

Offline Dr. Zoidberg

• Boven 10 berichten
  • *
JSP Maltmills - tweede bestelling?
« Gepost op: 26-03-2007 21:54 u »
Hoi,

Ik zag de draad over de mensen die een grote aankoop JSP maltmills hebben direkt uit de VS gedaan. Nou - jammer dat ik te laat was maar misschien zijn er andere mensen die ook een van deze molens willen kopen. Als je dan interesse hebt om een JSP maltmill direkt van de fabrikant of van een VS leverancier te bestellen plaats hier een bericht!

Ik heb al eigenlijk een leverancier in de VS over prijzen gevraagd en het is 120 euro (inclusief verzendkost) voor de niet-verstelbare versie (levertijd 5-10 weken), maar er komen import belastingen (ongeveer 25 euro meer denk ik) bovenop. Misschien is het nog goedkoper als wij 10 tegerlijkertijd bij de fabrikant kunnen bestellen.

Als er interesse is vraag ik Edwin ook voor informatie over hoe hij zijn aankoop heeft gedaan.

mvg, Barry.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Dr. Zoidberg

• Boven 10 berichten
  • *
Re: JSP Maltmills - tweede bestelling?
« Reactie #1 Gepost op: 26-03-2007 21:57 u »
Ter informatie, hier mijn e-mail van de leverancier met prijs opties:

----

The pre-adjusted sells for $118.95 http://www.thegrape.net/browse.cfm/4,7847.htm
The model AA sells for $163.09 http://www.thegrape.net/browse.cfm/4,9660.htm

Freight options to the Netherlands are as follows:

Surface Mail (5-10 weeks): $41.00
Express Mail (5-10 days): $92.00

Thanks

Dave
The Grape and Granary

>
> Barry wrote:
>> Hello,
>>
>> Could you tell me what the price would be for one of your malt mills,
>> shipped to The Netherlands? Could you quote me a price for both the
>> Model P and the Model AA?
>>
>> Could you also tell me how you would accept payment; are credit cards
>> possible?
>>
>> Thanks,
>> Barry.
>>

Offline Jacco

• Vol lid
« Reactie #2 Gepost op: 27-03-2007 15:16 u »
Ik heb wel interesse.

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #3 Gepost op: 27-03-2007 15:22 u »
Kosten tijdens de vorige actie was 106,35. Er waren toen wel 20 molens besteld.

Offline halikidee

• Vol lid
« Reactie #4 Gepost op: 28-03-2007 19:04 u »
Ik heb ook interesse.

Offline Dr. Zoidberg

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 28-03-2007 22:31 u »
Ik heb antwoord van de VS leverancier gekregen en er is geen korting op de prijs of verzendkost voor meerdere molens. De kost is dus rond 150 euro in totaal voor de niet-verstelbare versie, maar... ik ben ook in contact met een Duitse bedrijf die lijkt een verstelbare versie te kunnen leveren voor rond 177 euro inc. verzendkost.

Dus - ik denk dat het niet zoveel zin heeft om molens uit de VS te bestellen tenzij er tenminste 10 geinteresserde zijn en wij kunnen direkt bij de fabrikant bestellen. Anders lijkt het goedkoper voor de verstelbare versie uit Duitsland te bestellen.

Als ik iets definitief hoor zet ik hier de informatie.

Offline Edwin

• Super lid
  • Onrooise Bierbrouwerij
    • Onrooise Bierbrouwerij
« Reactie #6 Gepost op: 29-03-2007 10:35 u »
Ha Barry,

Met een voldoende groot aantal (>10) krijg je bij JSP een korting. Je kunt bij dit aantal dan ook beter bij JSP zelf bestellen en je zult min of meer dezelfde kosten hebben als wij hadden. Het hangt een beetje van de transportkosten af, maar dat zal waarschijnlijk om enkele euro's per molen gaan.

Edwin

Offline Dr. Zoidberg

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 29-03-2007 11:31 u »
Ha Edwin,

Bedankt. Ik denk dat wij niet genoeg mensen zullen krijgen zo vlak na de vorige bestelling. Ik ga eigenlijk de "Barley Crusher" bestellen bij "Hopfen und Mehr" in Duitsland. Dit is een molen die aan beide kanten te verstellen is (vergelijkbare dus aan de AA model van JSP). Ik heb een beetje op de Amerikaanse talkboards gekeken en de mening is dan het net zo goed is als de JSP.

De prijs is 177 (inc. verzendkost) - wel goedkoper dan rond 285 (inc. verz.) bij Brouwland voor de JSP AA molen en eigenlijk ietsje goedkoper dan de JSP AA versie uit de VS te bestellen zonder groepskorting. Natuurlijk omdat het uit Duitsland komt is er geen gedoe met de BTW.

De gegevens over dit molen zijn hier: http://www.barleycrusher.com/barleycrusher.php en de site van Hopfen und Mehr: http://www.hobbybrauerversand.de/product_info.php?info=p117_Malzmuehle-Barley-Crusher.html&XTCsid=142786b5da5fd7c6acea74681c472fed

Als ik hem krijg zal ik een review hier plaatsen.

Offline Joshua

• Vol lid
  • Land: fr
  • Ware Jacob
« Reactie #8 Gepost op: 29-03-2007 13:01 u »
Misschien wil je wel te snel even een molen regelen voor 10 man. Daar heb je wat meer tijd voor nodig. Volgens mij krijg je wel meer dan 10 man bij elkaar alleen het tijdsbestek wat jij wilt is even te kort.
Ikzelf heb ook wel interesse.

Offline halikidee

• Vol lid
« Reactie #9 Gepost op: 22-04-2007 18:53 u »
Ondanks eerdere toezegging moet ik nu afhaken.
Heb ondertussen toch maar een duurdere moutmolen aangeschaft.
Ik was toch te ongeduldig om te wachtten tot er 10 mensen waren die gezamenlijk wilden inkopen.
Succes verder ermee.

Offline Dr. Zoidberg

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 06-05-2007 20:17 u »
Ja, ik ben ook een beetje ongeduldig - ik heb dus de Barley Crusher gekocht uit Duitsland. De prijs was 177 (van de bovengemeld winkel). Ik heb hem binnen een week gekregen. Alleen een klein beetje duurder dan een gezamenlijk aankoop van Maltmills uit de VS dus en zeker net zo goed. Hier een paar afbeeldingen:

De crusher zelf:

Met de 'hopper':

..en het resultaat:

Jos Groen

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 15-06-2007 08:09 u »
Ik heb ook wel intresse.

Loopt deze actie nog ?

Offline Edwin

• Super lid
  • Onrooise Bierbrouwerij
    • Onrooise Bierbrouwerij
« Reactie #12 Gepost op: 15-06-2007 10:01 u »
Voor de volledigheid: Brouwland heeft de maltmill nu voor 179 euro. Gewoon te verkrijgen bij Brouwland zelf en bij haar verdelers. Dat is vaak je eigen leverancier. Je hebt voor dat geld dus keus.

Edwin

Tags: