Ook even voorstellen: Herman

Gestart door HM, 24-02-2007 23:11 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HM

Hoi,

Ik ben Herman uit Bergschenhoek, 40 jaar , getrouwd en zoontje 5.
Ik werk voornamelijk in het buitenland dus ben steeds weekje weg, weekje thuis.
Ik ben op het idee gekomen om te gaan brouwen door het zeer slecht verkrijgbare gouden vocht in de landen waar ik werk.
Starters pakket gekocht en een paar blikken. De eerste staat te borrelen. Echter wil ik meer profie te werk gaan en echt gaan brouwen.
Dus zoek nu de ideale apparatuur en kennis.

oranjeboombiertje

Hallo Herman,

Ik woon ook in Bergschenhoek. Als je ooit nog wat inspiratie wilt opdoen heb ik nog wel een paar lekkere biertjes staan :proost2:

 :degroeten:
Wesley

HM

Hoi Wesley,
Ik neem het aan, Kijk dat is mooi in de buurt,  Wil graag met je kennis maken en ideeen uitwisselen. Ik woon in het centrum.

oranjeboombiertje

Ik woon op 1 minuut van het centrum, Dat is dus mooi in de buurt.

 :degroeten:
Wesley

HM

ik heb je net gemailt op het adres dat vermeld staat op je Bhoek webpagina

Oscar

Herman,

Welkom hier op het forum. Ik ben wel benieuwd in welke landen jij werkt waar haast geen bier te krijgen is..?

oranjeboombiertje

Citaat van: HM op 24-02-2007  23:27 uik heb je net gemailt op het adres dat vermeld staat op je Bhoek webpagina

Ik heb hem nog niet binnen maar dat zal dan nog wel komen. Anders kan je natuurlijk altijd even een pb'tje sturen.

 :degroeten:
Wesley

HM

Ik werk voornamelijk in landen van het Midden Oosten en Perzie. En in Kuwait , Iran , en Saudi Arabia is het echt "droog". Andere landen is wel van alles verkrijgbaar in restaurant of hotel maar niet in de winkel. dus een biertje of wijntje thuis is er niet bij.

Oscar

oke, maar als je dan zelf bier gaat meenemem voor bijv een week (1 krat) kan dat dan wel i.v.m. import e.d. ?

Zou natuurlijk wel mooi zijn, in saoedie Arabië lekker genieten van een goede tripel en een lekker chouffe kloon  ;D

HM

Meenemen is een droom. Nee het zal meer lokaal worden met brouwen, ik stuur diverse materialen op nadat ik genoeg kennis heb en dan gewoon lekker daar brouwen. Leuk om ook andere mensen mee blij te maken. Stel je eens voor een lekker koud biertje in die hitte van 45 graden.

Herman

Hmm. Pas wel op. Volgens mij geldt er ook een importverbod voor spullen om alcoholica (dus ook bier) mee te maken. Ik heb zo geen link voorhanden, maar doe er je voordeel mee.

HM

is bekend ik reis er al een jaar of 6 op die landen en ken de weg.

Johannes

Hmm, da's lastig gisten bij 45 graden  ;D

Welkom, wat voor werk doe je eigenlijk?

HM

bedankt, wij  bouwen delen van olie rafinaderijen. Dat is dus net iets anders dan alcohol stoken. en de hoeveelheden iets meer. Daarom klinkt het mij als beginner soms raar in de oren als iemand het over 30 liter per dag heeft en een systeem dat wij bouwen doet 300m3/uur.

Oscar

Houd er maar alvast rekening mee dat je ook moet zorgen dat je in dergelijke landen je jongbier moet koelen om te vergisten bij 20 - 25°C laat staan het maken van ondergisters....Of worden er koelinstallatie's gebruikt in de olie industrie ?

HM

koelers worden wel gebruikt maar niet voor ons doeleinde. Ik heb airco daar in huis. Maar zal eerst een hoop kennnis op moeten doen om het te laten slagen.

Hans (Lagos)

Hoe hoger de temperatuur verschillen hoe beter een koelkast werkt  ;D

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.