Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Grote gasbrander op aardgas  (gelezen 2718 keer)

Offline haantje

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Grote gasbrander op aardgas
« Gepost op: 08-02-2007 15:16 u »
Wij (Hoegaardse amateur bierbrouwers) zijn op zoek naar een grote gasbrander op aardgas.
Deze gasbrander zou een capaciteit van ongeveer 12 15 Kw en een doorsnede van ongeveer 40 45 cm moeten hebben.
Als er iemand adressen van winkels of firma's waar deze branders kunnen aangekocht worden, mogen jullie die altijd mee delen.

Persoonlijk denk ik dat de modellen die ze bij Brouwland in Beverlo, ofwel te licht zijn wat uitvoering betreft of te wel onvoldoende capaciteit hebben.

Groetjes nog
Haantje

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline RobinB

• Super lid
  • Land: nl
  • Nooit geschroten is altijd mis!
Re: Grote gasbrander op aardgas
« Reactie #1 Gepost op: 08-02-2007 15:23 u »
Die van Brouwland zijn 13,5 kW op 40 cm, precies binnen jouw eisen (12-15) toch?
Verder hebben ze misschien bij cookfusion, meer geschikte branders...

Was laatst nog een draadje over toch? ???

Offline haantje

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #2 Gepost op: 08-02-2007 20:04 u »
Wat mij vooral interesseert is of die modellen zoals bij Brouwland, wel stevig genoeg zijn om een kookketel van +/- 95 kg te dragen.
Misschien wanneer er een speciaal onderstel waar de kookketel kan worden op geplaatst.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Offline Herman

• Maischen doe je in een koelbox! (of in een grainfather)
  • Beheerder
  • Super lid
  • www.biergildegroningen.nl
    • Groningsch Bier- en wijnmakersgilde
« Reactie #3 Gepost op: 08-02-2007 22:03 u »
Deze link bedoelt Robin.

Offline Backheyde

• Boven 10 berichten
  • *
  • Het is zonde om slecht bier te drinken
« Reactie #4 Gepost op: 06-03-2007 13:57 u »
Voor mijn HERMS ben ik zelf aan het testen met twee branders uit Vaillant geisers.
Een is 15 KW de ander iets van  22 KW.  Het werkt goed. Er ontstaat in begin wel veel condens tot de ketel een beetje warm (40 gr)  is. Beiden gaan natuurlijk op aardgas.
Deze brander haal je door twee schroeven los te draaien uit een geiser en er is redelijk makkelijk aan te komen.

Door de wateraftap wordt met een pen een gasklep open gedrukt. Deze moet je nu open gedrukt vastzetten. Door dit met een motortje te doen kun je de brander op afstand aan en uitschakelen.

Tags: