Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Henielma's geautomatiseerde weckketel installatie  (gelezen 60767 keer)

Offline Henielma

• Super lid
  • Land: nl
  • Eerste glas eigen bier!
    • Henielma
Re: Henielma's geautomatiseerde weckketel installatie
« Reactie #125 Gepost op: 12-12-2009 23:43 u »
De parallele poort uitgangen zijn inderdaad tussen de verschillende PC's net wat anders.

Doordat ik een oscilloscoop had geleend was dit probleem vrij snel gevonden.

Tsja, die pin 10, 11 en 12 zijn normaal ingangen van de PC dus daar komt weinig spanning uit. Pen 14 en 16 zijn uitgangen die normaal zo'n 2v8 uitgeven. Die spanning is wat minder belangrijk maar het is nu wel zoals het bedoeld was. En daar kom je pas een paar jaar later achter.  :weetniet:

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline bierstef

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Henielma's geautomatiseerde weckketel installatie
« Reactie #126 Gepost op: 21-09-2014 13:26 u »
Ik heb flinke branders die geen vlambeveiliging hebben. Kun iemand me helpen of of adviseren hoe ik deze kan inbouwen en/of waar te kopen of te laten installeren?