Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Schenkstroop butterscotch bij bottelen  (gelezen 3589 keer)

dwbrouw

• Gast
Schenkstroop butterscotch bij bottelen
« Gepost op: 11-02-2007 11:52 u »
 ;D Ik dacht laat mij eens even lekker driest wat proberen. Een simpel ale biertje gebrouwen, en dat vergisten met van die Friese suikerstroop uit zo`n kartonnen pot. Daarna gebotteld met schenkstroop, maar dan de butterscotch smaak, resultaat was ronduit zeer lekker, en zeer appart. :proost2: Nu is mijn vraag wie experimenteert meer op zulke manieren, en nog goede sugesties? :denken: Ik ben benieuwd naar de reacties en ideeŽn. :degroeten:

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
    • Muifelbrouwerij
Re: Schenkstroop butterscotch bij bottelen
« Reactie #1 Gepost op: 12-02-2007 09:45 u »
Ik ben wel nieuwsgierig hoe dit bier smaakt.

dwbrouw

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 14-02-2007 12:02 u »
 ;) Nou zeer appart moet ik zeggen, waar woon jij, want misschien kan ik je eens een fles bezorgen. :proost: Ik persoonlijk ben gek op experimenteren. Ik reageer wat laat, maar ik ben een poos voor mijn werk weg geweest. :bijdrage_forum: Wat is het meest gewaagde wat jij hebt geprobeerd, en hoe is dat afgelopen? :degroeten:

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #3 Gepost op: 14-02-2007 13:46 u »
Berghem bij Oss is mijn lokatie. Als ruilaanbieding heb ik een 100 IBU biertje (zeeer bitter) of een zuur kersenbier.

dwbrouw

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 19-02-2007 12:24 u »
 ;) Ik woon in Oosterwolde Friesland, maar heb wel de mogelijkheid om dat bier bij je te krijgen. Heb eventjes geduld dan neem ik weer contact op, moet namelijk regelmatig naar Oss, omdat daar mijn werkgever zit. :clownsmile: Ik werk namelijk voor een vrij grote en bij jou waarschijnlijk bekende wit/bruingoed  leverancier. :degroeten:

Offline peterU

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #5 Gepost op: 03-04-2007 15:43 u »
Dat is nu toevallig. Ik zat laatst aan het bier bij een collega amateurbrouwer en die haalde ook zo'n flesje kandijsiroop met butterscotch aroma (van Gils) tevoorschijn. Mijn interesse was meteen gewekt. Als kleurmiddel/suiker is het misschien teveel van het goede?!

dwbrouw

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 06-04-2007 16:02 u »
Nou dat valt erg mee, je bier word iets donkerder, maar de smaak is zeer appart  ;D en het drinkt heerlijk weg.  :proost:

Offline peterU

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #7 Gepost op: 06-04-2007 20:27 u »
Mijn meest gewaagde bier was de kruidentripel. Een eetlepel avondmix theekruiden (o.a. salie, hop, lavendel, citroenmelisse) van de natuurvoedingswinkel, een jeneverbes, kruidnageltje en een pot honing. Begin sg 1070, eind sg 1020. Verminderde hopgift vanwege de kruiden. Maar het resultaat was zeer verrassend en je werd er lelijk zat van.   samenvol

dwbrouw

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 07-04-2007 12:23 u »
Dat geloof ik graag, maar dat lukt met de meeste biertjes wel. Je moet wel de stroop even licht verdunnen en verwarmen. Met een spuitje kun je het mooi in de flesjes doen. :degroeten:

Tags: