Algemeen > Boekbesprekingen

Kunze, Wolfgang: Technology brewing and malting"

(1/6) > >>

colsonb:
Ik weet niet zeker of dit wel de plaats is om zoiets te posten, maar heeft iemand dit boek gelezen? Het is die kanjer van 950 blz. Ik ben nl aan het overwegen me iets dergelijks aan te schaffen, ik vraag me alleen af of het niet TE technisch zal worden, en 150 euro is veel geld voor n boek. Volgens Brouwland is het wel het naslagwerk van de professionele brouwer, maar heeft het voor amateurs die het groots zien ook nut?  Hopelijk heeft iemand ervaring met dit (soort) boeken.

Groetjes Bram

thibolleke:
Bij Westmalle heb ik 2 dagen veel zitten lezen in dat boek (de Engelse versie). Naar mijn mening word het niet té technisch uitgelegd. Dit in de zin van; duidelijk technisch uitgelegd. Het gaat ook inderdaad veel over het professioneel aparatuur dat voor ons hobbybrouwers niet meteen van toepassing is. Wel allemaal leuk om te weten hoor. Zeker wil je later een brouwerij echt opstarten.
Staat heel veel informatie in en is zeker een aanrader. Maar om er nu 150 euro voor neer te leggen, dat heb ik er niet voor over. Koop ik er liever een leuke pH meter voor  ;D

Groeten Thibolleke

Jacques:
Kunze is een heel aardig boek met vooral veel brouwtechnische informatie. Allerlei zaken worden duidelijk uitgelegd aan de hand van vele illustraties. Ik kijk er regelmatig in.

Goede boeken zijn prijzig, dat is jammer want anders zou ik er nog meer hebben.

MaartenM:
Wel een kleine tip: op www.eurobuch.com vind je bizar veel gebruikte boeken. Daar vind je ook het genoemde boek (zoeken op titel) voor E50 (heb isbn gechecked en het klopt)
mvg
Maarten

Drents Hopbier:

--- Citaat van: MaartenM op 24-01-2007  09:47 u ---Wel een kleine tip: op www.eurobuch.com vind je bizar veel gebruikte boeken. Daar vind je ook het genoemde boek (zoeken op titel) voor E50 (heb isbn gechecked en het klopt)

--- Einde van citaat ---
Ik zie ze alleen staan voor 54, 55 en 78 Euro (ex verzend). Maar die zijn van ± 1978. Mijn exemplaar is van 1998. Geen idee of er veel veranderd is.

Hopbier

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie