Schenkstroop butterscotch bij bottelen

Gestart door dwbrouw, 11-02-2007 11:52 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dwbrouw

 ;D Ik dacht laat mij eens even lekker driest wat proberen. Een simpel ale biertje gebrouwen, en dat vergisten met van die Friese suikerstroop uit zo`n kartonnen pot. Daarna gebotteld met schenkstroop, maar dan de butterscotch smaak, resultaat was ronduit zeer lekker, en zeer appart. :proost2: Nu is mijn vraag wie experimenteert meer op zulke manieren, en nog goede sugesties? :denken: Ik ben benieuwd naar de reacties en ideeën. :degroeten:

MO

Ik ben wel nieuwsgierig hoe dit bier smaakt.

dwbrouw

 ;) Nou zeer appart moet ik zeggen, waar woon jij, want misschien kan ik je eens een fles bezorgen. :proost: Ik persoonlijk ben gek op experimenteren. Ik reageer wat laat, maar ik ben een poos voor mijn werk weg geweest. :bijdrage_forum: Wat is het meest gewaagde wat jij hebt geprobeerd, en hoe is dat afgelopen? :degroeten:

MO

Berghem bij Oss is mijn lokatie. Als ruilaanbieding heb ik een 100 IBU biertje (zeeer bitter) of een zuur kersenbier.

dwbrouw

 ;) Ik woon in Oosterwolde Friesland, maar heb wel de mogelijkheid om dat bier bij je te krijgen. Heb eventjes geduld dan neem ik weer contact op, moet namelijk regelmatig naar Oss, omdat daar mijn werkgever zit. :clownsmile: Ik werk namelijk voor een vrij grote en bij jou waarschijnlijk bekende wit/bruingoed  leverancier. :degroeten:

peterU

Dat is nu toevallig. Ik zat laatst aan het bier bij een collega amateurbrouwer en die haalde ook zo'n flesje kandijsiroop met butterscotch aroma (van Gils) tevoorschijn. Mijn interesse was meteen gewekt. Als kleurmiddel/suiker is het misschien teveel van het goede?!

dwbrouw

Nou dat valt erg mee, je bier word iets donkerder, maar de smaak is zeer appart  ;D en het drinkt heerlijk weg.  :proost:

peterU

Mijn meest gewaagde bier was de kruidentripel. Een eetlepel avondmix theekruiden (o.a. salie, hop, lavendel, citroenmelisse) van de natuurvoedingswinkel, een jeneverbes, kruidnageltje en een pot honing. Begin sg 1070, eind sg 1020. Verminderde hopgift vanwege de kruiden. Maar het resultaat was zeer verrassend en je werd er lelijk zat van.   samenvol

dwbrouw

Dat geloof ik graag, maar dat lukt met de meeste biertjes wel. Je moet wel de stroop even licht verdunnen en verwarmen. Met een spuitje kun je het mooi in de flesjes doen. :degroeten:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.