Kunze, Wolfgang: Technology brewing and malting"

Gestart door colsonb, 23-01-2007 21:13 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

colsonb

Ik weet niet zeker of dit wel de plaats is om zoiets te posten, maar heeft iemand dit boek gelezen? Het is die kanjer van 950 blz. Ik ben nl aan het overwegen me iets dergelijks aan te schaffen, ik vraag me alleen af of het niet TE technisch zal worden, en 150 euro is veel geld voor n boek. Volgens Brouwland is het wel het naslagwerk van de professionele brouwer, maar heeft het voor amateurs die het groots zien ook nut?  Hopelijk heeft iemand ervaring met dit (soort) boeken.

Groetjes Bram

thibolleke

Bij Westmalle heb ik 2 dagen veel zitten lezen in dat boek (de Engelse versie). Naar mijn mening word het niet té technisch uitgelegd. Dit in de zin van; duidelijk technisch uitgelegd. Het gaat ook inderdaad veel over het professioneel aparatuur dat voor ons hobbybrouwers niet meteen van toepassing is. Wel allemaal leuk om te weten hoor. Zeker wil je later een brouwerij echt opstarten.
Staat heel veel informatie in en is zeker een aanrader. Maar om er nu 150 euro voor neer te leggen, dat heb ik er niet voor over. Koop ik er liever een leuke pH meter voor  ;D

Groeten Thibolleke

Jacques

Kunze is een heel aardig boek met vooral veel brouwtechnische informatie. Allerlei zaken worden duidelijk uitgelegd aan de hand van vele illustraties. Ik kijk er regelmatig in.

Goede boeken zijn prijzig, dat is jammer want anders zou ik er nog meer hebben.

MaartenM

Wel een kleine tip: op www.eurobuch.com vind je bizar veel gebruikte boeken. Daar vind je ook het genoemde boek (zoeken op titel) voor E50 (heb isbn gechecked en het klopt)
mvg
Maarten

Drents Hopbier

Citaat van: MaartenM op 24-01-2007  09:47 uWel een kleine tip: op www.eurobuch.com vind je bizar veel gebruikte boeken. Daar vind je ook het genoemde boek (zoeken op titel) voor E50 (heb isbn gechecked en het klopt)

Ik zie ze alleen staan voor 54, 55 en 78 Euro (ex verzend). Maar die zijn van ± 1978. Mijn exemplaar is van 1998. Geen idee of er veel veranderd is.

Hopbier

Jacques

Ja, er zit een groot verschil tussen die twee. Ik kan het weten want ik heb beide uitgaven in mijn bezit.

jpt

Heeft iemand een idee waar dit boek nog te krijgen is in Nederland? Ik haat Paypal en een creditcard heb ik niet.

RS

De lokale boekhandel bestelt het boek waarschijnlijk graag voor je, titel en auteur en eventueel een isbn nummer is voor hun voldoende.

segtom

Gisteren het boek in Duitsland besteld (de Engelstalige versie) deze is herzien in 2010 en telt nu zo'n 1100 pagina's. Kost zo'n € 165 verzending inclusief naar België en je kan per bankoverschrijving betalen.

eclectix

Even zoeken en je vindt het e-book gratis online... bijv op de term: Technology Brewing & Malting by Wolfgang Kunze filetype:pdf

Niels B.

Citaat van: eclectix op 14-01-2014  09:04 uEven zoeken en je vindt het e-book gratis online... bijv op de term: Technology Brewing & Malting by Wolfgang Kunze filetype:pdf

.pdf's lezen zeer minder makkelijk dan een boek, welke je even snel erbij kan pakken en vlot in het juiste hoofdstuk kan opzoeken op welke parameter e.e.a. gedaan moet worden.
Bovendien zijn de meeste e-boeken incompleet, er missen enkele pagina's of het is niet de nieuwste versie.
Het e-boek van Kunze heb ik niet kunnen vinden, ook niet met de term die jij voorstelt. Een directe link sta ik open voor.

Drents Hopbier

Citaat van: eclectix op 14-01-2014  09:04 uEven zoeken en je vindt het e-book gratis online... bijv op de term: Technology Brewing & Malting by Wolfgang Kunze filetype:pdf

Is wel 163 Mb.

Hopbier

Niels B.

Ik heb er een jaar over gedaan, maar nu is die dan toch echt uit!

Wat een pil. Geen lectuur voor een fijn avondje lezen, er zaten toch echt stukken in waar zelfs een aspirant levensmiddelentechnoloog problemen mee heeft.
Verder niet echt diepgaande informatie over hóe je moet brouwen, maar echt voornamelijk over alle technologische middelen die erbij gebruikt kunnen worden. Pompen, ketels, kleppen etc.

Bovendien is het gebruikte Engels zacht gezegd belabberd. Slechte vertalingen, zinnen grammaticaal gezien compleet verkeerd etc.

Conclusie: Een mooi naslagwerk, maar geen "plezierboek". Maar dat had ik ook verwacht ;)

Jacques

Citaat van: Niels B. op 10-12-2014  09:14 uBovendien is het gebruikte Engels zacht gezegd belabberd. Slechte vertalingen, zinnen grammaticaal gezien compleet verkeerd etc.

Je kunt ook het origineel in de Duitse taal lezen...

steyr540

is er iemand die de pdf versie nog heeft ik kan deze niet vinden. Ik geloof graag dat het een goed boek is maar helaas is € 150 net iets teveel voor mij.

Serge VL

Citaat van: Niels B. op 15-01-2014  15:00 uHet e-boek van Kunze heb ik niet kunnen vinden, ook niet met de term die jij voorstelt. Een directe link sta ik open voor.
+1
Ook al lang gezocht naar een PDF of e-Book versie maar nergens gevonden,  En € 167 voor een hardcover is een beetje veel geld voor een boek.

Oscar

Citaat van: Serge VL op 14-11-2016  22:37 uEn € 167 voor een hardcover is een beetje veel geld voor een boek.

Maar dat is ie zeker waard! Een zeer waardevol naslagwerk  :)

Serge VL

Citaat van: Oscar op 14-11-2016  22:53 uMaar dat is ie zeker waard !!! een zeer waardevol naslagwerk  :)
Heeft het ook nog een toegevoegde waarde als je al een aantal deftige naslagwerken liggen hebt zoals vb: Gilbert-Baetsle-Handboek-Mouterij-en-Brouwerijtechnologie, Brewing Science and practice, Handbook of brewing (Second Edition),.... al thuis liggen hebt?
Of is het dan weggesmeten geld?
Ik ben er zelf nog niet uit ik heb al (heel)veel lectuur maar de Kunze heb ik dus nog steeds niet, en dat is het de prijs die mij steeds doet afhaken.  :weetniet:

Jacques

Citaat van: Serge VL op 15-11-2016  12:01 uIk ben er zelf nog niet uit ik heb al (heel)veel lectuur maar de Kunze heb ik dus nog steeds niet, en dat is het de prijs die mij steeds doet afhaken.  :weetniet:

In het boek van Kunze staat veel praktische informatie voor de grotere brouwerij en verder is het boek rijk voorzien van afbeeldingen.
Zonder meer een mooi boek. Of je het waard vindt het gevraagde bedrag te betalen zul je zelf moeten uitmaken. Overigens heb ik hier twee edities in huis, die ik geen van beide van de hand wil doen. Een van de exemplaren is namelijk uit de DDR tijd en is gedrukt op dun papier. Kostte destijds een habbekras. Interessant is te zien dat het Reinheitsgebot niet gold in de DDR. Kunze heeft het namelijk over suikertoevoegingen en dat is volgens het Reinheitsgebot een doodzonde.

seed7

Citaat van: Serge VL op 15-11-2016  12:01 uHeeft het ook nog een toegevoegde waarde als je al een aantal deftige naslagwerken liggen hebt zoals vb: Gilbert-Baestlé-Handboek-Mouterij-en-Brouwerijtechnologie, Brewing Science and practice, Handbook of brewing (Second Edition),.... al thuis liggen hebt?

Tenzij je bibliofiel bent, denk ik dat het niet veel toevoegt Serge, boeken, proefschriften en papers over specifieke thema's heb je denk ik meer aan. Kuenze en ook Narziss zijn voor Duitse schrijvers wel buitengewoon leesbaar, een beetje Duits vakjargon is wel handig.

Ingo

Oscar

Citaat van: seed7 op 15-11-2016  23:03 uKuenze en ook Narziss zijn voor Duitse schrijvers wel buitengewoon leesbaar, een beetje Duits vakjargon is wel handig.

Ik heb de Engelse vertaling... ;)

seed7

Citaat van: Oscar op 15-11-2016  23:09 uIk heb de Engelse vertaling... ;)

Oscar


HopSwiers

Ik heb het boek en vind het een topper. Ik ben wel industrieel ingenieur en bio-ingenieur van opleiding... dus als je geen technische/bio-chemische opleiding hebt gehad kan het wel zijn dat je dit een veel te technisch boek zult vinden.
Niet te min biedt dit boek dan wel de kans om u er in te verdiepen. Maar als je van plan bent dit boek enkel diagonaal te lezen en de oppervlakkige dingen er uit te halen is het wat overdreven van het geld.

*edit: Niet gezien dat dit al een heel oude draad is maar misschien is iemand anders er wat mee*

Biertje1985

Zal even een tip geven: Booksee.org en dan zoeken.  :proost: Succes!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.