Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Nogne ° - Brown Ale  (gelezen 1114 keer)

Offline MaartenM

• Super lid
  • Land: nl
  • °l, °l og mer °l!
Nogne ° - Brown Ale
« Gepost op: 18-02-2007 13:40 u »
Gekocht bij: Van Erp Groningen

Prijs: ik geloof iets van Ç5.50. Dit is aan de prijs, maar hij is in Noorwegen ook duur en Van Erp wil er natuurlijk ook wat aan verdienen. ;)

Gegevens etiket: ingrediŰnten: Maris Otter-, tarwe, chocolade-, bruine-, amber- en caramelmout, Crystal hop, Engelse alegist en Grimstad water. 25 IBU, 11 gr. Plato, 4.5% alcohol gebrouwen 24-10-2005.

Proefnotities:

Kleur: tussen amber en chocolade in.

Geur: zoet, gedroogd fruit.

Smaak: drop, noten, karamel met een gepaste, niet overdreven hoppigheid. Niet al te zoet (zeker niet zoals de geur doet vermoeden) maar een zeer aangename combinatie van mout met hop (klinkt logisch, maar de balans is niet in elk bier goed)

Nasmaak: een zeer prettige aromahop smaak! Niet overdreven of hard bitter, maar heel prettig!

Conclusie: wat een heerlijk bier, hier lust ik er wel meer van! Ik heb al wel eens de Newcastle Brown ale en een andere Engelse Brown ale op, maar daar was ik niet zo enthousiast over. Over dit bier zeer zeker wel! Zeer bij elkaar passende smaken en een zeer goede balans. Aanrader!

Tags: